כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
טסלה מככבת

איך נראה שוק הרכבים האמריקאי ללא המותגים הסינים?

תשעה חודשים של מכירת רכב חשמלי בארה"ב בלי מותגים סיניים והתוצאות נראות טוב "על הנייר" עד שמבינים את גודלו הכללי של השוק. שלא במפתיע, המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בארצות הברית היא טסלה

איך נראה שוק הרכבים האמריקאי ללא המותגים הסינים?
טסלה בעלת נתח שוק של 57.4% מקרב יצרניות הרכב החשמלי. בצילום מודל Y צילום: טסלה

שוק הרכב האמריקאי מסכם תשעה חודשים של מכירת רכב חשמלי בלי מותגים סינים ובלי רוב המותגים האירופים והתוצאות נראות טוב "על הנייר" עד שמבינים את גודלו הכללי של השוק.

כך, לפי EXPERIAN מכוניות חשמליות הגיעו בארצות הברית לנתח שוק של 7.4%, רחוק מאוד משיעור החדירה שלהן באירופה וגם בישראל. בהקשר זה חשוב להזכיר שהאמריקאים לא בדיוק "אוהבים" את הסינים ובארצות הברית לא ניתן לרכוש מכונית חשמלית מסין. גם חלק גדול מיצרני הרכב האירופים כמו למשל פיג'ו אינם משווקים בכלל מכוניות בארצות הברית.

שלא במפתיע, המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בארצות הברית היא טסלה, כשהיצרנית מכרה בשני שלישי השנה הראשונים 489,454 מכוניות שתופסות 57.4% מהשוק האמריקאי. במקום השני נמצאת שברולט עם נתון מכירות נמוך בהרבה: 50,160 מכוניות חדשות (אגב, זו טיפה בים מתוך מה ששברולט מכרה בתקופה הזאת בארה"ב) אשר מהוות 5.9% מעוגת המכירות.

את המקום השלישי מחזיקה פורד עם 5.5% מהמכירות - כלומר 46,547 מכוניות. במקום הרביעי נמצאת יונדאי שמכרה בארצות הברית 40,612 מכוניות בתשעה חודשים ואת המקום החמישי מחזיקה ב.מ.וו עם 31,209 מכוניות.

בניתוח לפי דגמים, הרכב החשמלי הנמכר ביותר בארצות הברית בתקופה האמורה הוא רכב הכביש שטח החשמלי של טסלה: מודל Y עם 293,398 מסירות. במקום השני נמצאת עוד טסלה: ה-3 ממנה נמכרו 165,543 יחידות. רק במקום השלישי נמצאת מכונית חשמלית של יצרן אחר: שברולט, שהצליחה למכור 30,724 יחידות של הבולט החשמלית הקטנה של שברולט שידעה לא מעט עליות ומורדות בחייה, מה שניכר בפער המכירות הגדול מטסלה.

 

 

 

ארצות הברית טסלה סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד