כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
למה לוותר?

הפרשן הצבאי זועם: "פרסום מעניין ומעצבן"

עם תחילת המלחמה ירד תא"ל עופר וינטר מיוזמתו לדרום כדי לחסל את האויב. למרות היכרותו היטב את הגזרה לא הוטל עליו תפקיד כלשהו. הפרשן הצבאי יוסי יהושוע לא מצליח להבין זאת 

הפרשן הצבאי זועם: "פרסום מעניין ומעצבן"
עופר וינטר בהערכת מצב עם גלנט צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

תת אלוף עופר וינטר, דתי, חובש כיפה מקופח לטענת אנשי תקשורת ומשפיענים במחנה הימין - בסבבי המינויים והקידומים בצה"ל בשל חזותו ואמונתו.  

הפרשן הצבאי של 'ידיעות אחרונות', יוסי יהושוע, מספר תחת הכותרת "פרסום מעניין ומעצבן", על כך ש"שר הביטחון קיים הערכת המצב שבה השתתף גם תא"ל עופר וינטר, כולל תמונה. וינטר בדרום מתחילת המלחמה והוא מסייע לפקודיו לשעבר מגבעתי. אז מה מעצבן? שעד עכשיו הרמטכ״ל לא מצא לו תפקיד מוגדר, למרות שאין בסגל הפיקוד הבכיר בעל ניסיון כמוהו בעזה. אין מבצע שהוא לא השתתף בגזרה".

יהושוע תהה, "מנין הלוקסוס לוותר על כל זה? בטח כשכל מילואימניק קיבל משהו, רק לא וינטר. למה?". הערכת המצב התקיימה אתמול ובתמונה שיצאה ממנה נראה וינטר יושב בה.

עם הגיע הידיעות הראשונות על מתקפת הפתע והטבח בשמחת תורה הגיע וינטר באופן פרטי לחזית, חבר ללוחמים באזור קיבוץ בארי, והשתתף בקרב שבו חוסלו 11 מחבלים.

תא"ל עופר וינטר. צילום: דובר צה"ל.

כאמור, וינטר הינו דתי חובש כיפה שנחשב בעבר כחבר קרוב של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ובעבר פורסם כי הרמטכ"ל רא"ל במיל' אביב כוכבי נזף בו על כך ששוחח ללא אישור עם בנט ובמהלך 'צוק איתן' אף פורסם כי השניים היו בקשר הדוק תוך כדי מבצע באשר לחיסול איום המנהרות של חמאס, כשבנט מכהן אז כשר הכלכלה וחבר הקבינט המדיני בטחוני.

עם מינויו למפקד אוגדת 98 בשנת 2020 אמר וינטר בטקס: "ה' תן בי ענווה תן גבורה ותן בי את חכמת הלב על מנת שאדע להוביל את האנשים הללו באתגרים הניצבים בפנינו".

בחודש אייר האחרון פנו כ-6,200 איש ואישה בעצומה לראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות בלימת מינויו של תא"ל עופר וינטר למטה הכללי בסבב המינויים האחרון של הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי ושל שר הביטחון יואב גלנט.

הפונים, באמצעות ארגון 'תורת לחימה', כתבו לראש הממשלה "עצור את הרדיפה! עצור את העוול נגד תא"ל וינטר! תא"ל עופר וינטר, קצין מצטיין ולוחמני, נרדף על ידי האליטה בצה"ל מאז שקרא בשם ה' בדף הקרב במבצע 'צוק איתן כמח"ט גבעתי שהכתה באויב בכל עוז."

בפניית ההמונים נכתב: "לפני כחודש, שוב נבלם קידומו של וינטר לדרגת אלוף, מה שעלול לגרום לפרישתו של וינטר מצה"ל. כולנו קוראים: די לרדיפה! די לתקרת הזכוכית! די למקלות בגלגלים לקצינים בעלי תודעה יהודית-לאומית להם צה"ל כל כך זקוק בעת הזו!".

מלחמת חרבות ברזל יואב גלנט הרצי הלוי הערכת מצב עופר וינטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד