כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הסדר טיעון

אב ובנו שגרמו למוות בגין שריפה בהכשרת כלים לא ירצו מאסר

אב ובנו לא ירצו עונש מאסר בגין חלקם בשריפה קטלנית שהביאה למוות אנשים, השניים הכשירו מטבח בפסח וגרמו בשוגג לשריפה. השופט ציין את עשיית החסד של השניים. "אני בספק אם אי פעם אראה את שניכם שוב באולם בית המשפט שלי" אמר

אילוסטרציה
אילוסטרציה

הרב נ.ז. ובנו א. לא ירצו עונש מאסר לאחר שגרמו בשוגג למותם של שני אנשים, זאת לאחר ששופט אישר הסדר טיעון בבית המשפט במונסי ניו יורק. השופט קווין רוסו קבע עונש מאסר על תנאי לשני הגברים, למרות שמשפחות הקורבנות ביקשו תקופות מאסר ממושכות.

השניים השתמשו ב'ברנר' כדי לנקות את המטבח של בית אבות לקראת חג הפסח במרץ 2021, כך על פי דו"ח של מחלקת השירות הציבורי של ניו יורק, השימוש ב'ברנר' "גרם להיווצרות שריפה בתוך הקיר והתקרה של המטבח, השריפה התפרצה והתפשטה לחלקים סמוכים של המתקן" נכתב. דייר המקום, בן 79, וכבאי מתנדב בן 35, נהרגו בשריפה.

השופט רוסו אמר שמאסר על תנאי מתאים, מכיוון שלשניים אין עבר פלילי והם בעלי מוניטין של עשיית חסד וצדקה ועזרה לזולת. השופט אמר כי השניים הודו שהם פעלו בפזיזות ומערכת בתי המשפט לא מגיבה לניסיונות נקמה והפחדה, בהתייחסו להפגנות ולפעילויות נגד הנאשמים מחוץ לבית המשפט.

"אני בספק אם אי פעם אראה את שניכם שוב באולם בית המשפט שלי" הוסיף רוסו. השניים שילמו 600 דולר אגרת בית משפט.

ביום רביעי האחרון נקבע גזר הדין הרשמי של נ. בן ה-71 ובנו א. בן ה-29, לאחר שהודו באשמת השריפה במרץ 2021. הנאשמים הודו בגרימת השריפה במרץ 2021, כתוצאה מהכשרת מטבח לפסח.

"הבן שלי מת. הוא נשרף למוות. כלבים נאלצו לחפש את גופתו כשהבניין קרס בתוכו", אמרה אמו של לויד הכבאי שמת בשריפה. "בגלל מה שעשו הנאשמים האלה באותו לילה, המשפחה שלי לעולם לא תחזור להיות אותו הדבר".

נ. הביע חרטה על האירוע בדיון בגזר הדין. "אני מצטער. אני מרגיש נורא על מה שעשיתי. ניסיתי כל חיי לעזור לאנשים ועשיתי כאן בדיוק ההפך", אמר.

מנהל מחוז רוקלנד בכוחות הכיבוי, אד דיי, מתח גם הוא ביקורת על גזר הדין בהצהרה.

"ככבאי, אני לא מסכים עם גזר הדין שניתן לשני האנשים האחראים ללהבות הקטלניות בשל התנהגותם הפזיזה", אמר דיי. "כפי שציינתי אינספור פעמים, המשפחות אינן מרגישות שזה צדק עבור יקיריהם שנספו בשריפה ההיא. אני שולח את תנחומיי למשפחות".

ארצות הברית שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד