ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
עדכונים שוטפים

בישראל מעריכים: המו"מ לעסקה לא קרס | גל תקיפות נוסף בלבנון

בישראל מעריכים כי עדיין ניתן להגיע לעסקת חטופים עם חמאס, חרף הודעתו כי לא ינהל מו"מ לפני סיום המלחמה | גורמים ישראליים: "מוקדם מאוד להספיד את המגעים" | נתניהו: "הברירה שאני מציע לחמאס היא מאוד פשוטה: להיכנע או למות" | צה"ל בגל תקיפות נוסף בלבנון

בישראל מעריכים: המו"מ לעסקה לא קרס | גל תקיפות נוסף בלבנון
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

בישראל סבורים כי למרות הודעת חמאס שהארגון לא ידון בעסקת לפני סיום המלחמה, המגעים בנושא לא הגיעו למבוי סתום."מוקדם מאוד להספיד את המגעים", אומרים גורמים ישראלים, "זה יהיה קשה ומורכב וביממה הקרובה צפויות שיחות משמעותיות". בתוך כך, אחרי יממה של הסלמה נוספת בצפון, צה"ל תקף שוב שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. במהלך היום, צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב, כלי טיס של חיל האוויר וירי טנקים תשתיות של הארגון. מוקדם יותר היום זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מספר מרחבים בגבול. צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

כל העדכונים:

23:13 - העיתון א-שרק אל-אווסט מדווח כי ביממה האחרונה חלה התפתחות במערכה בין חיזבאללה לישראל בחזית הצפונית, כיוון שארגון הטרור הלבנוני החל להשתמש ב"טילי תבערה". בתגובה, ישראל תקפה יעד, שנמצא 32 ק"מ מהגבול. מדובר בתקיפה המרוחקת ביותר מהגבול מאז 8 באוקטובר.

22:06 - ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם נציגי משפחות שכולות מפורום 'גבורה': "לא יהיה עוד סבב. יש הסכמה לאומית והיא חובקת את העם כולו: צריך שיהיה ניצחון - עד להשלמת היעדים".

צילום: איתי בית-און /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ.

21:08 - יורט כטב"ם ששוגר מלבנון.

20:54 - פיקוד העורף: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה על כניסת כלי טיס עוין לשמי ישראל - האירוע הסתיים.

20:47 - דובר צה"ל הגרי: "חיזבאללה ממשיך לסכן את לבנון כולה בשביל חמאס ואיראן. נמשיך לפעול באופן נחוש להרחקת חיזבאללה מהגבול".

20:44 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בהצהרתו היומית: "מאז סיום ההפוגה חיסלנו יותר מ-2,000 מחבלים".

20:38 - אזעקות ביישובי הצפון: אביבים, יראון, ברעם. מדובר בחשד לחדירת כלי טיס.

20:19 - דובר צה"ל: במהלך היום, צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב, כלי טיס של חיל האוויר וירי טנקים תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

20:04 - דוברות בית החולים בילינסון: במהלך היום, פונה מאזורי הלחימה בעזה, פצוע אחד במצב בינוני, שמטופל בחדר ניתוח ועתיד להתאשפז במחלקת עיניים. 25 פצועים בבילינסון: 5 במצב קשה, 11 במצב בינוני, 9 במצב קל.

20:00 - לוחמי יחידת יהל"ם ולוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 השמידו את רשת המנהרות האסטרטגית ב"רובע הבכירים" של חמאס ברצועת עזה | כך זה נראה >> תיעוד דרמטי

19:00 - אוגדה 36 השלימה את שלב פירוק יכולות הליבה של חמאס בשג׳עייה - הושגה אחיזה מבצעית בשכונה | מפקד אוגדה 36: "נלחמתם כאריות ברעות ובגבורה כשרוח העם בגבכם ואתם בראש לוחמיכם". >> לכתבה והתיעוד

18:35 - ביום שני הקרוב תתקיים במליאת הכנסת ישיבה מיוחדת למען החטופים.

18:05 - נתניהו: "לא נעצור את המלחמה. הברירה שאני מציע לחמאס היא מאוד פשוטה: להיכנע או למות".

18:00 - גנץ בדרום: "הסירוב של חמאס לשחרר מהשבי אחרי למעלה מ-70 ימים - קשישים, חולים ונשים הוא עוד הוכחה שחייבים להסיר את האיום של חמאס".

17:15 - צה"ל: הושגה אחיזה מבצעית בשג'עייה.

16:20 - שני טילי נ"ט פגעו פגיעה ישירה באותו בית ברמות נפתלי אין נפגעים בגוף. לא הופעלה אזעקה.

16:00 - איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ובעלה ג'ראד קושנר, אשר שימש כיועצו הבכיר של טראמפ הגיעו הבוקר לביקור הזדהות עם ישראל. יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה סייר עמם בקיבוץ כפר עזה, התחנה הראשונה של השניים במהלך ביקורם בן היממה.

15:31 - צבע אדום בגליל העליון.

14:30 - רויטרס: ירידה של 85% בפעילות נמל אילת מאז החלו מתקפות החות'ים בים סוף.

13:50 - סמוטריץ' מתייחס למאמר שפרסם הנגבי בעיתונות הסעודית: "יש פה אנשים שעדיין חיים ב-6.10. העמדה הזו אינה מייצגת את עמדת ממשלת ישראל וראש הממשלה צריך לקרוא לו לסדר. הרשות הפלסטינית היא לא הפיתרון, היא חלק משמעותי מהבעיה".

13:45 - המטח האחרון אירע בזמן שנשיא וחברי הסאנט הצרפתי נמצאים בארץ. את הפגישה עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד קטעה אזעקה.

13:40 - מנכ"ל מד"א אלי בין: על המטח הכבד למרכז הארץ: "קיבלנו דיווח על נפילות של רסיסים בהרצליה, באור יהודה ובראשון לציון. בהרצליה אנחנו יודעים בוודאות על פגיעה ברכוש, אין נפגעים".

13:31 - מטח כבד לגוש דן, אזעקות נשמעו בערים רבות כולל בני ברק. דווח על כעשרים רקטות ששוגרו.

13:30 - גורם ישראלי בתשובה לחמאס: "ישראל תמשיך במלחמה עד השגת כל מטרותיה והחזרת כל חטופיה."

13:28 - מטח כבד למרחב לכיש והשפלה.

13:17 - אזעקה בעוטף.

13:00 - חמאס בהודעה רשמית: "לא נדון בעסקה לפני הפסקת המלחמה"

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה צה"ל חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד