ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"בעצם זו הייתה הפגנה"

מפגש המשפחות עם קבינט המלחמה: "אווירה נוראית"

בני משפחה שנכחו במפגש עם קבינט המלחמה בראשם ראש הממשלה נתניהו ויצאו במפח נפש מדברים. "יצאו משפחות חטופים מהמפגש עם הקבינט ואמרו שהן יותר לא מגיעות, שהברבריות שהייתה שם כלפי קבינט המלחמה זה משהו שהם לא יכולים לקבל", מספרת דודה של חטוף

מפגש המשפחות עם קבינט המלחמה: "אווירה נוראית"
הערכת מצב ביטחונית צילום: חיים צח, לע"מ

מפגש משפחות החטופים והמשוחררים עם קבינט המלחמה היה טעון במיוחד כפי שכבר נודע מהציטוטים שפורסמו מתוך הנאמר בו. איריס חיים, אמו של יותם שנחטף לעזה, סיפרה בראיון לינון מגל בתוכנית 'הפטריוטים' ב'ערוץ 14' על הפגישה הסוערת בין חברי הקבינט למשפחות החטופים, ממנה יצאה באמצע בשל האווירה הרעה לדעתה ששררה במקום.

"אווירה נוראית. קריאות של 'סתמי את הפה', 'שבי בשקט'. כל מי שניסה לומר מילה אחת טובה לקבינט ולתמוך – פשוט הושתק בצורה מאוד כוחנית ואפילו מפחידה", שחזרה איריס.

היא תיארה את הפגישה הסוערת כהפגנה לכל דבר: "בעצם זו הייתה הפגנה שבאו לצעוק על הממשלה ועל הקבינט – ואני להפגנות לא הולכת, אז מאוד הצטערתי שטרחתי להגיע. זה נוהל בצורה מתוכננת מה אומרים, מתי מרימים שלטים, באיזה טונים מדברים, איך צועקים ואפילו ראינו הדרכה לפני הכניסה. היה שם קול מאוד ברור של סתימת פיות חד משמעית".

"המטרה של המפגש הזה מטעם המשפחות הייתה להרים קול, להוריד מורל, וזה כמובן לא היה אמור להיות ככה – זו לא הייתה מטרת הפגישה לפחות מבחינתי. אני באתי לפגישה הזו כדי להבין איך הבן שלי חוזר כמה שיותר מהר, לא קיבלתי תשובות כי לא נתנו להם לדבר", סיכמה.

אביו של החטוף: "רק הלחיצו את כולם. לא יודע למה הביאו אותם"

גם אביבית יבלונקה, שאחיה חנן חטוף בעזה, התראיינה תוך כדי המפגש לרדיו 'גלי ישראל' ואמרה: "אנחנו המשפחות רק יכולות לזעוק ולדרוש את הילדים שלנו הביתה. אני חושבת שקבינט המלחמה לא יודע להתמודד עם המשפחות, הייתי ממליצה להם לקבל מספר משפחות מצומצם בכל משרד שלהם, פאנל כזה גדול רק מסעיר את האנשים".

אביו של חנן, ראובן יבלונקה סיפר בראיון: "באו כמה מהמשפחות שהשתחררו, לקחו את המיקרופון והתחילו לספר על הקושי, על 'פיתה ביום' על כך ש'הפגיזו את הדירה שלהם' ורק הלחיצו את כולם. לא יודע למה הביאו אותם. כנראה שמטה החטופים הזמין אותם אבל זה רק גרם לאי נעימות".

"למה אליהו ליבמן צריך לחטוף צרחות כשהוא רוצה לדבר"

טל גלבוע, שאחיינה גיא נחטף בידי החמאס סיפרה בראיון ל'גלי ישראל': "יצאו משפחות חטופים מהמפגש עם הקבינט ואמרו שהן יותר לא מגיעות, שהברבריות שהייתה שם כלפי קבינט המלחמה זה משהו שהם לא יכולים לקבל. אם יש כבר פגישה עם קבינט המלחמה צריך לשמוע ולקבל תשובות. אבל הם לא נותנים הזדמנות, לא נתנו לראש הממשלה לדבר. זה חד משמעית פוליטי. יצאה משם אמא שאמרה למטה המשפחות 'אני הולכת לפוצץ את זה בתקשורת, אתם מתדרכים אנשים לצעוק בפגישות'. הם הגיעו עם דפי מסרים אחרי שהיו שלוש פגישות עם רונן צור היום".

גלבוע הוסיפה וסיפרה: "אחותי אמרה לי שהיו היום 3 פגישות עם רונן צור כדי 'למקסם' את הפגישה, אבל לשבת ולצרוח 'הופקרנו' זה לא למקסם את הפגישה. אחותי ובעלה הם אנשים לא פוליטיים שרק רוצים את גיא בבית. הם בסך הכל רצו שיקשיבו להם. עומדת אמא ואומרת 'אני סומכת עליכם' ומקבלת צרחות משאר המשפחות. זה פשוט לא אמיתי, הכאב של מישהו שווה יותר?? , הוא לא אבא של חטוף?".

 

בנימין נתניהו מטה משפחות החטופים חטופים אליהו ליבמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד