כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
בירך על ההפגנות נגד הממשלה

נשיא הקהילה היהודית בגרמניה: מקווה לחילופי שלטון בישראל

נשיא המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה מקווה לבחירות חדשות בקרוב. נשיא המועצה סבור שהביקורת על ממשלת ישראל, כולל מחו"ל, היא לגיטימית. מדובר במקרה חסר תקדים שבו ראש אחת הקהילות היהודיות החשובות והמשפיעות בעולם מביע עמדה פוליטית בוטה שכזאת

נשיא הקהילה היהודית בגרמניה: מקווה לחילופי שלטון בישראל
הפגנת הימין בקפלן צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

נשיא המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה יוסף שוסטר סבור שהדמוקרטיה בישראל בסכנה ומקווה לבחירות חדשות בקרוב. את העמדה החריגה הזאת אומר שוסטר אתמול (שישי) לפורטל החדשות הגרמני Web.de-News.

לדבריו הרפורמה השיפוטית שמתכננת הקואליציה בראשות בנימין נתניהו היא "בעייתית, כיוון שהיא מפלגת את החברה הישראלית כדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

לדבריו בחירות חדשות התקיימו בישראל לא פעם בעבר. "זה לא המאפיין הכי חיובי של המדינה, אבל במקרה זה, אני מקווה שנחווה מצב כזה שוב בקרוב ושקונסטלציה מפלגתית אחרת תרכיב את הממשלה".

נשיא המועצה סבור כי אירועים פוליטיים פנימיים בישראל רלוונטיים גם לקהילות יהודיות בחו"ל. "ישראל היא ביטוח חיים ליהודים בתפוצות, ובגרמניה זה חשוב במיוחד לנוכח ההיסטוריה" אמר.

שוסטר בירך על הפגנות נגד הממשלה מדי מוצאי שבת "תנועת המחאה הרחבה במדינה מעידה על הבנה דמוקרטית מגובשת בישראל", לדבריו. שוסטר סבור שהביקורת על ממשלת ישראל, כולל מחו"ל, היא לגיטימית. "אבל אני לא מאלה שפוגעים בישראל. זכותה של ישראל להתקיים לא צריכה להתערער".

מדובר במקרה חסר תקדים שבו ראש אחת הקהילות היהודיות החשובות והמשפיעות בעולם מביע עמדה פוליטית בוטה שכזאת, תוך התערבות בענייניה הפנימיים של ישראל. שוסטר שוחח עם נתניהו בשולי ביקורו בברלין במרץ השנה, והביע דאגתו כי ממשלתו מפלגת את החברה בישראל.

שוסטר עומד בראש אגודת הקהילה היהודית הגדולה ביותר בגרמניה מאז 2014. המועצה המרכזית מייצגת כ-100 קהילות ו-90,000 חברים. עבור פוליטיקאים גרמנים, העמותה היא איש הקשר החשוב ביותר לשאלות הנוגעות לקהילה היהודית. המועצה המרכזית מחויבת לשימור וקידום היהדות בגרמניה ובמקביל בעלת דימוי עצמי ציוני: הסולידריות עם ישראל היא עניין חשוב עבורה.

זאת לא הפעם הראשונה ששוסטר תוקף את הממשלה, בינואר האחרון דיווחנו כי במאמר שפרסם בעיתון ה'טאגסשפיגל' כתב שוסטר: "יהודים בכל העולם מתרגשים כאשר מושבעת ממשלה חדשה במדינה היהודית. זה לא משאיר את הקהילות היהודיות בתפוצות בלתי פגיעים - לא כששרי ממשלה זו מתבטאים בדרכים גזעניות, מפלות ומטרידות. מציגים עמדות שאינן מסוגלות לזכות ברוב בעולם היהודי, שאין בהן אנושיות, ערכים דמוקרטיים והשאיפה לשלום".

עוד נכתב במאמר שעורר תגובות רבות: "חלקים גדולים בישראל דוחים את המסלול שעליו הכריזה הממשלה החדשה, אני דוחה דברים רבים בה, ויהיה צורך להמשיך ולבחון אותה באופן ביקורתי ואת פועלה. ימין קיצוני עם עבר פלילי בקבינט או שינויים בחוק כדי שפוליטיקאים מושחתים יוכלו להפוך לשרים הם נקודת שפל בהיסטוריה הפוליטית הישראלית".

גרמניה בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד