כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
טלטלה ב'דגל התורה'

ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן במכתב דרמטי: "לקיים את ההסכמים - כפי שהתורה מחייבת"

יממה אחרי מכתבו של הגר"ד לנדו בנוגע לבחירות המקומיות, ראה"י הגרמ"צ ברגמן כותב בכתב ידו מכתב דרמטי, בו הוא קורא לקיים ההסכמים עליהם חתמה דגל התורה | "אם דגל התורה, חתמו על הסכמים שהתחייבו לקיומם, דרך התורה היא לקיים את ההסכמים, כפי שהתורה מחייבת"

ראה"י הגרמ"צ ברגמן
ראה"י הגרמ"צ ברגמן צילום: רפאל שוורץ ואיציק ו.

זקן מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, מפרסם הערב (שלישי) מכתב בכתב ידו, בו הוא מתייחס לנעשה לאחרונה בתנועה. "מי שטענתו בפיו שמשמרת התורה והיהדות היא תלויה רק בנציג פלוני או אלמוני, הם דברים שאין להם שחר", כותב הרב ברגמן במכתבו הדרמטי.

את מכתבו, פותח הגרמ"צ ברגמן: "הנני בזה לציבור יראי ה' המאוגדים בתנועת דגל התורה. הדברים ידועים כמה יגיעות יגע מו"ח רבינו הגדול מרן הגרא"מ שך זצוק"ל זיע"א, לכונן ולבנות במסירות נפש ממש, את תנועת דגל התורה ובטאונה יתד נאמן, ע"מ שהדברים יתנהגו ע"פ דרך התורה והמוסר".

וכאן מתייחס ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן לסוגית קיום ההסכמים שחתמה מפלגת "דגל התורה": "אשר ע"כ הדברים ברורים שאם דגל התורה, בהוראת מרנן גדולי התורה זצוק"ל חתמו על הסכמים שהתחייבו לקיומם, דרך התורה היא לקיים את ההסכמים, כפי שהתורה מחייבת".

"ומי שטענתו בפיו שמשמרת התורה והיהדות היא תלויה רק בנציג פלוני או אלמוני, הגם שכולם חרדים לדבר ה', ומשום כך לא צריך לקיים את ההסכמים, הם דברים שאין להם שחר.

ראש הישיבה מסיים את מכתבו: "ואדרבה, זהו קיום התורה והיהדות, וזאת הערובה היחידה להימנע ממחלוקת וחילול ה' ואין הנהגה זו ראויה לתנועת "דגל התורה" ולבטאונה "יתד נאמן".

המכתב הדרמטי של הגרמ"צ ברגמן מגיע יממה אחרי שראש הישיבה, הגאון רבי דב לנדו, השיב במכתב חסר תקדים לטענות שהשמיעה מפלגת ש"ס בעקבות חתימת ההסכם בין 'דגל התורה' לשלומי אמונים, לקראת הבחירות המקומיות בעיר.

הגר"ד לנדו כתב במכתב שפורסם ב'יתד נאמן' כי להסכם שנחתם בין דגל התורה לש"ס בבחירות הקודמות "אין לו כל ערך והוא אינו מחייב אף אחד".

"בהכירי את צרכי העיר אלעד זה רבות בשנים נוכחתי לראות שכל העניין של ראשות העיר שם אינו שייך לשום מפלגה שהיא כלל וכלל", כותב הרב לנדו במכתב שפורסם בבטאון 'דגל התורה'. "העניין שייך אך ורק לטובת עניני היהדות והחינוך משמרת התורה והמצוות וכל התלוי בכך. וממילא כל החתימת וההסכמים שנעשו בין מפלגות אין להם כל ערך ואינו מחייב אף אחד. וכל מי שתולה הענין בעניני עדות וחוגים וכיוב"ז עושה עוולה גדולה, וּכְשָׁלוֹחֵם נגד הנ"ל הרי הוא מקלקל במישרין או בעקיפין את משמרת היהדות שם".

"מלבד הלשונות הבוטים שאין להם שום מקום. ועליו לחזור ולתקן מיד את מה שהטיח והסית נגד מי שעשה את הראוי והנדרש לטובת משמרת היהדות בטהרתה שהיא לטובת כל יראי השם. כל זה היתה דעתי גם במערכת הבחירות הקודמות ואין כאן שום ענין של מפלגות או כל דכותייהו רק התועלת היהדותית הנדרשת מאד מאד להעיר ולתושביה", מוסיף הגר"ד.

הרב מאיר צבי ברגמן הגרמ"צ ברגמן אלעד דגל התורה בחירות מוניציפליות 2023 בחירות מקומיות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד