ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
המחבלים חוסלו

פיגוע ירי בכניסה לירושלים: שלושה בני אדם נרצחו ולפחות שישה נפצעו

מחבלים פתחו באש בתחנת האוטובוס בכניסה לירושלים: מותם של שלושה בני אדם נקבע בזירה | לפחות שישה נפצעו, חלקם באורח אנוש וקשה | המשטרה: שני המחבלים ירדו מרכב וחוסלו ע"י שני חיילים ואזרח | עדות: "הייתי בבית כששמעתי את הירי. ראיתי פצועים, חלקם שכבו"

פיגוע ירי בכניסה לירושלים: שלושה בני אדם נרצחו ולפחות שישה נפצעו
זירת הפיגוע בכניסה לעיר צילום: Chaim Goldberg/Flash90

שלושה בני אדם נרצחו בפיגוע ירי שאירע הבוקר (חמישי) בתחנת האוטובוס בכניסה לירושלים. לפחות שבעה נוספים נפצעו, מצבם של חלק מהנפגעים מוגדר קשה. שני מחבלים שביצעו את הפיגוע, בני משפחה תושבי מזרח העיר, נוטרלו על ידי שני חיילים ואזרח שחלפו במקום. כוחות משטרה סורקים באזור אחר מפגעים נוספים.

הפיגוע אירע בסביבות השעה 07:30, אז החלו להתקבל במוקד מד"א דיווחים ראשוניים על ירי בטרמפיאדה שבשדרות וייצמן בכניסה לירושלים. חובשים ופראמדיקים של הארגון קבעו את מותם  שלושה בני אדם, בהם צעירה בת 24 וגבר כבן 73, ופינו לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם 8 פצועים, בהם: 5 במצב קשה, 1 בינוני ו-2 קל. 

לפי המשטרה, שני המחבלים הגיעו למקום ברכב כשהם חמושים בנשק מסוג m-16 ואקדח. בשלב מסוים החלו בביצוע פיגוע הירי לעבר אזרחים וחוסלו במקום. בחיפוש משטרתי ברכב המחבלים נמצאו מחסניות ותחמושת רבה. בשעה זו מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי הגיע לזירת הפיגוע ומקיים הערכת מצב עם מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן ומפקדים נוספים.

שני המחבלים אשר ביצעו את פיגוע הירי, כך לפי השב"כ, הן מוראד נמר, בן 38, תושב מזרח ירושלים, מזוהה חמאס שהיה כלוא בין השנים 2010-2020 על רקע כוונות לפעילות טרור באכוונת רצועת עזה ואברהים נמר, אחיו של מוראד, בן 30, תושב מזרח ירושלים, מזוהה חמאס. היה כלוא בשנת 2014 על רקע פעילות טרור.

משה חן ששון חובש איחוד הצלה שנתקל באירוע והזעיק את כוחות ההצלה מסר: "הייתי עם אופנוע חירום של איחוד הצלה ברמזורים של הכניסה לעיר ושמעתי קולות ירי. עצרתי מיידי לסייע עם הציוד הרפואי של איחוד הצלה והזעקתי את כוחות ההצלה. בסיוע חובשים נוספים הענקנו סיוע למספר נפגעים במצבים שונים. כמו כן צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה ששמעו את קולות הירי".


צילום: פלאש 90

"הייתי בבית כששמעתי את קולות הירי ומיד הגעתי למקום", סיפר חובש רפואת חירום במד"א משה חמד. "ראיתי מספר פצועים בזירה, חלקם שכבו וחלקם התהלכו. יחד עם הצוותים הגדולים של מד"א שהגיעו למקום ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפול רפואי. לצערנו נאלצנו לקבוע את מותה של צעירה בת 24 ופינינו לבתי החולים בעיר 8 פצועים בדרגות פציעה שונות תוך המשך טיפול רפואי."

 

פיגוע ירושלים ירי פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד