כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מרסקים את המתחרים

יצרני הרכב הסינים מסתערים על מבחני הריסוק - ומנצחים בגדול

יצרני רכב סינים זכו לציונים גבוהים במבחן הריסוק המחמיר של ארגון הבטיחות האירופי יורו אנקאפ. המטרה היא לספק לרוכשי הרכבים את המידע המדויק והאובייקטיבי ביותר בתחום הבטיחות. בנוסף, הארגון מעדכן מדי כמה שנים את הבדיקות שמבצע, כדי לשקף את ההתקדמות הטכנולוגית של תעשיית הרכב

יצרני הרכב הסינים מסתערים על מבחני הריסוק - ומנצחים בגדול
ציון של 5 כוכבים ל-BYD דולפין שכבר משווק בישראל צילום: ENCAP

שלושה דגמים חשמליים של יצרני רכב סינים זכו לציונים גבוהים במבחן הריסוק המחמיר של ארגון הבטיחות האירופי יורו אנקאפ. המבחנים של יורו אנקאפ נחשבים למחמירים מכיוון שהם לא רק בודקים את כל היבטי העמידות של מכוניות, אלא גם "מענישים" מכוניות שאין להן מערכות בטיחות אקטיביות, כלומר כאלה שיודעות כיצד לבלום את המכונית או להסיט את ההגה.

לטובת מי שאינו מכיר את הגוף הזה, נציין כי NCAP אינו שייך או קשור בדרך כלשהי ליצרניות הרכב. הזרוע האירופאית של הארגון (אשר בוחנת מכוניות בתקינה האירופאית שמגיעות גם אלינו) היא ארגון ללא מטרות רווח בו חברים 14 גופים מעולמות הבטיחות וצרכנות הרכב וכן מדינות רבות. המטרה היא לספק לרוכשי הרכבים את המידע המדויק והאובייקטיבי ביותר בתחום הבטיחות. בנוסף, הארגון מעדכן מדי כמה שנים את הבדיקות שמבצע, כדי לשקף את ההתקדמות הטכנולוגית של תעשיית הרכב (למשל שילוב של מערכות בטיחות אקטיביות). בשל כך, לתוצאות הבחינות יש עתה "תוקף" של 5 שנים מיום הבחינה האחרונה.

מבין שלושת הדגמים הללו, אחד כבר משווק בישראל ושנים מיועדים לתחילת שיווק בישראל במהלך החודשים הקרובים, כשלמרבה הצער השקתם ככל הנראה נדחית בארץ בגלל המלחמה. כך, הדגם הראשון שנבחן על ידי ארגון הבטיחות הוא המכונית הזולה ביותר של BYD בישראל: הדולפין - שזכתה לציון של חמישה כוכבים, כלומר הציון הגבוה ביותר שהארגון מעניק. ועם זאת, זהו ציון כולל, כלומר כש"מפרקים" אותו לגורמיו אזי מגלים ממה הוא בעצם מורכב. כך, הדולפין קיבלה ציון של 89% בהגנה על מבוגרים שיושבים ברכב, 87% בהגנה על ילדים שיושבים ברכב, 85% בהגנה על הולכי רגל (לפי המבחן קורות הצד עלולות לפגוע ברוכבי אופניים) ו 79% בסעיף שעוסק במערכות הבטיחות.

לצד המכונית של BYD שמיועדת להתחרות במכוניות המשפחתיות הקטנות, ארגון הבטיחות בדק גם את ה "סיל" של BYD-המכונית המשפחתית שתיועד בבוא היום להתחרות מול טסלה 3 שהדור החדש שלה כבר משווק כיום בישראל. בדומה לאחותה הקטנה, גם ה"סיל" קיבלה ציון חמישה כוכבים גבוה - כאשר בוחנים לעומק את דו"ח NCAP מגלים שהסיל קיבלה ציון של 89% בסעיף אשר בוחן את מידת ההגנה על נוסעים מבוגרים, 87% בסעיפי ההגנה על ילדים, 82% בסעיפי ההגנה על הולכי הרגל ו 76% בסעיפי מערכות הבטיחות האקטיביות.

הדגם האחרון שנבחן על ידי הארגון הוא ה-7P של יצרנית הרכב הסינית אקספנג. כאן מדובר במכונית שאפשר כבר לקרוא לה "מכונית מנהלים" וגם היא מיועדת לשיווק עתידי בישראל. גם כאן - ציון הבטיחות גבוה עם חמישה כוכבי ריסוק כשהאקספנג מקבלת 87% מהציון בסעיף ההגנה על המבוגרים, 81% בהגנה על ילדים וגם בהגנה על הולכי רגל ו78% בסעיף מערכות הבטיחות האקטיביות.

 

 

סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד