ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
המזכירים יתייעצו

הויזות אכן יבוטלו? האמריקאים מצננים את ההתלהבות

מזכיר המדינה והמזכיר להגנת המולדת יתייעצו ויודיעו על החלטתם בימים הקרובים לגבי הפטור מויזה לישראלים. כך אומר הלילה דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית שעות לאחר ששר החוץ אלי כהן הודיע בחגיגיות כי ארה"ב תודיע עוד השבוע על ביטול חובת הויזה

הויזות אכן יבוטלו? האמריקאים מצננים את ההתלהבות
דרכון/ויזה צילום: Hadar Youavian/FLASH90

שעות אחרי שהודיע שר החוץ אלי כהן בהודעה לתקשורת כי בסוף השבוע, תודיע ארצות הברית על ביטול הויזות באופן רשמי.

דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית, מסר בהצהרה היומית כי לא התקבלה החלטה סופית לגבי מועמדותה של ישראל לתוכנית הפטור מוויזה. "מזכיר המדינה אנתוני בלינקן והמזכיר להגנת המולדת אלחנדרו מיורקס יתייעצו, ויודיעו על החלטתם בימים הקרובים". אמר.

זמן קצר לאחר צאת יום הכיפורים הודיע שר החוץ אלי כהן כי ארה"ב צפויה להודיע השבוע כי הויזה לארה"ב תתבטל ואזרחי ישראל המחזיקים בדרכון ביומטרי יוכלו לטוס לארה"ב באשרה אלקטרונית מוזלת.

במשרד החוץ מדגישים כי בהתאם להסכמות עם האמריקאים, יש צורך בנשיאת דרכון ביומטרי ובמילוי טופס מקוון בעלות של 21 דולרים. כל אזרח ישראלי, בגיר או קטין, יוכל להגיש בקשה בהתאם לקריטריונים.

מילוי שאלון ESTA (Electronic System for Travel Authorization) של מנהל הגבולות האמריקאי הינו שאלון באנגלית ובו כל נוסע נשאל אודות נתונים ביוגרפיים לרבות שם, תאריך לידה ומידע על הדרכון. האישור, לכשייתקבל, יהיה בתוקף לשנתיים.

על הנוסע גם לענות על שאלות בנוגע לתקופת שהייה בארצות הברית, מחלות, מעצרים והרשעות עבר בגין מעשים פליליים, היסטוריה קודמת של שלילת ויזה או גירוש. לא תהיה גישה גורפת אמריקאית לרישום פלילי של אזרחים ישראלים, אלא רק במקרים מסוימים באופן מדגמי.

יישום ההחלטה צפוי לקרות בעוד מספר שבועות ועל פי ההערכות, באופן מעשי, החל מנובמבר.

שר החוץ אלי כהן אמר כי "זו בשורה משמחת לכל אזרחי ישראל! כפי שכבר הודענו בתחילת השנה, תוך שבועות בודדים יוכלו ישראלים לבקר בארצות הברית ללא צורך בהמתנה ארוכה לוויזה מהשגרירות האמריקנית".

עוד הוסיף כי "הצטרפות ישראל לתוכנית הפטור מויזה היא הישג מדיני ובשורה לכל אזרחי ישראל. הפטור מויזה יתרום לכלכלה בכלל ולתיירות בפרט תוך הורדת בירוקרטיה ועלויות. אני מודה לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ולמזכיר המדינה ידידי אנתוני בלינקן על תמיכתם והובלתם למתן פטור מויזות לישראלים, ובמיוחד לשגריר ארה"ב היוצא טום ניידס על הובלת הפרויקט כאן בארץ".

 

ויזה לארצות הברית ארצות הברית אלי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד