כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הותר לפרסום

19 סוהרים חשודים באלימות כלפי אסיר ביטחוני - שמת

הותר לפרסום כי 19 סוהרים חשודים באלימות כלפי אסיר ביטחוני שנמצא מת בתאו בכלא קציעות | טרם נקבע סופית אם האלימות היא זו שהובילה למותו

19 סוהרים חשודים באלימות כלפי אסיר ביטחוני - שמת
כלא קציעות צילום: משה שי, פלאש 90

19 סוהרים וסוהרות חשודים כי הכו אסירים ביטחוניים בכלא קציעות שבדרום הארץ. בין היתר נבדק אם גרמו למותו של תאיר אבו עסב, תושב קלקיליה, שמת בכלא לפני כחודשיים. כך הותר הלילה לפרסום.

על גופתו של אבו עסב שמת לפני כחודש התגלו סימני אלימות אולם המכון לרפואה משפטית לא קבע באופן סופי כי אלו גרמו למותו. הסוהרים חשודים בתקיפה בנסיבות מחמירות

מהמשטרה נמסר כי היחידה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433 חוקרת "חשד לאירוע אלים שארע לפני כחודש בכלא בדרום הארץ". לפי המשטרה, השבוע נחקרו 19 סוהרים במשרדי היחידה ובתום חקירתם שוחררו בתנאים מגבילים והחקירה נמשכת.

לפי השב"ס, האסיר בן ה-38 משוייך לארגון פתח. הוא נקלט בשב"ס במאי 2005 וריצה מאסר בגין ניסיון לרצח, ירי לעבר אנשים, חברות בארגון לא מוכר, קשר לגרימת מוות בכוונה ואימונים צבאיים.

משב"ס נמסר: "מאז החלה המלחמה קלט שירות בתי הסוהר אלפי אסירים ביטחוניים. לאור זאת, עלה רף האתגרים והאיומים מולם מתמודדים הסוהרים והם מבצעים משימותיהם ומתגייסים למאמץ הלחימה. נדגיש כי גם תחת המציאות הביטחונית הקשה בישראל, מקפיד הארגון בשמירה על המקצועית והערכיות. אירועים המחייבים בדיקה, ככל וישנם, יתקיימו בשיתוף פעולה מלא עם היחידה החוקרת עד לסיומה".

אסירים ביטחוניים חקירה שב"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד