ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מאז תחילת הלחימה

10 קבוצות של האקרים איראנים, תוקפות יעדים ישראלים

קבוצות האקרים המיוחסות לאיראן מבצעות מתקפות סייבר נגד יעדים ישראליים מאז השבעה באוקטובר. איראן מפיצה את המידע שנגנב במסגרת התקיפות שצלחו

10 קבוצות של האקרים איראנים, תוקפות יעדים ישראלים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

עשר קבוצות של האקרים, המיוחסות לאיראן, תוקפות יעדים ישראלים מאז תחילת המלחמה - כך פורסם ב'כאן 11'. הקבוצות פועלות בין היתר בשיתוף פעולה עם חיזבאללה. בין היעדים שהותקפו בישראל היו משרדי וגופי ממשלה, אוניברסיטאות בישראל, רשויות מקומיות וחברות שרתים.

ההאקרים ניסו להשבית שירותים, מחקו כמויות גדולות של מידע וגנבו אינפורמציה והתכתבויות דואר אלקטרוני. איראן מפיצה את המידע שנגנב במתקפות הסייבר.

בשבוע שעבר נזכיר הותקף אתר האינטרנט של צה"ל על ידי האקרים פרו פלסטינים. באתר כולו הושתלו טקסטים ודגלי פלסטין. בין היתר נכתב: "לא נסכים לשום דבר מלבד שחרור פלסטין". זמן קצר לאחר מכן חזר האתר לפעול. ההאקרים הצליחו לפרוץ לחלק בתכנות האתר שנותן להקפיץ "פופ אפים" (חלוניות קופצות) מעל האתר, אך כי הם לא חדרו לאתר עצמו או שיבשו את המידע שנמצא בו.

דובר צה"ל מסר אז בתגובה: "הערב גורם עוין העלה כיתוב בערבית לאתר צה"ל. הצבא טיפל באירוע תוך זמן קצר והשיב את האתר לתפקוד מלא בתוך דקות. האירוע הסתיים ונבדק".

בתוך כך, אתמול (שני) דיווחו באיראן כי תחנות הדלק ברחבי המדינה שובשו בעקבות מתקפת סייבר. לפי דיווח בגלי צה"ל, ישראל עומדת מאחורי המתקפה וכי הצנזורה התירה לפרסם זאת.

מתקפת האקרים פריצת סייבר מתקפת סייבר איראן תחנת דלק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד