כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בכינוס 'דגל'

הגר"י אפרתי שחזר: כשהגרי"ש אלישיב נשאל על "הפרת ההסכם" | תיעוד

סוגיית הפרת ההסכם בין דגל התורה לש"ס באלעד הפכה לליבת מערכת הבחירות | אתמול, במהלך כינוס דגל התורה, שחזר הגר"י אפרתי כיצד השיב הגרי"ש אלישיב כשנשאל על הפרת ההסכם בביתר עילית

הגר"י אפרתי שחזר: כשהגרי"ש אלישיב נשאל על "הפרת ההסכם" | תיעוד
הגר"י אפרתי נואם בכינוס דגל התורה צילום: מתוך הסרטון

אתמול (מוצאי חג ראשון) התכנסו עשרות פעילי 'דגל התורה' לאירוע פתיחת מערכת הבחירות לרשויות המקומיות ברחבי הארץ.

אירוע "שמחת החג" התקיים בקיבוץ חפץ חיים בהשתתפות רבני התנועה, חברי הכנסת, הנציגים ברשויות המקומיות, בכירי המפלגה ופעילים. במהלך האירוע נאמו רבני המפלגה וחברי הכנסת שעודדו את הפעילים לקראת מערכת הבחירות.

האירוע נערך ברקע הבחירות הסוערות בערים החרדיות, כשהפעם נרשמים מאבקים בין יהדות התורה וש"ס, בעיקר על רקע הפרת ההסכם באלעד. אחד הנואמים באירוע היה הגר"י אפרתי מרבני דגל התורה ונאמן ביתו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל, שהתייחס לנושא "הפרת ההסכם".

הרב אפרתי שחזר מעדות ראשונה כיצד הגיב הרב אלישיב כשנשאל בנושא הפרת הסכמים פוליטיים, וסיפר כי הגרי"ש דן בכל נושא לגופו. "ראיתי במו עייני, כשבאו גדולי ישראל לגרי"ש בכמה בקשות - ואמרו בבני ברק נהיה קצת שקט, יש סדר בדברים. והם חוששים שאם יקיימו את ההסכם, כעת מישהו אחר צריך להיבחר - מה שיביא קשיים בעיר. אמר להם 'הרבה', אבל מה עושים, חתמו הסכם. השיבו לו - אין הכי נמי", תיאר הגר"י אפרתי.

הגר"י אפרתי המשיך וסיפר כיצד התייחס לבחירות הסוערות בביתר עילית ב-2007: "לאחר מכן בנושא הבחירות בביתר עילית, הכריע רבינו שצריך לשלוח מועמד לראשות העיר. שאלתי את רבנו - הרי יש שם שאומרים יש הסכם, הוא אומר זה נכון. בוודאי צריך לקיים הסכם. אבל אם הממונים על הרוחניות באים ואומרים שזה לא קשור לעניין הפוליטי אלא יש בעיה רוחנית, מה אני יכול לעשות".

"הזכיר לי רבי משה גפני שחברי הכנסת רצו אז להיכנס ל'רבה' ולהגיד לו שאין סיכוי לנצח, ייכשלו בביתר. הוא לא הסכים לקבל. למה, כי זה בכלל לא היה לא אצלו במישור הזה. רבני העיר אמרו מה שאמרו, והם לא חשודים היו אצלו שהם מעורבבים בנושא הפוליטי. אז הוא אמר אין לי שום ברירה".

דגל התורה בחירות מוניציפליות 2023 בחירות מקומיות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד