ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בעקבות הדיווח המסעיר

ביקורת חריפה: איפה האחריות שלנו לציבור כעיתונאים

בעקבות הדיווח המסעיר לפיו נתניהו עודכן משר המודיעין המצרי עשרה ימים מראש על החדירה הצפויה מכיוון עזה, העיתונאי אבישי גרינצייג מ'כאן חדשות' תוקף את אתר ynet ואת הכתבת סמדר פרי שפרסמה את הדיווח 

ביקורת חריפה: איפה האחריות שלנו לציבור כעיתונאים
אבישי גרינצייג צילום: מתוך כאן 11

העיתונאי אבישי גרינצייג מ'כאן חדשות', זועם על הפרסום שהיכה גלים לאורך יום האתמול, לפיו נתניהו עודכן ממצרים על כוונת החמאס לפרוץ בהמוניו לתוך ישראל.

גרינצייג כתב: "ב-Ynet פורסם על ידי סמדר פרי חשיפה על שיחה בין נתניהו לשר המודיעין המצרי שהזהיר אותו עשרה ימים מראש. הפרסום כלל דו שיח בין השניים, כלומר כולל גם את תגובת נתניהו ואת ההלם של השר מאדישות נתניהו. נתניהו הכחיש נחרצות. למרות זאת, פרי פרסמה את האייטם".

עוד הוסיף: ,סמדר פרי לאחר מכן אומרת בראיון ל-13 שמדובר על מקור אחד, ושכעת היא מבינה שהשיחה לא הייתה עם נתניהו אלא עם גורם מודיעין ישראלי או גורם בלשכת נתניהו".

לדבריו, "הפרסום המקורי בYnet נשאר גם עכשיו כמו שהוא, למרות שמדובר על מקור עלום אחד, שכעת אפילו סמדר פרי בקולה לא עומדת מאחורי הפרסום אלא נותנת גרסה חדשה.

כלומר, פרי בראיון בערוץ 13 מודה שהסיפור כפי שהיא פרסמה - לא נכון. לא כמה מקורות ולא שיחה עם נתניהו, אבל הפרסום שלה נשאר ללא שינוי למרות שהוא שקר".

"איפה האחריות שלנו לציבור כעיתונאים, כל שכן בימי מלחמה?". תהה אבישי גרינצייג.

כעבור שעות, אחרי פרסום נוסף בנושא, כתב גרינצייג: "בYnet העלו פולואפ עם גרסה שלישית של אותו מקור מצרי עלום. מלכתחילה המסר הועבר על יד השר בשיחה עם נתניהו. אחר כך הגרסה הייתה שהייתה שיחה עם גורם בלשכת נתניהו, ועכשיו הגרסה שהמסר הועבר בכלל לגנרלים ישראלים. אני מרים ידיים. חוסר אחריות עיתונאית. אין עורכים לאתר הזה?".

אבישי גרינצייג כאן 11 YNET מלחמת חרבות ברזל מצרים חמאס בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד