כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
שביתה בגלל תנאי העסקה

מדוורים ועד נמלים: איך טסלה הצליחה לריב עם השוודים

כ-130 מכונאים במרכזי שירות של טסלה בשוודיה פצחו בשביתה בגלל תנאי העסקתם וסירבו לאפשר פריקה של מכוניות טסלה ועדיין מסרבים לאפשר זאת-בארבעה נמלים גדולים במדינה

מדוורים ועד נמלים: איך טסלה הצליחה לריב עם השוודים
רכבי טסלה בטעינה צילום: טסלה

בחודשים האחרונים אילון מאסק הצליח לריב לא מעט עם קהילות יהודיות בעולם בגלל דעות שהוא לכאורה מתקשה להסתיר, אבל כעת יש לטסלה סכסוך חדש, דווקא עם השוודים - ולעת עתה נראה שידם של השוודים על העליונה: תחילתו של הסיפור המוזר הזה שכולל דוורים, עובדים במוסכים, עובדי נמלים ועוד גורמים רבים, היה לפני כמה שבועות, כשכ-130 מכונאים במרכזי שירות של טסלה בשוודיה פצחו בשביתה בגלל תנאי העסקתם.

130 מכונאים הם מספר זעום, אבל העובדים של טסלה משתייכים לארגון עובדים שוודי ששמו הוא איי אף מטאל, ולארגון הזה יש לא מעט השפעה – ולכן לאחר פרק זמן קצר הצטרפו לשביתה גם עובדי הנמלים בשוודיה שסירבו לאפשר פריקה של מכוניות טסלה ועדיין מסרבים לאפשר זאת-בארבעה נמלים גדולים במדינה.

אחרי שעובדי הנמלים הודיעו שהם שובתים הצטרפו ארגונים נוספים, כולל אפילו דוורים, אבל טסלה עדיין בשלה ואינה מוכנה ככל הנראה לדון על תנאי השכר. אך כעת טסלה מוצאת עצמה בפני בעיה יותר משמעותית: ארגון העובדים השוודי כולל גם עובדים בחברת "הידרו אקסקרוז'ן" השוודית שמייצרת רכיבי מתכת עבור טסלה עצמה. הרכיבים מיועדים למפעל טסלה בגרמניה. כלומר אם השביתה תמשיך – טסלה תתקשה לייצר מכוניות במפעל הגרמני.

טסלה עצמה אינה בדיוק חברה שידועה ביחסי האנוש המעולים שלה: רק לפני כמה שבועות הודיעו ארגוני עובדים בארה"ב כי הם יוצאים לשביתות נרחבות במפעלים של מספר יצרני רכב אמריקאים כדי לשפר את תנאי ההעסקה של העובדים. המאמצים נשאו פרי וחברות גדולות כמו ג'נרל מוטורס ופורד הודיעו כי הן ישלמו יותר לעובדים. בטסלה לעומת זאת בכלל לא מתאפשרת התאגדות של העובדים במפעלי היצרנית בארה"ב וניכר שהיצרנית מעוניינת לשמר את המדיניות הזאת גם לגבי עובדיה באירופה.

 

טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד