כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מה הסינים אוהבים

כך לשוק הרכבים הסיני יש השפעה על ישראל

בין שוק הרכב הסיני ושוק הרכב הישראלי יש גם קווי דמיון מעניינים • כמו בישראל, גם הסינים מעדיפים כעת מכוניות חשמליות חדשות וההעדפות שלהם מרתקות

כך לשוק הרכבים הסיני יש השפעה על ישראל
כובשת את השוק הביתי BYD הסינית מובילה את שוק הרכב הגדול בעולם צילום: BYD

שוק הרכב הישראלי הוא שוק חשוב, בהיותו הגדול בעולם עם מעל ל-20 מיליון מכירות מדי שנה. אבל לשוק הסיני יש גם חשיבות רבה – עבורנו הישראלים. אבל מה קורה עם הכוח העולה החשוב ביותר בענף הרכב העולמי, כלומר סין? כאן המצב הוא מאוד מעניין, כי בסין פועלים עשרות יצרני רכב שחלק קטן מהם בלבד משווק מכוניות גם בישראל. כמו בישראל, גם הסינים מעדיפים כעת מכוניות חשמליות חדשות וההעדפות שלהם מרתקות.

כך, נתונים של CPCA, ארגון יצרני מכוניות הנוסעים הסיני חושפים את היקף המכירות בשוק הרכב הסיני, במיוחד של רכב חשמלי, והנתונים בהחלט יכולים להביך את ישראל הקטנה.

בין שוק הרכב הסיני ושוק הרכב הישראלי יש גם קווי דמיון מעניינים. כך, במקום הראשון במכירות בסין בחודש נובמבר נמצאת BYD, שהיא גם מותג הרכב הסיני הנמכר ביותר בישראל. אבל ההבדל מטורף: בישראל BYD אינה המותג הנמכר ביותר אלא יונדאי. בנוסף, בישראל BYD מכרה בנובמבר פחות מאלף מכוניות ומתחילת השנה BYD הפכה למכונית החשמלית הכי נמכרת בישראל עם 14,948 מכוניות. לעומת זאת בסין היקף המכירות של BYD בחודש נובמבר לבדו עמד על 250,115 מכוניות.

זו לא טעות, אלה המכירות בחודש אחד אשר הופכות את BYD למותג הנמכר ביותר בסין. במקום השני ברשימת המותגים נמצאת פולקסווגן עם 207,423 מסירות בסין. בישראל לעומת זאת פולקסווגן כבר מזמן לא נמצאת בחמישייה הפותחת של שוק הרכב הישראלי. את המקום השלישי בסין לוקחת מי שלקחה את כתר המכירות בנובמבר בישראל: טויוטה, שמכרה לסינים בחודש שעבר "רק" 141,746 מכוניות, הרבה יותר ממה שטויוטה מוכרת בישראל בשנה שלמה. את המקום הרביעי בנובמבר בסין לוקחת ג'ילי עם 107,557 מסירות ואת המקום החמישי לוקחת עוד יצרנית שבישראל לא מתברגת בעשרת הראשונים: הונדה, שמכרה 106,377 מכוניות לסינים.

אבל היכן טסלה? ובכן, גם לסינים יש טבלת מסירות של רכב חשמלי ובדומה למסירות נובמבר של ישראל כאן מרגישים את טסלה היטב. כך, מלכת המכירות החשמליות של סין (טסלה מייצרת גם בסין לשוק המקומי וחלק מדגמיה המיובאים לישראל מגיעים מסין) בחודש שעבר הייתה BYD עם 140,103 מסירות. במקום השני ניצבת טסלה עם 65,504 מסירות. המקום השלישי שייך ל-WULING, יצרן סיני לא מוכר בישראל, עם 47,846 מסירות ואת המקום הרביעי לוקחת יצרנית הרכב הסינית AION שאינה משווקת בישראל עם 38,804 מסירות. ואילו במקום החמישי נמצאת יצרנית שבישראל שוק החשמליות כמעט זר לה: פולקסווגן, שמסרה בסין 20,609 מכוניות חשמליות בחודש שעבר.

 

סין רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד