ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"לפעול באופן חוקי"

בית המשפט הכריע: מי נחשב נושא נשק לצורך שמירה על אתרי בניה?

בית המשפט התבקש להכריע בשאלה מי נחשב שומר לאתר הבניה במסגרת המתווה עליו הסכימו העיריות והקבלנים להציב שומר בפתחם של האתרים

בית המשפט הכריע: מי נחשב נושא נשק לצורך שמירה על אתרי בניה?
רמה ה' בבית שמש צילום: באדיבות המצלם

לפני כחודש בית המשפט אישר את דרישת חברות הבניה והקבלנים, לפתיחה מחודשת של אתרי הבניה בתוככי הערים שהיו מושבתים בתקופה שקדמה לכך. לפי הסיכום שהושג, בכל אתר יוצב שומר אותו יממן הקבלן והעירייה תוכל לבקש שהמאבטח יהיה חמוש. לפתחו של בית המשפט התגלגלה השאלה מי נחשב שומר לאתר הבניה. 

בית השפט  אמש (רביעי) קבע שאדם פרטי שמחזיק נשק אינו יכול לעמוד בפתחו של אתר הבניה משום שמעשה זה עלול להיות בניגוד לחוק, כך דווח בYnet. השופט אמר כי "על העיריות היה לכבד את פניית המדינה אליהן בסמוך לפסק הדין ולפעול באופן חוקי לפי הוראות הדין ולא ניתן לכן להציב בכניסה לאתר בנייה אדם פרטי נושא נשק לצורך אבטחת האתר ובכך לפעול למעשה בניגוד לחוק".

כזכור, המדינה ביקשה "להבהיר כי המונח מאבטח, הוא למעשה שומר בעל רישיון על פי הדין. הצבת מאבטח חמוש מחייבת קבלת אישור מהמשרד לביטחון לאומי לעניין זה, וכלל האישורים הדרושים על פי דין. עוד יובהר כי בהתאם לדין הקיים, לא ניתן להציב בכניסה לאתר הבנייה אדם בעל רישיון לכלי ירייה פרטי לצורך אבטחת האתר". מנגד העיריות טענו באמצעות עו"ד אורי הברמן כי "המתווה מיושם בשטח - אתרי הבנייה שבו לפעילות, ובכניסה לאתרים ניצבים אנשים עם או בלי נשק, לפי העניין והצורך, מה שמאפשר את הפעילות תוך שמירה על ביטחון הציבור". 

 

 

נדל"ן בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד