כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
למנוע ספסרות במכוניות

לטסלה כבר יש תנאים לרוכשי הסייברטראק: זה הקנס שישלמו אם ימכרו אותה

חוזי המכירה של הסייברטראק כוללים סעיף מיוחד, למי שקונה את הטנדר החשמלי אסור למכור אותו במשך שנה שלמה. המטרה של יצרני הרכב האלה היא למנוע ספסרות במכוניות

לטסלה כבר יש תנאים לרוכשי הסייברטראק: זה הקנס שישלמו אם ימכרו אותה
קניתם טסלה סייברטראק? יש איסור מכירה של הטנדר החשמלי לשנה הראשונה צילום: טסלה

טסלה אוסרת על לקוחות שרכשו את הסייברטראק, הטנדר המהפכני של היצרנית למכור את הרכב מחשש לספסרות, כך מפרסמים אמצעי תקשורת בארצות הברית. לפי הפרסומים, חוזי המכירה של הסייברטראק כוללים סעיף מיוחד שנקרא "סייברטראק בלבד" אשר מציין כי למי שקונה את הטנדר החשמלי אסור למכור אותו במשך שנה שלמה, אלא אם יקבלו היתר מיוחד מטסלה. אם בעל הרכב לא יעמוד בהסכם זה, טסלה תוכל לתבוע אותו ב-50 אלף דולר.

ההחלטה של טסלה אינה מפתיעה: יצרני רכבי יוקרה אחרים כמו רולס רויס למשל הודיעו גם הם שיתבעו את הבעלים של מכוניות חדשות וחשמליות שיקנו אותן רק כדי למכור. פרארי אף מגדילה לעשות ומאפשרת רכישת דגמים מסוימים רק ללקוח שכבר רכש, כחדשים, כמה יחידות של רכב הספורט האקזוטי.

המטרה של יצרני הרכב האלה היא למנוע ספסרות במכוניות, כלומר למנוע מצב בו פלוני קונה את המכונית שהיקף היצור שלה מוגבל ולקוחותיה נבחרים על ידי היצרן בפינצטה-ואז מוכר את המכונית למי שלא הצליח להיכנס לרשימת ההמתנה של היצרן-ועוד עושה את זה ברווח נאה.

התופעה הזאת של ספסרות נראית אולי כמו "צרות של עשירים" אבל למי שזוכר, בישראל לפני שנה היו לא מעט אנשים שרכשו מכונית חשמלית, פתחו לה הזמנה ואז מכרו את הזכויות להזמנה. כיום, כשיבואני הרכב תקועים עם מלאי של מכוניות לא מכורות, זה נראה כמו זיכרון מרוחק מימים עברו.

 

טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד