כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ליברלים כשמתאים להם

האירוע המזעזע: כשהמשנה ליועמ"ש הכחישה שיש "הדרת גברים"

ברקע הסערה אמש בעקבות האירוע המזעזע בו קבוצת גברים פוצצה במפגין אירוע הקרנה בירושלים שיועד עבור נשים חרדיות, נזכרנו כי לפני מספר שנים המשנה ליועמ"ש דינה זילבר טענה בנוגע לאירוע שהתקיים בחיפה כי לא קיים המושג של "הדרת גברים", אלא רק "הדרת נשים" 

האירוע המזעזע: כשהמשנה ליועמ"ש הכחישה שיש "הדרת גברים"
מופע ישיבישיר של קול ברמה צילום: נתי אלבר

בעקבות הסערה והזעם הציבורי הנרחב על קבוצת גברים חילונים שהחליטה במפגין לפוצץ אירוע הקרנת סרט בהפקה חרדית שנועד לנשים בירושלים, נזכרנו בסערה שקמה בעיר חיפה בשנת 2019 כאשר בית המשפט אסר אז, בעקבות עתירה שהוגשה, לקיים מופע זמר חסידי שיועד לגברים בלבד, אך מנגד אישר אירוע שנערך לנשים בלבד בתוך בניין העירייה.

"רשעות נוראית" | הסרט לנשים שעורר סערה בשכונה

כזכור, בבין הזמנים אב תשע"ט, אסר בית המשפט המחוזי את קיומו של אירוע שיועד ציבור החרדי בחיפה, מופע של מוטי שטיינמץ ומרדכי בן דוד, בתואנה של "הדרת נשים".

כמה חודשים לאחר מכן חשפנו ב'בחדרי', כי עיריית חיפה מתעתדת לקיים אירוע לנבחרות הציבור בשלטון המקומי, אירוע המיועד לנשים בלבד, ואמור להתקיים בתוך בניין העירייה.

חבר המועצה מטעם סיעת 'חן' של דגל התורה, מנחם קפלן, עתר בזמנו למשנה ליועמ"ש דינה זילבר. "אבקש את הנחייתך המשפטית האם כנס זה עומד בערך השוויון בין המינים, והאם איננו נכנס לקטגוריה של הפרדה מגדרית".

להפתעתו, זילבר השיבה לו כי המושג הדרה מוחל קטגורית על נשים בלבד. ולדבריה אין דבר כזה הדרת גברים. במענה לפנייתו השיבו לו במשרד המשפטים: "יודגש כי בישראל לא קיימת תופעה של הדרת גברים מהמרחב הציבורי או הפליה של גברים במשאבים ציבוריים או בקבלת שירותים. זאת, בעוד שהדרת נשים מהמרחב הציבורי היא תופעה רווחת בה יש להיאבק, כפי שאף נקבע על ידי הממשלה במספר החלטות".

בנוסף נאמר כי "השימוש ההפוך והמטעה בשיח הזכויות ובפרט הטענה להדרת גברים לכאורה, אינם משקפים בעיה קיימת או כנה".

חבר המועצה החרדי הגיב אז ואמר: "ההדרה היחידה שאני מכיר במדינת היהודים הינה ההדרה של הציבור החרדי. כדאי שנתעורר ויפה שעה אחת קודם".

ירושלים הפרדה גברים נשים הדרת גברים הדרת נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד