י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
עדכונים שוטפים

תקיפות נרחבות בעזה, חוסל מפקד גדוד בחמאס | מטח למרכז הארץ

צה"ל מבצע הערב תקיפות נרחבות לכל אורך הרצועה, ונערך לשלב הבא בתמרון הקרקעי | הרמטכ"ל וראש השב"כ קיימו אישור תוכניות להמשך: "ממוקדים בהמשך פירוק החמאס, וביצירת תנאים להחזרת חטופים נוספים" | חמאס: מאות נהרגו מאז חודשה הלחימה ביום שישי | כל העדכונים

תקיפות נרחבות בעזה, חוסל מפקד גדוד בחמאס | מטח למרכז הארץ
מלחמת חרבות ברזל צילום: צלמי פלאש 90/דובר צה"ל

צה"ל מרחיב את התקיפות בכל רחבי הרצועה, אחרי שביום שישי קרסה ההפוגה בין ישראל לחמאס והתחדשה הלחימה בעזה. אזעקות נשמעו הערב בשורה של יישובים בגוש דן ובשפלה. בצבא נערכים לשלב הבא של התמרון הקרקעי: הרמטכ"ל וראש השב"כ קיימו הערכת מצב ואישור תוכניות להמשך הלחימה בפיקוד הדרום. "אנחנו ממוקדים בהמשך פירוק החמאס, וביצירת תנאים להחזרת חטופים נוספים", אמר הרמטכ"ל. לפי ארגון הטרור, מאות פלסטינים נהרגו מאז שחודשה המלחמה ו-15,207 מאז ה-7 לאוקטובר. הערב הותר לפרסום כי מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אל"מ אסף חממי, נפל בקרבות במתקפת הפתע של חמאס וגופתו מוחזקת בעזה.

בינתיים, מספר מדינות במזרח התיכון מפעילות מאמצים לחידוש המשא ומתן בין ישראל וחמאס, אף שהמוסד הודיע כי בעקבות המבוי הסתום ובהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המוסד דוד ברנע הורה לצוותו בדוחא לשוב ארצה. "ארגון הטרור חמאס לא מימש את חלקו בהסכם, שכלל את שחרור כל הילדים והנשים על פי רשימה שהועברה לחמאס ואושרה על ידו", אמרו במשרד ראש הממשלה. סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי אמר היום כי "אין כרגע מו"מ בעניין הרגיעה. עמדתנו הרשמית היא שאין חילופי שבויים לפני הפסקת הלחימה. החטופים שנותרו בעזה עתה הם חיילים וגברים אזרחים ששירתו בצה"ל. צה"ל טוען שעדיין יש ילדים ונשים בעזה, אבל אנחנו אמרנו שמסרנו את כלל הנשים והילדים".

עדכונים שוטפים:

23:30 - כך פשטו המחבלים על חוף זיקים | תיעוד חדש

22:50 - דוברות מועצה אזורית בנימין: טיל ששוגר מרצועת עזה לאזורנו, נפל בכפר ערבי סמוך. ביישובים הכל תקין והשגרה נמשכת.

22:36 - משרד ראש הממשלה בשם הממונה על החטופים והנעדרים: הממונה על חטופים ונעדרים תא"ל (מיל') גל הירש נפגש הערב (מוצ"ש) עם מקבילו האמריקאי, השליח הנשיאותי לנושאי בני ערובה רוג'ר קרסטנס וצוותו, המבקר בישראל. בפגישתם הערב, והשנייה בימים האחרונים, דנו השניים במאמצים לשחרור החטופים, בפעולות ממשלת ישראל למענם ולמען משפחותיהם ובשיתוף הפעולה ההדוק בין ארה"ב לישראל מתחילת המשבר.

22:20 - הירי לגוש דן: צעיר נפצע קל מפגיעת רסיס בראשו

22:15 - טיל מיירט פגע בגן דרום בין חולון לדרום תל אביב

22:10 - האזעקות בגוש דן: 6 רקטות שוגרו מעזה, 3 ייורטו בהצלחה, 3 רקטות נפלו בשטחים פתוחים.

22:00 - מטח כבד לגוש דן. אזעקות נשמעו גם במודיעין עילית

21:38 - דובר צה"ל: חיסלנו את מפקד גדוד שג'עייה של ארגון הטרור חמאס, שהיה אחראי לאסון הנגמ"ש במהלך מבצע "צוק איתן" ושילח את מחבלי הנח'בה לעבר קיבוץ ומוצב נחל עוז ב-7 לאוקטובר

21:30 - הפלסטינים בעזה מדווחים כי "היום הוא בין הימים העקובים מדם בעזה. בתוך פחות מ-12 שעות למעלה מ-600 הרוגים"

21:00 - נתניהו לשאלה מדוע אינו מתפטר: "אני לא מתעסק בסקרים, קיבלתי מנדט להוביל את מדינת ישראל. אנחנו לא עובדים לפי סקרים יומיים. אם היינו עובדים כך - לא הייתי פה יום אחד. אני פועל לתת גם מרחב צבאי וגם מרחב מדיני. ואני מוביל את זה עם צוות חשוב שעובד יחד איתי ובלעדי זה לא היינו יכולים לנהל את המלחמה״. על החטופים: "הנחיתי לקבוע פגישה השבוע עם החטופים שחזרו".

20:57 - נתניהו: "יותר משעה דנו בממשלה על תקציב לחינוך החרדי, שתקתי אבל בסוף לא יכולתי להתאפק, זה אלפית האחוז מהתקציב, מורה חרדית היא לא מורה? ילד חרדי הוא חצי ילד? אלה בני אדם, אלה אחינו ואחיותינו. לאף אחד לא יחסר כסף. יהיה לכולם. די עם שיח השנאה"

20:50 - נתניהו על ההיתכנות לעסקה נוספת: "חמאס הפר את ההסכם, הוא מקבל את התשובה עכשיו בשטח". על מסיבת העיתונאים הנפרדת: "הצעתי לשר הביטחון לקיים מסיבת עיתונאים משותפת, הוא החליט מה שהחליט"

20:45 - נתניהו בהצהרה: "מה גדול האושר בשובם, ומה גדול הכאב על אלו שנרצחו ועל אלו שלא שבו. התחבטתי רבות לפני ההחלטה. איך מתדיינים עם השטן שחטף, רצח ושרף בני אדם? באותה נשימה היה לי ברור שנוכל להוציא מידי השטן הזה עשרות נשמות ועל כך לא הייתי מוכן לוותר. הכפלנו את מספר המשוחררים, אבל המשימה טרם הושלמה. ממשיכים להילחם במלוא העוצמה כדי להביא לניצחון מוחלט על החמאס. נמשיך במלחמה עד שנשיג את כל מטרותיה ואי אפשר להשיג אותן בלי התמרון הקרקעי".

20:28 - ארגוני זכויות אדם פלסטיניים סירבו לפגוש את התובע הבינלאומי של בית המשפט הפלילי, קארים חאן, בשבת, והאשימו אותו בלקיחת צד לטובת ישראל.

20:23 - שידור חי: הצהרת רה"מ נתניהו

19:55 - גלנט על החשש של משפחות החטופים מהתקיפות של צה״ל בחאן יונס: ״אנחנו לוקחים את כל הדברים בחשבון. הדרך להחזיר את החטופים הבאים היא באמצעות פעולה אגרסיבית נגד חמאס, תוך שמירה על חיי אזרחים. מערכת הביטחון הציגה הישגים מרשימים בנושא הזה״.

19:44 - שר הביטחון גלנט: "חמאס הפר את ההסכם - מסרב לשחרר 17 נשים וילדים. צה״ל חזר ללחימה במלוא עוצמתו, אנחנו ממשיכים בדיוק מהנקודה שבה עצרנו. ההישגים גדולים: אלפי מחבלים חוסלו, מידע מודיעיני רב - הגיע לידינו"

19:30 - סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי טוען כי אין נשים וילדים חטופים בעזה: "אין כרגע מו"מ בעניין הפסקת אש. אין חילופי שבויים לפני הפסקת הלחימה. החטופים שנותרו בעזה הם חיילים וגברים אזרחים ששירתו בצה"ל. צה"ל טוען שעדיין יש ילדים ונשים בעזה, אנחנו אמרנו שמסרנו את כלל הנשים והילדים"

לעדכונים קודמים מהמלחמה

 

מלחמת חרבות ברזל צה"ל עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד