ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
עדכונים שוטפים

חיזבאללה במטחים לצפון; אזעקות בגולן | ביידן: אין עסקה באופק

הותר לפרסום: שני לוחמי צה"ל נוספים נפלו בקרבות העזים ברצועה | במקביל ללחימה, מגעים לעסקת חטופים. דיווח: "מתנהלות שיחות אינטנסיביות". גורם ישראלי: "ישראל וחמאס אינן קרובות כרגע לחתימה" | תיעוד: צה"ל מפוצץ עשרות מבנים בשג'אעיה | כל העדכונים

חיזבאללה במטחים לצפון; אזעקות בגולן | ביידן: אין עסקה באופק
התקיפות בדרום הרצועה צילום: מתוך התיעוד

צה"ל התיר לפרסום כי שני לוחמי צה"ל נוספים נפלו בקרבות העזים ברצועה: רס"ר (במיל') אוריאל כהן, בן 33 מצור הדסה, מפקד נמר בחטיבת גבעתי וליאור סיון בן 32 מבית שמש, קצין בגדוד 363.

בד בבד, נמשכים המגעים להגיע לעסקת חטופים חדשה. סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה מפי גורם המעורה בפרטים כי "מתנהלות שיחות אינטנסיביות בניסיון להגיע להפסקת אש נוספת ברצועת עזה".

יחד עם זאת, גורם ישראלי אמר לרשת CNN כי "ישראל וחמאס לא קרובות כרגע לחתימה על עסקה סופית על שחרור בני ערובה מעזה", לדבריו, "כרגע מדובר במשא ומתן, ואין שום דבר סופי. חמאס מבקש אסירים יותר כבדים מבעבר, וישראל מבקשת לשחרר את כל החטופים שנותרו בשבי כחלק מעסקה".

כל העדכונים:

20:44 - גורם מדיני: תושבי עזה החרבה לא יחזרו לבתיהם עד סוף המלחמה.

20:28 - דובר צה"ל הגרי: "בכירי חמאס פעלו מרובע הבכירים גם כדי לנהל את הלחימה ב-7 באוקטובר. מתוך לב העיר עזה יכלו בכירי חמאס להגיע לבית החולים שיפא, לצאת לאמבולנס ולנסוע דרומה לחאן יונס. נגיע גם למקומות המסתור של בכירי חמאס במרחב חאן יונס. אנחנו קודחים בקרקע".

20:25 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה היומית: "שמענו בסרטון זיהוי קולי וודאי של שלושת החטופים שנורו ע״י כוחות הצבא, חמישה ימים לפני שנורו בשוגג על ידינו. הם הצליחו לברוח כי חיסלנו את המחבלים שהחזיקו בהם. נציג את התיעוד לציבור אחרי שנברר את כל הפרטים ומסור אותם למשפחות".

20:18 - בתי החולים סורוקה, הדסה עין כרם ובילינסון קלטו ביממה האחרונה 30 חיילים שנפצעו באזורי הלחימה ברצועת עזה. ששה מהם במצב קשה ושניים במצב בינוני >> לדיווח המלא

20:00 - צה"ל חושף: הושלמה ההשתלטות על מרכז ההנהגה של חמאס ברצועת עזה; תיעוד מיוחד מפעילות הכוחות מעל ומתחת לקרקע. >> לדיווח והתיעודים המלאים

19:36 - המרכז הרפואי הדסה: אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונו היום (רביעי) במסוק 3 חיילי צה״ל מאזורי הלחימה בדרום. שניים במצב קל ואחד במצב בינוני, כולם עם פגיעות רסיסים והדף.

19:21 - אזעקות ביישובים בגבול סוריה: עין קנייא, מסעדה

19:20 - מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, קיים היום, סיור מבצעי עם מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס וכוחות אוגדה 98 בחאן יונס. האלוף שוחח עם המפקדים והלוחמים על המשך הלחימה:

19:12 - הנשיא ביידן: עסקת חטופים לא צפויה בקרוב. לדיווח המלא

18:50 - דיווח בעזה: צה"ל ניסה לחסל את מח"ט רפיח.

18:40 - ראש הממשלה הגיע הבוקר לניחום אבלים אצל משפחתו של החטוף יותם חיים ז"ל, ביישוב שואבה.

18:30 - הרמטכ"ל ללוחמי מילואים בגבול הצפון: "לא חוזרים למה שהיה קודם".

18:10 - מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור, מבנה צבאי, עמדות שיגור, מפקדה מבצעית ומחסן אמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

18:05 - שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "קבינט המלחמה צריך לשלוח את ראש המוסד לסכל את ראשי החמאס בכל מקום שהם ולא לדבר איתם ולנהל איתם מו"מ".

17:30 - רשימת הבכירים המחוסלים: כך פגע צה"ל במערך האווירי של חמאס | לכתבה בנושא

17:06 - בתגובה לדיווחים שהוא בדרך להתקפלות - נתניהו: "מי שחושב שנעצור לא מחובר למציאות. ממשיכים במלחמה עד הסוף".

16:56 - לאחר יותר מ-24 שעות: אזעקות נשמעו ביישובים בגליל המערבי.

15:30 - צה"ל תוקף יעדי חזבאללה לאחר שנורה טיל נ"ט על מוצב ציפורן בגבול הצפון.

15:20 - גל תקיפות משמעותי באזור בית החולים הכוויתי (רפיח) בשעות האחרונות:

13:35 - נשיא המדינה יצחק הרצוג בהר חברון: "חשוב לי מאוד בהזדמנות הזאת לחזק את מפקד הפיקוד, אלוף יהודה פוקס, שעובר ימים לא פשוטים של התקפות אישיות בוטות, חצופות ומכוערות".

13:00 - תיעוד: צה"ל מפוצץ 56 מבנים בשכונת שג'אעיה

12:30 - הרקטות הארוכות אותרו על משאית והושמדו |צפו

12:20 - ראש הממשלה נתניהו הגיע לניחום אבלים בבית משפחתו של יותם חיים, שנחטף לעזה ונורה בשוגג בידי כוחות צה"ל.


סרן ליאור סיון ורס"ר אוריאל כהן הי"ד

12:15 - השר איתמר בן גביר ברקע הדיווחים על הפסקת האש: "זה לא הזמן להפוגות, זה הזמן להכרעות!"

12:00 - תיעוד: המחבל יוצא עם RPG מהמבנה - ומחוסל מהאוויר | לידיעה המלאה

11:55 - רס״ר (במיל׳) אוריאל כהן (Uriel Cohen), בן 33, מצור הדסה, מפקד נמר ביחידת הסיוע המנהלתי, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

11:15 - מתאם פעולות הממשלה בשטחים: הושלם בהצלחה השלב הראשון בהתקנת צינור המוביל מים ממצרים לעזה - ממתקני התפלה בצד המצרי של מעבר רפיח, בהובלת איחוד האמירויות

10:45 - לאחר שזוהה במרחב ח'אן יונס נושא RPG; כוחות צה"ל חיסלו מחבל חמוש במהלך פעילות בדרום רצועת עזה

10:25 - דיווח ראשוני: ניסיון דריסת כוח צה״ל בצומת בית ענון סמוך לחברון, מחבל מנוטרל במקום. 

10:15 - שר החינוך, יואב קיש: "אנחנו מקווים להחזיר בתחילת חודש פברואר את חלקם הגדול של היישובים, מעל 4 קילומטר מהגבול, שפונו מהדרום. כולל הקמה מחדש של בתי ספר"

לעדכונים קודמים מהמלחמה

מלחמת חרבות ברזל חמאס צה"ל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד