כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תחמושת שרופה כמזכרת

"החלטה תמוהה": המתנדב נעצר, בית המשפט מתח ביקורת על המשטרה

מתנדב שבמשך חודשיים לקח חלק במלאכת הקודש של איסוף החללים בעוטף עזה לקח עמו תחמושת שרופה שהותירו המחבלים - ואמש נעצר ע"י המשטרה | בית המשפט שחרר את המתנדב, השופטת לימור חלד-רון מתחה ביקורת: "תמהה על החלטת המשטרה. טוב היתה עושה המשטרה אם היתה פועלת לשחרורו"

למצולמים אין קשר לכתבה
למצולמים אין קשר לכתבה צילום: דוברות המשטרה

המשטרה עצרה אתמול (ראשון) מתנדב זק"א שבמשך חודשיים לקח חלק במלאכת הקודש של איסוף החללים בדרום. הסיבה, לטענת המשטרה: המתנדב לקח עמו 'תחמושת' שהותירו המחבלים בשטח.

במסגרת חיפוש שבוצע בבית העסק של המתנדב אותר משגר RPG שרוף לחלוטין. המתנדב הסביר לחוקרים כי לקח את הכלי כדי למסגר אותו כמזכרת מהפעילות. "לא חשבתי עד הסוף", הוא הודה.

שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה שחררה את המתנדב ומתחה ביקורת חריפה על המשטרה: "מדובר במתנדב זק"א, אשר הגיע לדרום לבצע עבודת קודש. אני תמהה על החלטת המשטרה לעצור את החשוד, ולהביאו בפניי אחרי 22 שעות של מעצר".

"טוב היתה עושה המשטרה אם היתה פועלת לשחרורו של החשוד בתנאים כבר אתמול, וזאת לנוכח נסיבותיו המיוחדות של המקרה", הוסיפה השופטת לימור חלד-רון.

לדבריה, "המלחמה מעמידה בפני המשטרה אתגרים רבים חדשים, ומעמידים אותה בפניי סיטואציות מורכבות, אשר מחייבות אותה לבצע את תפקידה ברגישות ובשום שכל. לצערי, לא כך נהגה המשטרה במקרה דנן".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בחקירה במסגרתה חשפו השוטרים מקלע מאג, קלאצ'ניקוב, מטול rpg וארגז תחמושת שעלולים להיות מוחזרים למצב שמישות שנגנבו מזירת הלחימה בדרום והוחזקו בניגוד לחוק. בהתאם לממצאי החקירה , ביהמ"ש קבע לחשוד חלופת מעצר בתנאים מגבילים, והחקירה נמשכת"

מלחמת חרבות ברזל זק"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד