ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
אחראית לירי בפסח

מיטוט חמאס? נחשפת שלוחה צבאית נוספת

חמאס הקים תשתית המונה עשרות פעילי טרור במחנות הפליטים בסוריה ובדרום המדינה שמטרתה חימום חזית הגולן באמצעות שיגור רקטות. אותה שלוחה כנראה שיגרה רקטות בפסח האחרון מסוריה לעבר ישראל

מיטוט חמאס? נחשפת שלוחה צבאית נוספת
מחבלי חמאס בחאן יונס צילום: Attia Muhammed/Flash90

בעוד בישראל נחושים להשמיד את חמאס, מדווח העיתונאי רועי קייס כי חמאס הקים שלוחה צבאית לא רק בלבנון אלא גם בסוריה. אותה שלוחה גם הייתה כנראה קשורה לירי מסוריה לעבר ישראל בחג הפסח תשפ"ג, שהתלווה למטח של שלוחת חמאס בלבנון לעבר הצפון. השלוחה הזאת מונה כמה עשרות פעילים.

לפי הדיווח, עיקר פעילותם בתוך מחנות הפליטים בסוריה ובגזרת דמשק, אבל גם בדרום המדינה, באזור קוניטרה ודרעא. בשנים האחרונות היה דם רע בין משטר אסד לבין חמאס בצל תמיכת ארגון הטרור במתנגדיו לפני עשור. אבל הצדדים, כך נראה, מחזירים עטרה ליושנה.

בפגישה שהתקיימה בטורקיה, נועדו ראשי חמאס על מנת לתאם עמדות בעניין המשך המלחמה, בזירה העזתית וגם מהזירה הלבנונית, ועל האפשרות של קיום משא ומתן לעסקת חילופי שבויים נוספת בין חמאס לבין ישראל. הנהגת חמאס בחרה לקיים את המפגש הזה במדינה שלישית בחו"ל ולא באמצעים אחרים, כמו וידאו קונפרנס או שיחה בטלפון מוצפן, כדי להגיע למצב שכולם יושבים יחד בחדר סגור ומאובטח שאין לישראל חדירות מודיעינית אליו.

מקורות פלסטינים המעורים בפרטים אומרים כי בפגישה שבה השתתפו סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי ומנהיג חמאס בחו"ל, חאלד משעל וכן בכירים נוספים בארגון - התבצע תיאום לחימום גבול ישראל-סוריה באמצעות ירי רקטי על ידי חוליות צבאיות של חמאס שנמצאות כבר בסוריה.

בפגישה גם עלה הנושא של הנעת פיגועים כחלק ממהלך מתוכנן של הרחבת המתיחות בחזית הצפונית בעזרת שיתוף הפעולה והסיוע שחמאס נהנה ממנו. עוד נושא שעלה בפגישה - מעורבותה של תשתית חמאס בטורקיה במאמץ המלחמה.

חמאס סוריה מלחמת חרבות ברזל כאן 11

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד