כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הבדלים בין אירופה וארה"ב

האם מכוניות טסלה שנוסעות בכבישי ישראל יהיו חלק מהריקול?

לפי פרסומים באירופה, בהולנדי אין כוונה להורות על ביצוע של ריקול בטסלה כמו בארה"ב. האופן בו האמריקאים והאירופים רואים את כל נושא הנהיגה האוטונומית הוא שונה

האם מכוניות טסלה שנוסעות בכבישי ישראל יהיו חלק מהריקול?
רכבי טסלה בטעינה. האם הריקול יגיע גם לישראל? צילום: טסלה

בשבוע שעבר הודיעו השלטונות בארצות הברית כי חברת טסלה תצטרך לבצע ריקול לשתי מיליון מכוניות חשמליות מדגמי החברה השונים בגלל שנהגים עלולים לחשוב שכשמערכת ה"אוטופיילוט" של טסלה פועלת אז הם יכולים פשוט להתרווח בכיסא ולישון. הריקול עצמו בכלל אינו מסובך ואינו קשה לביצוע: מדובר בעדכון מהאוויר, כלומר המידע משודר אל המכונית והיא מבצעת את העדכון תוך כמה רגעים בלי שבעל הרכב יצטרך אפילו להתקרב למוסך, אבל כעת מתברר שהריקול הזה לא יבוצע בכל מקום.

כך, לפי פרסומים באירופה ה-RDW ההולנדי שהוא המקביל של משרד התחבורה הודיע שאין לו כוונה להורות על ביצוע של הריקול הזה. במקרה של ה-RDW מדובר בגוף שיש לו הסמכות לקבוע גם את ההתנהלות של יתר הגופים המקבילים באירופה, כלומר טסלה לא תידרש לביצוע של ריקול באירופה.

אבל מדוע בעצם משהו שהאמריקאים רואים כמסוכן אינו תקף לגבי אירופה? לפי פרסומים באירופה, מתברר שהאופן בו האמריקאים והאירופים רואים את כל נושא הנהיגה האוטונומית הוא שונה: הריקול שעליו הוכרז בארצות הברית הוא ריקול שתקף לגבי מה שנקרא נהיגה אוטונומית ברמה 2, כלומר הנהג מקבל מהרכב רק מעט סיוע בנהיגה העצמאית – ובין התקן האמריקאי לאירופי יש הבדלים ברמת ההתראות וההודעות שהנהג מקבל בזמן שהוא משגיח על הרכב. כלומר בארצות הברית הנהג צריך לקבל יותר התראות ובאירופה סומכים על שיקול דעתו.

בנקודה זו אנו שואלים את השאלה הכי חשובה: אז האם הריקול הזה תקף לגבי ישראל והאם בכלל אפשר לקרוא לעדכון מחשב של שתי דקות ריקול? לגבי השאלה הראשונה, התשובה היא "נחיה ונראה". בישראל פועלים לפי שני סוגי התקינה, כלומר מכלול החוקים, של ארצות הברית וגם של אירופה. כך שנותר רק לראות מה יקרה. ולגבי ההגדרה של ריקול, מבחינה טכנית זה אכן ריקול. מבחינה מעשית, זה יקח פחות זמן מלעדכן את התוכנה במחשב.

 

ארצות הברית טסלה ריקול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד