י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חדשות רעות

לא רק אצלינו: מוד'יס מורידה את תחזית הדירוג של ארה"ב

הסיבה היא בשל סיכונים הגדלים לחוזקה הפיסקאלית של הכלכלה | מודי'ס, הינה הסוכנות שהייתה הראשונה לשנות את דירוג האשראי של ישראל

לא רק אצלינו: מוד'יס מורידה את תחזית הדירוג של ארה"ב
תחנת דגל בארה"ב: אילוסטרציה צילום: Pixabay

חברת דירוג האשראי מודי'ס הודיעה כי היא מורידה את תחזית הדירוג של ארצות הברית מרמה של 'יציב' ל'שלילי'. לפי החברה, הסיבה היא בשל הסיכונים הגדלים והולכים לאיתנותה הפיסקלית של המדינה. הדירוג עצמו נותר ברמה הגבוהה ביותר - AAA.

בהודעת סוכנות הדירוג נכתב כי "על רקע שיעורי ריבית גבוהים, אם לא יינקטו צעדי מדיניות פיסקאליים להפחתת ההוצאות הממשלתיות או להגדלת ההכנסות, ההערכה היא שהגירעון הפיסקאלי האמריקאי יישאר גבוה ביותר ויחליש משמעותית את יכולות הממשל למימון החובות".

כמו כן נכתב כי הפילוג בקונגרס הוא עוד סיבה להחלטה. "הפילוג הפוליטי המתמשך בתוך הקונגרס האמריקאי מעלה את הסיכון לכך שלא יצליח להגיע להסכמה על תוכנית פיסקאלית להאט את הירידה ביכולת למימון החובות".

לפני כחודש הודיעה הסוכנות כי היא לא מתכוונת לפרסם הודעת דירוג במועד הפרסום הקרוב אלא רק בעוד חצי שנה, זאת בשל הלחימה מול עזה שמשפיעה על המצב הכלכלי במדינה באופן זמני.

כזכור, סוכנות דירוג האשראי מודי'ס, הינה הסוכנות שהייתה הראשונה לשנות את דירוג האשראי של ישראל. לפני כארבעה חודשים היא פרסמה דו"ח חריג מחוץ למסגרת הזמנים הרגילה, בו היא מתייחסת לכאוס הפוליטי והחברתי השורר במדינה במהלך החודשים האחרונים מאז החלה חקיקת חוקי הרפורמה המשפטית.

ארה"ב דירוג האשראי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד