כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הבחירות המקומיות

סוער בקרית מלאכי: "תמכנו בש"ס בארצי, מצפים לשיתו"פ במוניציפאלי"

בקהילת חב"ד בקרית מלאכי מתכוונים להריץ רשימה בבחירות הקרובות, ולפי סקרים שבידיה היא אמורה להיות הגדולה ביותר במועצה | בקהילה הופתעו מאי שיתוף הפעולה מצד ש"ס: "אם הש"סניקים המקומיים לא יתחברו איתנו, שלא יבנו עלינו בבחירות הבאות לכנסת"

סוער בקרית מלאכי: "תמכנו בש"ס בארצי, מצפים לשיתו"פ במוניציפאלי"
רחובות קרית מלאכי ריקים בערב פסח צילום: חיים טויטו

קרית מלאכי שבדרום הפכה בשנים האחרונות לעיר כמעט חרדית. רק מעטים יודעים זאת, אך הקהילה החב"דית הגדולה ביותר בארץ כבר לא נמצאת בכפר חב"ד אלא דווקא בקרית מלאכי. הנתונים מדהימים: 39% מתלמידי המוסדות בעיר הם חב"דניקים, ו-50 אחוז מכל הלידות בעיר בשנה היוצאת היו של משפחות חב"דיות.

חב"ד משתדלת לרוב שלא להתערב בפוליטיקה, ולכן נציגים מטעמה רצים רק בערים מסוימות ובמקרים ספורים, כדי לתת מענה לצרכי הקהילות המקומיות. זה גם מה שקרה בעיר הדרומית.

גורמים חב"דיים בקרית מלאכי אומרים כי חב"ד מתכוונת להריץ מפלגה בעיר, ולפי סקרים היא אמורה להיות הגדולה ביותר במועצה, אך כדי להריץ חזית דתית מאוחדת הם מעוניינים לשלב ידיים עם תנועת ש"ס, שלה, לטענתם, השפעה קטנה בהרבה בעיר.

לפי הגורמים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', "אנחנו מעוניינים לשלב ידיים מתוך רצון לקדש שם שמיים ולהבאת הישגים דרמטיים לטובת הציבור החרדי, אך לא ברור לנו מדוע בש"ס משחקים משחקים, וזאת בשעה שלא בטוח כי הם יעברו את אחוז החסימה לבד. בחיבורים שעשינו עמם בעבר פרגנו להם בצורה יוצאת דופן והבאנו להם תפקידים בכירים, אבל נראה שהפעם החיבור הטבעי לא מתרחש, ולא ברור למה".

גורם נוסף מקהילת חב"ד בעיר עמו היה אף נחרץ יותר ואמר כי "ש"ס עשתה פה היסטוריה בבחירות הארציות האחרונות כשקיבלה בחב"ד יותר קולות מאשר יהדו"ת. תמכנו בהם בשמחה בארצי, ואנו רוצים תמורה במוניציפאלי. אם הש"סניקים המקומיים לא יתחברו איתנו, שלא יבנו עלינו בבחירות הבאות לכנסת".

בחירות מוניציפליות 2023 חב"ד קרית מלאכי ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד