כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"איך ספין נולד כמו עיוות"

נתניהו אמר או לא אמר? העיתונאים שתודרכו - חלוקים

עיתונאית ימנית מול כל השאר, טוענת שדבריו של ראש הממשלה שכביכול סינוואר פתח במתקפה בגלל הסרבנות, עוותו לחלוטין וסולפו. "דברים שצוטטו בשמו עוותו לחלוטין. מנסה להבין את התעוזה לעשות את זה כשעוד 30 זוגות אוזניים שומעים את הדברים. ועכשיו סערה על דברים שלא נאמרו". טוענת שירית אביטן. לעומתה, כולם טוענים שהדברים נאמרו כהוויתם

נתניהו אמר או לא אמר? העיתונאים שתודרכו - חלוקים
ראה"מ בנימין נתניהו צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש תדרוך לכתבים המדיניים - ראשון מאז פרצה מלחמת 'חרבות ברזל'. אולם אמירה אחת שלו גרמה לסערה והובילה לירי ראשון בנגמ"ש כאשר השר בני גנץ קורא לו לחזור בו מהדברים וזה אכן קורה זמן קצר לאחר מכן כשגם לשכת ראש הממשלה מפרסמת הבהרה וגם נתניהו מפרסם הבהרה משלו ברשתות החברתיות.

לטענת הכתבת המדינית של 'ישראל היום', שירית אביטן כהן שהשתתפה בתדרוך, הציטוט שיוחס לנתניהו לפיו לאחר המלחמה יצטרכו לבדוק האם הסרבנות למילואים מצד תנועת המחאה הובילה את סינוואר להוציא לפועל את המתקפה - לא היה ולא נברא.

אביטן כותבת: "איך ספין נולד כמו עיוות. ישבתי בתדרוך עם רה"מ. הדברים שצוטטו בשמו עוותו לחלוטין. מנסה להבין את התעוזה לעשות את זה כשעוד 30 זוגות אוזניים שומעים את הדברים. ועכשיו סערה על דברים שלא נאמרו".

נתניהו בלשכתו.

לדבריה, "באמת אין שיא שלא עברנו פה בשנה הזאת. אחים לנשק כמובן מיהרו להצטרף לסיבוב. וגנץ חבר בממשלה הזאת לא יברר רגע מה באמת נאמר? איזה רף נמוך של כל המעורבים. אבל האמת לא איכפת לי. תריבו על זה כאילו נאמרו הדברים, כאילו החיילים שלנו לא בשטח אויב נלחמים על החיים שלנו. כאילו אנחנו לא במלחמה על הבית. כאילו נתניהו יישאר פה אחרי. תריבו קדימה. זה מה שנשאר".

"מה כן נאמר", אומרת שירית אביטן, "משו כזה, שהוא הזהיר את אויבינו שלא יטעו בנו שבזמן אמת כולם יבואו והם אכן באו. מצופה מהכתבים בתדרוך לעמוד על האמת. זה בגדול מינימום של רף עיתונאי סביר".

עוד בנושא:

דיווח: נתניהו חושב שיש לבדוק את הקשר בין הסרבנות למוטיבציה של סינוואר

חוץ ממנה שאר הכתבים המדיניים שנכחו בפגישה, לפחות שלושה מהם הצהירו בפומבי שהם עומדים מאחורי הדברים שיוחסו לנתניהו. היות ואת התדרוך אסור היה להקליט, העיתונאים רשמו במחברת או בפלאפון את עיקרי הדברים.

שלושה כתבים מדיניים לפחות טוענים כך והם מוריה אסרף וולברג מ'חדשות 13', אנה ברסקי מ'מעריב' וכן יניר קוזין מגלי צה"ל.

מוריה אסרף וולברג מתארת את השתלשלות האירועים המדויקת בתוך חדר התדרוכים: "שאלתי את ראש הממשלה האם הוא חש אשם והאם נערך למלחמה כפי שהתריעו בפניו בצבא. תשובתו הייתה - 1. לא הייתה אזהרה למלחמה. 2. שהוא לא עוסק באשמה כרגע. ואז ראש הממשלה הוסיף שהוא הזהיר עוד בשיאה של המחאה מפני ההשלכות של הסרבנות על אויבנו וגם שאמר שברגע האמת לא תהיה סרבנות".

נתניהו עם גלנט וגנץ במסיבת עיתונאים. צילום: דנה קופל, לע"מ.

לטענתה, "ראש הממשלה הוסיף שביום שאחרי המלחמה יהיו מי שיבדקו את הקשר בין גילויי הסרבנות לבין מהלכי סינוואר. אחת הכתבות ביקשה לחדד: האם אתה אומר שיש לסרבנות חלק? נתניהו השיב לה: זה לא מה שאמרתי, אמרתי שזה ייבדק".

אנה ברסקי מעיתון 'מעריב', מחזקת גם היא את הדיווח ומציינת: "מפני שעל הכתבים המשתתפים בתדרוך רה"מ נאסר באיסור מוחלט להכניס לחדר התדרוכים מכשירי הקלטה, טלפונים ניידים ואף מחשבים, שווה לפנות למי שכן הקליט (פרט לעיתונאים, נכחו לא מעט גורמים נוספים בחדר)".

לדבריה, "הציטוט המלא כפי שהוא מופיע אצלי במחברת (בדוק מול הקולגות, גם אצלם זה נראה כך): "בחודשים האחרונים עלה החשש שהקריאות לסרבנות עלולות להשפיע על אויבנו, לעודד אותם בתוכניות שלהם. התרעתי מפני האפשרות הזאת. בסוף, ברגע האמת, כפי שראינו לא הייתה סרבנות. בהמשך ייבחן: האם לקריאות לסרבנות הייתה השפעה על המוטיבציה של סינוואר.", כך מצטטת ברסקי את דברי ראש הממשלה בתדרוך.

כתב גל"צ יניר קוזין צייץ מחדש ברשת X את הציוצים של קודמותיו ואישר את הדברים.

בנימין נתניהו חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד