כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חדשות רעות מאוד

היזהרו: המיניוואנים הפופולאריים האלה עלולים להיות מסוכנים

דגמים של מיניוואנים שזוכים להצלחה גם בישראל עלולים להיות לא בטוחים. המיניוואנים לא הצליחו להגן כראוי על הנוסעים במבדקי בטיחות. הרכבים נפוצים במיוחד בקרב משפחות ברוכות ילדים

היזהרו: המיניוואנים הפופולאריים האלה עלולים להיות מסוכנים
מבחן בטיחות קרייזלר פסיפיקה צילום: IIHS

ארבעה דגמים של מיניוואנים שזוכים להצלחה גם בישראל עלולים להיות לא בטוחים למי שיושב מאחור בזמן תאונה, כך חושף מחקר חדש של ארגון הבטיחות האמריקאי IIHS. ה-IIHS הוא המוסד הרשמי של חברות הביטוח האמריקאיות ועוסק בין היתר בהערכת סיכונים אשר נגרמים בתאונות דרכים.

במסגרת הבדיקות הקפדניות של הארגון, דגמים פופולאריים של מכוניות מסוגים שונים עוברים על ידי הארגון מבדקי ריסוק שמדמים תאונות שמתרחשות גם בחיי היום יום – והמיניוואנים כאמור לא הצליחו להגן כראוי על הנוסעים.

קיה קרניבל במבחן ריסוק ציון בטיחות "חלקי": צילום IIHS

הסיבה לתוצאות הגרועות שקיבלו המיניוואנים היא שארגון הבטיחות האמריקאי החמיר את תוצאות מבחני הריסוק כך שיכללו גם סוג חדש של תאונות דרכים, תאונות שכולנו מכירים, בהן הרכב נפגע באחת הפינות שלו, מה שלא נבדק עד היום. הרכבים שנבדקו הם כאמור כאלה שנהנים מפופולאריות בישראל בין אם הם מיובאים ארצה ביבוא ישיר, כלומר על ידי יבואני הרכב ובין אם הם מיובאים ארצה ביבוא עקיף או ביבוא אישי.

הדגמים שעברו את המבחן הקשה הם קרייזלר פסיפיקה, קיה קרניבל, הונדה אודיסי וטויוטה סיינה, רכבים נפוצים במיוחד בקרב משפחות ברוכות ילדים. במסגרת המבחנים מיקמו החוקרים בובות ריסוק עמוסות חיישנים של ילדים במושב שמאחורי הנהג ובדקו את השפעת המבחן עליהן. במסגרת המבחנים קיבלו קרייזלר פסיפיקה, קיה קרניבל וטויוטה סיינה את ציון הבטיחות "חלקי". ההונדה קיבל את הציון "נמוך".

בארגון האמריקאי מסבירים שאלה לא ציונים טובים ומדגישים שכדי לקבל ציון "טוב" בובת הריסוק צריכה להפגין הגנה טובה על אזור החזה, הראש, הצוואר והירך.

 

קיה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד