כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עדכונים שוטפים מכל הזירות

נתניהו: "לא תהיה הפסקת אש" | דובר צה"ל: "חמאס איבד שליטה"

ברקע הדיווחים בכלי תקשורת זרים על עסקה שנרקמת לשחרור כמה חטופים תמורת הפסקת אש ראשונה מזה 33 ימי לחימה, ראש הממשלה מצהיר הערב שלא תהיה עד להחזרת כלל החטופים. דובר צה"ל טוען: "חמאס איבד שליטה בצפון וממשיך לאבד שליטה" | עדכונים מכל הזירות

נתניהו: "לא תהיה הפסקת אש" | דובר צה"ל: "חמאס איבד שליטה"
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

הפעולה הקרקעית ברצועת עזה נמשכת זה היום ה-11, לצד תקיפות אוויריות בדרום לבנון. עד כה עודכנו משפחותיהם של 239 חטופים ו-351 חללי צה"ל מתוכם 34 שנפלו מאז הכניסה הקרקעית לרצועה.

בהצהרתו היומית אמר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "אנחנו ממשיכים להעמיק את המתקפה לתוך העיר עזה, ולסכל פירי מנהרות סמוכים לאתרים אזרחיים. פגענו קשה במערך האווירי והימי של חמאס שתכננו פיגועים אסטרטגיים". לדבריו, "חמאס איבד שליטה בצפון וממשיך לאבד שליטה".

בנוסף הצהיר בנחרצות: "אין הפסקת אש. מה כן יש? יש הפוגות הומניטריות לזמנים מוקצבים שמאפשרים לאוכלוסיה להתארגן, לרדת דרומה בבטחה ואנחנו רוצים שזה יקרה. נמשיך לאפשר גם מחר את המעבר ההומניטרי דרומה".

קבינט ניהול המלחמה. צילום: קובי גדעון, לע"מ.

באשר למנין החטופים, עדכן הגרי: "עד כה עדכנו את משפחותיהם של 239 חטופות וחטופים. אני מעדכן שוב, המספר הזה משתנה ביחס לזיהוי שלנו בשטחנו. ישנם גילויים שמאפשרים לנו לקבוע שאנשינו נמצאו בשטחנו, ואנחנו נביא אותם קבורה בשטח מדינת ישראל".

באשר לדיווחים בשעות האחרונות על מו"מ לשחרור חטופים תמורת הפסקת אש, אומר הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם ראשי רשויות ביו"ש: "לא תהיה הפסקה אש בלי שחרור חטופינו - כל השאר זה סרק".

עדכונים שוטפים:

00:45 - הודעה רשמית: צבא ארה"ב ביצע תקיפה נגד מתקן אחסון נשק במזרח סוריה המשמש את משמרות המהפכה האסלאמית של איראן וקבוצות הפרוקסי שלה.

00:11 - דיווח בוול סטריט ג'ורנל: ראש ה-CIA ביל ברנס ביקש בפגישתו אתמול עם נשיא מצרים א-סיסי כי מצרים תקבל את האחריות על הביטחון ברצועת עזה לאחר המלחמה - עד שהרשות הפלסטינית תיכנס לתמונה ותשתלט על המצב. א-סיסי סירב לבקשה, ואמר שמצרים לא תשחק תפקיד בחיסול חמאס מכיוון שהיא זקוקה לו לשמירה על הביטחון בגבול.

00:08 - פיגוע הירי בשומרון: בן 21 במצב קשה, אישה במצב בינוני. תינוקת שהייתה ברכב לא נפגעה.

23:59 - דיווח ראשוני על חשד לפיגוע ירי בשומרון: שני בני אדם נפצעו.

23:39 - המיליציות הפרו-איראניות תקפו את בסיס חריר של צבא ארה"ב בצפון עיראק.

23:33 - גורם אמריקני מאשר הערב שהמורדים החות'ים הפילו כטב"ם מתקדם מעל הים האדום. מוקדם יותר היום טענו החות'ים בתימן כי הפילו כלי טיס אמריקני מדגם MQ9. בהודעה נמסר כי כלי הטיס ביצע "משימות עוינות של איסוף והאזנה מעל המים הטריטוריאליים של תימן , במסגרת הסיוע האמריקני לישראל".

23:20 - אל ג'זירה: על רקע ההסלמה עם ישראל, חיזבאללה מוציא 1,500 לוחמים מסוריה חזרה לדרום לבנון.

23:06 - צבא סוריה מודיע רשמית כי ישראל תקפה מהאוויר עמדות צבאיות בדרום המדינה וכי כתוצאה מכך נגרמו נזקים.

23:02 - סך הכל 10 שיגורים של החמאס מ-21:30 בערב אתמול - עד עכשיו, וכולם רק לעוטף עזה. 7 מתוכם לכיסופים.

22:45 - ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס כעת את הקבינט לניהול המלחמה במפקדת פיקוד המרכז.

22:30 -  צה"ל תקף והשמיד תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון, בהם אמצעים טכנולוגים ומתחמים צבאיים.

22:20 - ראש ה-CIA וויליאם ברנס יגיע מחר לקטאר לדון בנושא החטופים.

22:18 - תחקיר שלם של אתר honestreporting מוכיח איך צלמים שעובדים בשביל ניו יורק טיימס, CNN, AP ורויטרס נעו עם כוחות הנוח'בה מרגעי המתקפה הראשונים, ותיעדה בין היתר חטיפה, לינץ' בגופה של חייל צה"ל, חטיפת גופות והשתלטות על טנק. לפי הפרסום, סוכנות הידיעות AP הורידה את הקרדיטים של הצלמים, אולי כדי לשמור עליהם. במקרה אחר נבחר ברויטרס צילום של לינץ׳ בגופה ל"תמונת היום".

22:15 - הגנרל הלבנוני, עבאס איבראהים, המקורב לחיזבאללה טוען בריאיון לערוץ הלבנוני LBC כי 'אנו עומדים בפני השעות האחרונות לפני הכרזה על הפסקת אש הומניטרית'. טענה שאין לה אישוש מכל מקור אחר. איבראהים הוזכר כמי שבימים האחרונים מתווך גם כן בין חמאס לאמריקנים.

22:13 - בעקבות פניותיו בנושא של ראש הממשלה נתניהו, הממשל האמריקני החל להשתמש במונח "אלימות של קיצונים" ולא "אלימות מתנחלים".

22:10 - דיווח בסוריה: פיצוצים נשמעו בדמשק, מערכות ההגנה האוויריות הופעלו.

22:07 - דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי: "אין לנו עדיין פתרון לעזה ביום שאחרי אבל אנחנו מבינים שהרשות הפלסטינית צריכה להיות חלק מזה".

22:02 - ראש הממשלה נתניהו בפגישה עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון: "אמרתי לנשיא ביידן שההאשמות נגד ההתיישבות הן חסרות שחר. יש מיעוט קיצוני קטן שלא מגיע מההתיישבות, אנו מגנים אותו ומטפלים בו בכל חומרת הדין".

21:56 - לפני זמן קצר הסתיימה פגישת ראש הממשלה עם ראשי הרשויות מיהודה ושומרון, יחד עם חברי הקבינט לניהול המלחמה. כעת החל קבינט ניהול המלחמה, במפקדת פיקוד מרכז.

21:38 - אמיר בוחבוט מדווח ב'וואלה' כי במהלך סריקות המבנים בעומק השטח הפלסטיני ברצועת עזה, כוחות צה"ל איתרו רקטות "מיוחדות" מבחינה טכנולוגית, שכמותן לא הכירו עד כה - כך מאשרים בצבא. גילוי הרקטות הוא הישג משמעותי, שיסייע לצה"ל ללמוד את הרקטות החדשות ולשפר את ההגנה נגדן.

בצה"ל אומרים עוד כי חמאס בנה מערכת מנהרות מבוזרת ומתקדמת, חסינה לכאורה להתקפות של כוחותינו. ככל שצה"ל מעמיק את התמרון, נאלץ ארגון הטרור להשתמש בתשתיות המנהור ולחשוף אותן.

21:35 - מחר יכנס נשיא צרפת מקרון ועידה בינלאומית בסוגיית עזה בארמון האליזה בצרפת. צפויים להשתתף שרי חוץ ממדינות במזרח התיכון, ראש הממשלה הפלסטיני, בכירים אירופים, גורמים מהאו"ם ושורה של מנהיגים ממדינות אירופה

21:31 - רה"מ נתניהו בפגישה עם ראשי רשויות ביו"ש על 'אלימות מתנחלים': "יש קומץ קטנטן של אנשים שלא מייצג את הציבור כאן, שלוקח את החוק לידיים. הם גורמים נזק בין-לאומי כבד לישראל; לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו. כל השאר זה סרק".

21:28 - פיקוד מרכז האמריקני מפרסם גיחה של מפציץ אמריקני בשמי המזרח התיכון.

21:19 - הקהילה היהודית בברזיל הוציאה מכתב הערב שמבהיר כי אין סכנה כעת ליהודי ברזיל והם מודים לכוחות הביטחון על מניעת הפיגועים.

20:53 - דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי: "ייתכן שתדרש יותר מהפסקה הומניטרית אחת כדי לשחרר את כל החטופים".

20:46 - דיווח ב"פוקס ניוז": אוניברסיטת ברנדייס אסרה אתמול פעילות של תא סטודנטים "צדק לפלסטין" בשל תמיכתו בחמאס.

20:32 - ממשרד ראש הממשלה בשם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים: גופי הביטחון בברזיל יחד עם המוסד ושותפיו בקהילת הביטחון הישראלית, לצד גופי ביטחון ואכיפה בינלאומיים נוספים, סיכלו בברזיל פיגוע שקידם ארגון הטרור חיזבאללה, בהנחיית ומימון המשטר האיראני. מדובר ברשת רחבה שפרוסה במדינות נוספות בעולם. המוסד מודה לכוחות הביטחון בברזיל על מעצרה של חוליית טרור שפעלה מטעם ארגון הטרור חיזבאללה, לממש פיגוע למול יעדים ישראלים ויהודים במדינה.

20:20 - עמית סגל מדווח ב'חדשות 12' כי מספר ההרוגים מתחילת המערכה שונה ממה שחשבנו. הוא עומד על 1185, לצד 239 החטופים ועוד גופות בלתי מזוהות שלא ברור אם רובן ככולן של מחבלים.

20:11 - ראש הממשלה נתניהו במפקדת פיקוד מרכז: "לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו".

20:00 - אזעקת צבע אדום בכיסופים.

19:58 - צה"ל מעדכן, אחרי הודעת פיקוד העורף: "לא זוהה כלי טיס שחצה לשטח ישראל".

19:45 - פיקוד העורף: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה על כניסת כלי טיס עוין לשמי ישראל - כלי הטיס יורט והטיפול באירוע הסתיים.
"אם מזהים חפצים חשודים יש להתרחק מהמקום, להרחיק אנשים ולדווח למשטרת ישראל. מגע עם תחמושת עלול לגרום להפעלתה ולסכן חיים", הוסיפו.

19:31 - צה"ל תוקף בלבנון.

19:21 - למעלה מ-70% מאוכלוסיית עזה המונה 2.3 מיליון איש, כבר נמלטו מבתיהם.

19:15 - לוחמי צה"ל מחטיבה 551 בשיתוף לוחמים מיחידת יהל"ם פועלים במרחב בית חאנון, מאתרים ומשמידים מנהרות טרור. הלוחמים איתרו פיר מנהרת טרור בקרבת בית ספר של אונר"א והשמידו את המנהרה.

19:11 - העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד הפרו קטארי, מדווח כי השר בני גנץ צפוי לבקר מחר בדוחה, בירת קטאר, כדי לקדם את עסקת שחרור חטופים בתמורה להפסקת אש הומניטרית.

19:02 - ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך אומר ב'כאן 11': "בראשון לציון היו למעלה מ-110 אזעקות ב-33 ימים האחרונים, כל יום בערך 3 אזעקות – חייב להיות מנגנון דיפרנציאלי שבודק איזה עסקים באמת נפגעו, ולא על סמך מחוגה שמסמנת 40 קילומטר".

>> לעדכונים נוספים מהיום ה-33 ללחימה

מלחמת חרבות ברזל עדכונים שוטפים הפסקת אש חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד