כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"תכננו טבח"

הערכה: המחבלים תכננו להיכנס לירושלים - ולבצע פיגוע גדול

התכנית המקורית של המחבלים ממחסום המנהרות הייתה להגיע לבירה ולבצע פיגוע משמעותי | מפקד המחוז: "המפגש הראשון עם כוחות הביטחון מנע את זה" | המפכ"ל: "תכננו טבח"

הערכה: המחבלים תכננו להיכנס לירושלים - ולבצע פיגוע גדול
זירת הפיגוע צילום: דוברות המשטרה

במשטרה מעריכים כי חוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע במחסום המנהרות, תכננה להיכנס לתוך ירושלים ולבצע פיגוע משמעותי. התכנית המקורית סוכלה לאחר שהמאבטחים במחסום חשדו בהם והחלו לבדוק את רכבם. מחשש שייחשפו, פתחו המחבלים באש.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי אמר בזירת הפיגוע כי מה שאותר ברכבם של המחבלים "מעיד כי הם התכוונו לבצע פיגוע בהיקפים אחרים לגמרי במקום אחר, ורק הערנות של השוטרים ואנשי המחסום הביאו לחיסולם. אין ספק שהייתה פה כוונה לבצע טבח".

ברכבם של המחבלים אותרו גרזנים ותחמושת רבה, איתם תכננו ככל הנראה להיכנס לבירה:

2 נשקים מסוג m-16.
2 אקדחים.
מאות כדורים לנשק בתפזורת.
כעשר מחסניות מלאות בכדורים.
2 גרזנים ופטיש.
לבוש דמוי מדי צה״ל.

חבלני מחוז ירושלים השלימו את זיכוי זירת הפיגוע ושללו חשד להימצאות מטען בזירה.

מבדיקה של הרכב שעמו הגיעו המחבלים למחסום מכיוון איו"ש, התברר כי הוא נושא לוחיות זיהוי משוכפלות. בזירה נתפסו 2 אקדחים ונשק מסוג m-16 שעמו ביצעו המחבלים את פיגוע הירי. סריקות המשטרה נמשכות באזור לשלילת מעורבים נוספים.

מפקד מחוז ירושלים שהגיע לזירת הפיגוע אמר: "המחבלים הם תושבי חברון. ברכב שלהם אותרו נשקים ארוכים, תחמושת רבה וגרזנים. אנחנו מעריכים שהייתה להם כוונה להיכנס לירושלים ולבצע שם פיגוע גדול, אך המפגש הראשון עם כוחות הביטחון מנע את זה".

בפיגוע נפצעו שישה מאנשי מכוחות הביטחון פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים, בהם פצוע אחד באורח אנוש, והיתר באורח קל עד בינוני. 2 אזרחיות נוספות נפגעות קל מאוד וטופלו בזירה.

בהערכת מצב שהתקיימה לפני זמן קצר, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן שיבח את תפקודם ונחישותם של כוחות הביטחון שפעלו במעבר וניטרלו את חוליית המחבלים בירי.

 

 

פיגוע מלחמת חרבות ברזל ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד