כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נתונים לא לגמרי מפתיעים

הפרשנות של עמית סגל לסקר המנדטים החדש

הקואליציה של נתניהו מתרסקת אחרי שנה בלבד בשלטון וזאת על רקע האסון הגדול שידעה ישראל. סמוטריץ' לא עובר את אחוז החסימה, עדיין יש רוב למפלגות הימין אבל לא אלה שתומכות בנתניהו | עמית סגל מסביר עד כמה הנתונים משקפים את המצב

הפרשנות של עמית סגל לסקר המנדטים החדש
ראשי המפלגות צילום: צלמי פלאש 90

הפרשן הפוליטי עמית סגל שהגיש אמש (שני) סקר מנדטים חדש שבו הקואליציה מתרסקת ל-44 מנדטים בלבד, כשלראשונה מפלגת 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' אינה עוברת את אחוז החסימה, מספק פרשנות על הנתונים המעניינים על הסקר.

ה-9 מנדטים של יאיר גולן זה בדיוק 9 המנדטים שהעבודה מרצ היו שוות בקלפי לו רצו יחד. ה-10 של לפיד - זהה כמעט לנתון שרשם ב-2015, זה הבייס שלו אחרי שמגרדים משם את התוספת שקיבל כראש ממשלה וכמתמודד העיקרי מול נתניהו.

>> לנתוני הסקר המלאים

ה-8-0 של בן גביר על סמוטריץ זהה לנתון שהיה בסקר לפני האיחוד שלהם אשתקד. ה-10 למפלגות הערביות זה מה שקיבלו בבחירות האחרונות.

החידוש העיקרי בסקר זה שהליכוד מאבד חצי מכוחו למפלגות ימין (נניח שזה בנט, למרות שהוא הצהיר שאינו ימין וכזכור ויש הוכחות - היה מוכן להישען על המשותפת בשלהי כהונתו).

בקיצור העם רוצה ימין ורוצה אחדות ולא רוצה את הממשלה הנוכחית ואת הפורמט של ממשלות צרות. להערכתי ואשים פה את נפשי בכפי - מפלגת ימין חדשה מאוחדת עם שמות חדשים שווה 30 מנדטים וראשות ממשלה, לא פחות.

עמית סגל סקר מנדטים ערוץ 12 בנימין נתניהו יאיר לפיד יאיר גולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד