כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תקלה אפשרית

הריקול הענק של הונדה מגיע גם לישראל

בעלי רכבי הונדה מדגמים מסוימים נקראים למוסכי היבואנית לביצוע ריקול. לפי ההודעה המקורית של הונדה, הריקול מתייחס לשלושה דגמים שונים של היצרנית. מתוך שלושה דגמים אלה, שניים הגיעו גם לישראל

הריקול הענק של הונדה מגיע גם לישראל
הונדה אודיסי - בין הדגמים של הונדה הנקראים לתיקון - גם בישראל צילום: הונדה

בעליהם של עשרות רכבי הונדה מדגמים מסוימים נקראים למוסכי היבואנית חברת מאיר לביצוע ריקול, גם כאלה שלא יובאו לישראל על ידי היבואנית.

לפני מספר חודשים דיווחנו כאן ב"בחדרי חרדים" כי הונדה העולמית הודיעה על ריקול לשני דגמים: אודיסי ופיילוט. הריקול עצמו הוא ריקול ענק: הונדה זימנה מעל מיליון מכוניות לתיקון במוסכיה מכיוון שהבכל אשר מוביל מידע למצלמת הנסיעה לאחור עלול להתרופף ואז הנהג לא יוכל לראות את המתרחש מאחורי ההונדה, לנסוע אחורה ולדרוס ילד או לפגוע ברכב. במקרה של האודיסי, מיניוואן של הונדה שמיועד להסיע מספר גדול של נוסעים, מדובר בסכנה מוחשית מכיוון שזהו רכב מאוד גדול וגם בדרך כלל מסיעים בו ילדים, שעלולים לצאת ולרוץ מאחורי הרכב.

לפי ההודעה המקורית של הונדה, הריקול מתייחס לשלושה דגמים שונים של היצרנית: אודיסי, המיניוואן הגדול של הונדה אשר יוצר בין השנים 2018 ל-2023. בנוסף רכב השטח של הונדה, בשם פיילוט, אשר יוצר בין השנים 2019 ל-2022 וגם רכב הכביש שטח של הונדה בשם פספורט, אשר יוצר בין השנים 2019 ו-2023.

לפי ההודעה של היבואנית הישראלית, מתוך שלושה דגמים אלה שניים הגיעו גם לישראל, בין אם ביבוא אישי ובין אם באמצעות דיפלומטים כשבסך הכול נוסעות בכבישי הארץ 78 מכוניות מהדגמים הללו. יבוא אישי הוא יבוא של רכב שלא באמצעות היבואן הרשמי, כלומר פלוני מביא מכונית למטרותיו האישיות בעצמו – והמיניוואן של הונדה הוא בהחלט מחזה לא נדיר בכבישי ישראל הודות ליבוא האישי, מכיוון שחברת מאיר אינה מוכרת מיניוואנים כאלה באולמות התצוגה שלה, אך החוק בישראל דורש מיבואני הרכב לקחת אחריות על הסחורה של יצרן הרכב ולתקן גם את הרכבים שהם עצמם לא הביאו ארצה.

לפי הודעת היבואנית בישראל: הקריאה מתייחסת לרכבים ביבוא אישי/דיפלומטי/ אחר (שאינם ביבוא חברת "מאיר") לרכבי הונדה מדגמי "PILOT" ו-"ODYSSEY" משנת ייצור 2018 עד לשנת 2023. מהות הליקוי היא תקלה אפשרית במחברי קווי התקשורת של מערכת המדיה. במסגרת התיקון יוחלפו מחברים לקווי התקשורת. זמן הטיפול הנדרש הינו כשעתיים.

 

 

הונדה ריקול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד