י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זעם במפלגה

בני ברק: סערה בש"ס בעקבות הדחתו של יעקב זכריהו

סיעת ש"ס בבני ברק סוערת בעקבות החלטת דרעי להדיח את חבר המועצה יעקב זכריהו | ראש כולל ספרדי מוכר: "הוציאו אותו בצורה מבזה ומחפירה". אביו של זכריהו: "כנראה אותם שהחליטו להדיחך לא מחוברים לשטח, בפרט שלגופם של דברים הדבר לא נתפס מכל צד וחסר הגיון"

בני ברק: סערה בש"ס בעקבות הדחתו של יעקב זכריהו
יעקב זכריהו ואריה דרעי צילום: באדיבות המצלם

שעות לתום הגשת הרשימות והרוחות בסיעת ש"ס בבני ברק סוערות במיוחד. אחרי החלטה של יו"ר ש"ס אריה דרעי להדיח את חבר המועצה יעקב זכריהו ולרענן של הסיעה בשמות חדשים וצעירים - יוצאים רבני העיר הספרדים בדרישה חד משמעית להותירו בתפקידו. הערב צפויים להפגין מצביעי ש"ס סמוך לבניין עיריית בני ברק במחאה על ההחלטה להדיח את זכריהו.

"פגיעה בזכריהו כמוה פגיעה בציבור בני התורה הספרדי ורבניו", אומר ל'בחדרי חרדים' אחד מראשי הכוללים הספרדים בבני ברק. "יעקב זכריהו מכהן כחבר מועצת העיר לאחר שהובטח לו בעבר להיות סגן ראש העיר ולעמוד בראש סיעת ש"ס בבני ברק, ואף מנהיגי ש"ס הארציים ביקשו למנות אותו".

"הוא עוזר לכל אדם ללא הבדל דת או גזע", אומר ראש הכולל. "זכריהו הוא הפנים הנהדרות של ש"ס ומוסר את נפשו לציבור ומטפל במאות פניות לכל אזרח באשר הוא".


"אנחנו מצרים על כך שהתקבלה ההחלטה על ידי יועצים שמייעצים לדרעי והביאו אותו להחלטה שגויה ולא חכמה. הציבור בבני ברק מעריך אותו. זה נציג ציבור שידע לשמוע זעקת עשוקים ולעזור", מוסיף ראש הכולל. 

ראש הכולל מוסיף: "הוציאו אותו בצורה מבזה ומחפירה. יותר מזה, הגדילו לעשות היום בבוקר וטענו שלא על דעתו שהובטח לו תפקיד אחר. זה שקר וכזב. הוא מעוניין בתפקיד סגן ראש העיר בשכר ציבור שלם שמרגיש מבוזה ונרמס".

היום שיגרו בני העיר הספרדים ליו"ר ש"ס מכתבי תמיכה בזכריהו. גם אביו, הרב נתנאל זכריהו, כתב מכתב שבו שיגר את כאבו על הדחת בנו. "אין אני יכול לעמוד מנגד ולהחריש כאביך האוהב, על אשר מנסים לייצר רשימה חדשה במועצת העיר ולהדיח אותך ללא כל סיבה. אך דע לך בני אין הדבר מהווה פגיעה בך, אלא באלפים רבים מתושבי העיר אשר רואים בך דמות אותה היו רוצים בהנהגה העירונית. כנראה אותם שהחליטו להדיחך לא מחוברים לשטח, בפרט שלגופם של דברים הדבר לא נתפס מכל צד וחסר הגיון.

"ומעל הכל מדיר אני שינה מעיני על אי הציות למנהיגי העיר גדולים בתורה ויראה, אשר הם נר לרגלנו אשר הביעו דעתם הברורה כאנשי רוח בעל פה ובכתב מספר פעמים. עוד יותר הצטערתי לשמוע הבוקר מפי כמה אברכים, שמנסים לייצר תמונת שווא כאילו הסכמת לדברים, והובטח לך תפקידים אחרים, כאשר אני יודע בעליל שאינו נכון, כיון שלא הסכמת למהלך ואין רצונך כלל להפסיק ולשרת את תושבי העיר היקרים לליבך מאוד".

 

 

 

 

בחירות מוניציפליות 2023 בני ברק ש"ס יעקב זכריהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד