כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מאריכים את הרשיונות

אלה ההקלות לבעלי הרכבים בעקבות המלחמה

משרד התחבורה הודיע על הקלות לבעלי רכבים, למי שצריך לקבל מכונית חדשה ועוד. חשוב לציין שבמקרה של רישיונות הרכב ההקלה נוגעת לעצם התשלום של הרישיון כפי שצריך לעשות מדי שנה

אלה ההקלות לבעלי הרכבים בעקבות המלחמה
הארכה נוספות למכוניות חדשות המגיעות ל"גיול" צילום: רוני נאק

בעקבות המלחמה, משרד התחבורה מודיע על שורה של הקלות לבעלי רכבים. ההקלות נוגעות למי שצריך לעשות קורס נהיגה מונעת, למי שצריך לקבל מכונית חדשה ועוד.

הודעת משרד התחבורה הראשונה נוגעת לנהגים שצריכים לשלם את רישיון הרכב שלהם ורישיון הנהיגה שלהם אבל לא יכולים לעשות זאת. חשוב לציין שבמקרה של רישיונות הרכב ההקלה נוגעת לעצם התשלום של הרישיון כפי שצריך לעשות מדי שנה, אבל מטבע הדברים מועד עשיית הטסט לרכב, כלומר ההליכה למכון הרישוי וביצוע המבחן עצמו, היא פועל יוצא של מועד תשלום הרישיון. לפי משרד התחבורה כעת אושרה הוראת שעה הקובעת כי רישיונות רכב ורישיונות נהיגה שתוקפם פג בין 7 לאוקטובר עד 6 בנובמבר יוארכו באופן אוטומטי. כלומר לא צריך לשלם עכשיו. לפי המשרד, כאשר מדובר ברישיון רכב אזי הכוונה היא ל-60 ימי הארכה וכאשר מדובר ברישיון נהיגה אזי הכוונה היא לשלושה חודשים (90 ימים).

מעבר לנושא הרישיונות ישנו נושא הנהיגה המונעת. לפי משרד התחבורה נהגים שהרישיון שלהם הותלה מ 1 באוקטובר השנה ועד 6 בינואר 2024 יקבלו הארכה. מצב התליה של רישיון הוא מצב בו לפלוני אסור לנהוג בגלל שלא ביצע קורסי נהיגה מונעת, אלא שכעת אי אפשר לבצעם ולכן הפסילה של אותם נהגים תיכנס לתוקף רק ב 1 באפריל 2024.

מעבר לכך: בשבוע שעבר איגוד יבואני הרכב הודיע שמתוקף חוק היבואנים יוכלו למכור מכוניות כ"יד ראשונה" ללקוחות גם חודש אחד אחרי אחרי שמלאה שנה ליצורן, אבל משרד התחבורה מגדיל לעשות ומודיע כי התקופה בה יש לרשום רכב המיובא לישראל מוארכת בשלושה חודשים ביחס לרכבים שהמועד האחרון לרישומם הוא 11 באוקטובר עד 31 בדצמבר. המשמעות היא שכל רכב שבין ה-11 לאוקטובר ל-31 לדצמבר מלאה שנה ממועד היצור שלו מקבל עוד 3 חודשים להימכר כחדש, לפני שהיבואן יהיה חייב לרשום אותו כיד שניה.

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד