כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זול יותר מאמריקה

מפתיע: המחיר לצרכן הישראלי נמוך מארצות הברית

המכוניות החדשות בישראל התייקרו מאד, מחיר מכונית משפחתית טובה בישראל מתחיל מאזור של 150 אלף שקל. למה המחירים כאלה גבוהים? אחת הסיבות היא מס הקניה על מכוניות לא חשמליות שעומד על 83% אסטרונומיים. לעומת זאת בארצות הברית המצב שונה

מפתיע: המחיר לצרכן הישראלי נמוך מארצות הברית
ניסאן וורסה המשפחתית הזולה בארה"ב צילום: ניסאן

המכוניות החדשות בישראל התייקרו מאד, זו עובדה שאנחנו מרגישים היטב בשטח. כיום המחיר של מכונית משפחתית טובה בישראל מתחיל מאזור של 150 אלף שקל וכמו שאומרים - עוד הזרוע נטויה. למה המחירים כאלה גבוהים? אחת הסיבות העיקריות היא מס הקניה על מכוניות לא חשמליות שעומד על 83% אסטרונומיים (ומעל לזה גם כמובן המע"מ) וגם אם רוצים מכונית חשמלית אז מס הקניה כיום הוא 20% ובינואר הוא יעלה בשיעור של 75% לרמה של 35%.

לעומת זאת בארצות הברית המצב שונה: ממחירונים שפרסמה חברת ניסאן בארה"ב אשר מפרטים את המחירים של דגמי 2024 עולה שהמחיר של המכונית המשפחתית של ניסאן שנקראת בארה"ב וורסה יהיה 16,130 דולר שהם 135,169 שקלים.

מה מקבלים תמורת סכום כזה? קודם כל מנוע בנפח 1.6 ליטר שמפיק 122 כוחות סוס, בקרת שיוט, מסך בגודל 7 אינץ'. אבל את ההילוכים צריך להעביר לבד – תיבת ההילוכים ידנית. מה שכן, אנחנו בדקנו כמה תעלה מכונית משפחתית בישראל למי שמעוניין לוותר על פינוקים וגילינו שהמכונית המשפחתית הזולה ביותר בישראל היא דאצ'יה לוגאן, מכונית שהיא מבוססת על מכלולים דומים לאלה של הניסאן בגלל שגם הניסאן וגם הדאצ'יה מיוצרות על ידי יצרני רכב שהם חלק מקונצרן רנו ניסאן.

דאצ'יה לוגאן בישראל רק 115 אלף שקלים: צילום דאצ'יה

בדאצ'יה לוגאן יש מנוע טורבו בנפח של ליטר אחד (999 סמ"ק) עם 3 צילינדרים ותיבת ההילוכים אוטומטית רציפה. יש מסך מולטימדיה 8 אינץ' ו-6 כריות אוויר. המחיר שלה לצרכן הישראלי הוא במפתיע נמוך מארצות הברית: 115 אלף שקלים.

ארצות הברית רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד