י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חשש מפיצול חרדי

פיצוץ במגעים בין ש"ס למפלגתו של הגר"ד קוק

המגעים שהתנהלו בין ש"ס למפלגת 'מאמינים בטבריה' בהנהגתו של הגר"ד קוק עלו על שרטון | החשש: הפיצול החרדי יוביל לעלייתו של רון קובי | "הבקשות אותן אריה דרעי מציב לא תואמות את המצב בשטח", אומרים בכירים במפלגת 'מאמינים בטבריה'

פיצוץ במגעים בין ש"ס למפלגתו של הגר"ד קוק
חרדים בטבריה, ארכיון צילום: David Cohen/Flash90

המגעים בין ש"ס למפלגת 'מאמינים בטבריה', שבנשיאותו של המקובל הגאון רבי דב קוק, עלו בימים האחרונים על שרטון, לאחר שורת ניסיונות להגיע להבנות לקראת ריצה משותפת בבחירות המקומיות. כעת, החשש בקרב גורמים פוליטיים בעיר כי הפיצול החרדי יוביל שוב לעלייתו של רון קובי. 

לבקשת הגר"ד קוק שתומך בריצה מאוחדת, שלח דרעי את מקורבו נתנאל חייק בכדי שישב למו"מ עם הרב שמואל קוק, בנו ויד ימינו של הרב. אלא, שאמש התפוצצו המגעים בין המפלגות ולפי הערכות מפלגת 'מאמינים בטבריה' תרוץ באופן עצמאי.

הציבור החרדי בטבריה מחולק לשלש מפלגות: ש"ס, יהדות התורה ומפלגת 'מאמינים בטבריה' של הגר"ד קוק. בשבוע האחרון הודיע הגר"ד קוק שלמרות הדרישה הציבורית לריצה עצמאית, הוא מעוניין לבצע חיבורים מחשש שחלק מהמפלגות הדתיות לא יעברו את אחוז החסימה. 

"מפלגת ש"ס חוזרת על אותן טעויות שנעשו בבחירות הקודמות והביאו לעלייתו של רון קובי. דרעי למרבה הצער מנותק לגמרי או גרוע יותר מתעלם מהמציאות הכואבת", אומר גורם בחצר הרב קוק.

אתמול התקיימה פגישה בין חייק לראשי מפלגת 'אמינים בטבריה' שהסתיימה ללא תוצאה. זאת, לפי גורמים המקורבים למשא ומתן, עקב רף הדרישות הגבוה מצידם של אנשי ש"ס.

"התחושה היא שאנחנו מגישים את הלחי השניה", אומרים בכירים במפלגת 'מאמינים בטבריה', "הבקשות אותן אריה דרעי מציב לא תואמות את המצב בשטח. בנוסף יש את ההסתה הבלתי פוסקת מצדו של רון קובי. אדרבה, שירוץ לבד ויבדוק את כוחו מול הציבור המסורתי בעיר, שבשלב זה תומך בהגר"ד קוק שליט"א".

 

טבריה בחירות מוניציפליות 2023 המקובל הרב דב קוק רון קובי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד