כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
קנס של 470.000 דולר

10 שנות מאסר לגבר שהצית בית כנסת בטקסס

גבר מטקסס נידון ל-10 שנות מאסר ושלוש שנות שחרור בפיקוח, ונדרש לשלם פיצויים בסך 470,000 דולר על פשע שנאה והצתת בית הכנסת של קהילת בית ישראל באוסטין, טקסס ב-2021

בית הכנסת שעלה באש
בית הכנסת שעלה באש צילום: כוחות הכיבוי באוסטין

גבר מטקסס נידון ל-10 שנות מאסר בגין פשע שנאה שביצע שכלל הצתת בית כנסת מקומי, כך הודיע ​​אתמול משרד המשפטים האמריקאי.

פרנקלין סקריסט, בן 19 מסן מרקוס טקסס, הודה כי תקף את בית הכנסת של קהילת בית ישראל באוסטין, טקסס, "בשל שנאתו לאנשים יהודים". הרשויות מצאו רשימות שבהם רשם את הצהרותיו ודעותיו האנטישמיות, וציין כי החשוד החזיק במספר מסרים המבטאות אנטישמיות.

"הנאשם הזה אחראי למתקפה אנטישמית על קהילת בית ישראל, קהילה עם היסטוריה עשירה ומורשת שראשיתה ב-1876", אמרה עוזרת התובע הכללי קריסטן קלארק מהאגף לזכויות האזרח של משרד המשפטים. "מעשה אלימות מלא שנאה זה נגד בית תפילה היה ניסיון לזרוע פחד בקהילה היהודית ונועד להפחיד את המתפללים. לתקיפות נגד יהודים ולהצתות שמטרתן חילול בתי כנסת אין מקום בחברה שלנו היום, ומשרד המשפטים ימשיך לתבוע פושעים שמבצעים אלימות אנטישמית".

"לפשעי שנאה יש את הכוח להרוס ולהטיל אימה על קהילות שלמות. לכוון למקום פולחן, מקום שנועד להיות מוגן במלוא מובן המילה, הוא אחד המעשים הנתעבים ביותר שניתן לבצע", אמר הסוכן המיוחד דאג אולסון ממשרד ה-FBI בסן אנטוניו. "אנחנו נשארים מחויבים לחקירת פשעי שנאה ונמשיך לפעול ללא הפוגה כדי להטיל אחריות על מי שיבצעו מעשים אלימים המבוססים על שנאה".

על פי מסמכי בית המשפט, ב-28 באוקטובר 2021, שלושה ימים לפני ההצתה, נסע סקריסט לחניון בית הכנסת, הוא הלך לשם כדי "לחפש מטרה".

כפי שדיווחנו ב-2021, בליל ההצתה נסע סקריסט לבית הכנסת ונראה בסרטון ממצלמות אבטחה כשהוא נושא מיכל של חמישה ליטרים דלק ונייר טואלט לעבר בית הכנסת. רגעים ספורים לאחר מכן אש פרצה מכיוון המבנה. מצלמת אבטחה קלטה את הנאשם מתרחק מכיוון השריפה לכיוון דלת הנהג הפתוחה של רכב. אזרח דיווח על השריפה, ומכבי האש של אוסטין הגיהו במהירות כדי לכבות אותה. ביומן של הנאשם מ-31 באוקטובר 2021, הוא כתב "הצתתי בית כנסת". בימים שלאחר ההצתה הוא כתב כי הוא עוקב אחר דיווחים בתקשורת על התקדמות החקירה על ההצתה.

ארצות הברית שריפה טקסס אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד