ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

לוחמי האש תרגלו: פיגוע וקריסה במתחם קבר רחל

לוחמי האש מתחנה אזורית יהודה תרגלו היום תרחישי חומרים מסוכנים, פיגוע וקריסה במתחם קבר רחל

לוחמי האש תרגלו: פיגוע וקריסה במתחם קבר רחל
התרגיל בקבר רחל צילום: דוברות כב"ה יו"ש

לוחמי האש מתחנה אזורית יהודה תרגלו היום מגוון תרחישים בתרגיל במתווה מלחמתי במתחם קבר רחל. התחנה תורגלה על ידי תחנה שכנה מהמחוז, "תחנה אזורית בנימין", זאת על מנת להעלות את כשירות התחנה במגוון מתארים.

"היום תרגלנו מספר תרחישים במתחם קבר רחל, התחנה הוזנקה לתרגיל ללא כל ידיעה על המתווה והתרחישים המצפים לה", אמר סגן טפסר תמיר ארז מפקד תחנה אזורית יהודה. "לוחמי האש שהגיעו למקום נתקלו בתרגול של דליפת חומר מסוכן ממשאית, דבר שהצריך מהם מתן מענה ראשוני וכן הזנקת יחידת חומרים מסוכנים למקום על מנת לאטום את הדליפה".

"כמו כן תרגלו הלוחמים שריפה בפילבוקס וחילוץ לכודים במתווה של שריפה שנוצרה כתוצאה ממטען חבלה. ובנוסף לכל זה שריפה במבנה סמוך לקבר, מבנה הצמוד לגדר הגובלת עם העיר בית לחם, וזו כתוצאה מזריקת בקבוקי תבערה. התרגיל התבצע בשיתוף: חטמ"ר עציון, מת"ק בית לחם, תחנת המשטרה "עוז", מג"ב העוטף, מד"א, ומנהלת המקומות הקדושים".

מפקד מחוז יו"ש טפסר שיקו בר דב: "מאז תחילת המלחמה נדרש מחוז יו"ש למגוון רחב של אירועים. גם אירועים מלחמתיים, נפילות טילים וכו' גם הפח"ע אותו אנו מכירים, הצתות, זריקת בקבוקי תבערה, מטעני הבשלה, ועוד".

"המטרה בתרגיל 'מתיחת היכולת המבצעית וכוחות המעטפת של התחנה', תוך תרגול מגוון תרחישי קצה, וכל זאת במסגרת מלחמתית תוך איום ירי התמ"ס, הפרות סדר ועוד. מחוז יו"ש ימשיך לתרגל, להתאמן ולפעול מבצעית בכל זירה ובכל אירוע לו נדרש, זאת מתוך מקצועיות ושליחות!", הוסיף.

 

 

 

קבר רחל כבאות והצלה תרגיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד