כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
סרבה לגנות רצח יהודים

נשיאת האוניברסיטה האנטישמית התפטרה לאחר דבריה המחפירים

נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה התפטרה לאחר שסרבה לגנות רצח יהודים במהלך שימוע בקונגרס. "זו הייתה הזכות שלי לכהן כנשיאה של המוסד המדהים הזה", אמרה מגיל בהצהרה שפרסמה האוניברסיטה

נשיאת האוניברסיטה האנטישמית התפטרה לאחר דבריה המחפירים
כיתת אוניברסיטה, אילוסטרציה צילום: pixsby

נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, אליזבת מגיל, "התפטרה מרצונה", כך נמסר מהאוניברסיטה. המהלך הגיע לאחר שהיא סרבה במהלך שימוע בקונגרס לגנות רצח יהודים. ועל האופן בו היא אמרה שהיא תטפל בהתבטאויות באוניברסיטה הקוראות ל"רצח עם של יהודים".

"זו הייתה הזכות שלי לכהן כנשיאה של המוסד המדהים הזה", אמרה מגיל בהצהרה שפרסמה האוניברסיטה. "זה היה כבוד לעבוד עם הסגל שלנו, הסטודנטים, הצוות, הבוגרים וחברי הקהילה שלנו כדי לקדם את המשימות החיוניות של האוניברסיטה".

"הנשיאה ליז מגיל הגישה מרצונה את התפטרותה כנשיאת אוניברסיטת פנסילבניה", כתב סקוט בוק, יו"ר מועצת הנאמנים של האוניברסיטה. "היא תישאר חברת סגל קבועה".

לאחר שדבריה עוררו סערה, היא פרסמה הודעת וידאו בו פירטה את תשובתה וגינתה את הקריאות לרצח עם של יהודים במונחים חד משמעיים יותר, אך זה היה מאוחר מדי. הזעם על חוסר הגינוי בזמן השימוע הביא להתפטרותה.

ה'ניו יורק פוסט' דיווח כי התנהלותה של מגיל עוררה זעם בקרב תורמים. מקור המקורב לאנשי האוניברסיטה אמר כי "מצב הרוח היה עגום ביום שבת, 27 נאמני המוסד נפגשו במשך שעתיים ללא ידיעת מגיל והחליטו להמליץ ​​לה לשקול להתפטר".

חברת הקונגרס סטפניק פרסמה תגובה על התפטרותה של מגיל. "אחת נפלה, עוד שתיים". כוונתה לעוד שתי נשיאות אוניברסיטאות שלא גינו רצח יהודים, הרווארד ו-MIT.

"זוהי רק ההתחלה של ההתייחסות לרקבון המתפשט של האנטישמיות שהרסה את מוסדות ההשכלה הגבוהה ה'יוקרתיים' ביותר באמריקה", כתבה סטפניק בוגרת הרווארד.

"האוניברסיטאות הללו יכולות לצפות לחקירה מקיפה של הקונגרס של כל ההיבטים של המוסדות שלהן על אנטישמיות, כולל המינהל, הסגל, מימון ומנהיגות וממשל כלליים", הבטיחה.

הלחץ להתפטרות גם הגיע מכיוונו של תורם גדול של אוניברסיטת פנסילבניה שאמר שהוא יבטל תרומה של 100 מיליון דולר אם המוסד לא יחליף את הנשיאה ליז מגיל, שספגה ביקורת על חוסר טיפולה באנטישמיות בקמפוס.

בהצהרה ביום רביעי האחרון אמר דובר הבית הלבן אנדרו בייטס: "זה לא ייאמן שצריך להגיד את זה: הקריאות לרצח עם הן מפלצתיות ומנוגדות לכל מה שאנחנו מייצגים כמדינה, כל אמירה שדוגלת ברצח שיטתי של יהודים היא מסוכנת וכולנו צריכים לעמוד בתקיפות נגדן, בצד של כבוד האדם והערכים הבסיסיים ביותר שמאחדים אותנו כאמריקאים", הוסיף.

מושל פנסילבניה, ג'וש שפירו, אמר כי תגובתה של מגיל "בלתי מתקבלת על הדעת".

כזכור בשבוע שעבר חברת הקונגרס אליס סטפניק תשאלה ישירות את נשיאת האוניברסיטה לגבי עמדתה על הצהרות הדוגלות ברצח עם של העם היהודי. למרות פניות חוזרות ונשנות, הנשיאה לא אמרה שקריאה לרצח עם של יהודים מפרה את כללי ההתנהגות.

סטפניק שאלה אם קריאה לרצח עם נגד יהודים מפרה את מדיניות הבריונות או ההטרדה בקמפוס של האוניברסיטה.

"אם הנאום הופך להתנהגות, זה יכול להיות הטרדה", אמרה נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, ליז מגיל וסירבה שוב ושוב לגנות את הקריאות.

 

 

אנטישמיות ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד