י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"סחיטה באיומים ופגיעה בביטחון המדינה"

איומי הפרשן על השרה: פנייה ליועצת המשפטית לממשלה

"עולה לא רק מקרה ברור של סחיטה באיומים, אלא גם כי למר יערי יש מקורות באמ"ן המדליפים לו מתוך דיוני הקבינט". כך השרה מירי רגב ליועמ"שית. "אבקשך לפעול באופן מיידי לפתיחה בחקירה על מנת לגלות מי הדליף למר יערי את המידע מדיוני הקבינט וכן לחקור את מר יערי בחשד לסחיטה באיומים כלפי", מוסיפה רגב

איומי הפרשן על השרה: פנייה ליועצת המשפטית לממשלה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

אחרי שטענה כי התקשר לאיים עליה - והוא אמר שהיא מפיצה שקרים, שרת התחבורה מירי רגב מ'הליכוד' פנתה בסוף השבוע שעבר ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה והתלוננה נגד הפרשן אהוד יערי. 

להלן המכתב המלא:

לכבוד
עו"ד גלי בהרב מיארה
היועצת המשפטית לממשלה
ג. נ,

הנדון: תלונה בעניין סחיטה באיומים ופגיעה בביטחון המדינה - הדלפות חוזרות ונשנות מדיוני הקבינט המדיני בטחוני ושימוש בחומר המודלף לביצוע עבירת סחיטה

שלום רב,

1. לצערי אנו עדים מזה זמן להדלפות חוזרות ונשנות מהקבינט המדיני בטחוני, הדלפות אשר פוגעות בביטחון המדינה ועלולות לסכן חיי אדם.

2. הקבינט המדיני ביטחוני הינו פורום בטחוני חשוב ביותר ונידונות בו סוגיות רגישות הנוגעות לחיי אדם ולביטחון מדינת ישראל.

3. למותר לציין כי חברי הקבינט מחויבים טרם הצבעה על החלטות חשובות אלו, לדון, לשאול שאלות, ללמוד את הסוגיות ולקבל את ההחלטות כשלנגד עיניהם עומדים השיקולים הביטחוניים בלבד.

4. לצערי, פעם אחר פעם מודלף מידע על תוכן דיוני הקבינט והדבר לא רק פוגע ביכולת חברי הקבינט לבצע את עבודתם באופן ראוי, אלא אף משמש כלי בידי בעלי אינטרסים שונים על מנת לנסות ולגרום לחברי הקבינט לרקוד לפי חלילם.

5. מר אהוד יערי הפרשן לענייני הערבים מערוץ 12, ביצע כלפי עבירה של סחיטה באיומים כאשר עשה שימוש במידע שלטענתו הודלף לו מדיוני הקבינט, כתב לי "תתביישי לך! תשמעי ממני בטלוויזיה" הודיע לדובר שלי ש"היא יצאה מדעתה ונטפל בזה" ולאחר מכן שוחח איתי, אמר לי כי המקורות שלו באמ"ן אמרו לו שהעברתי בדיוני הקבינט ביקורת על הרמטכ"ל, דרש ממני להפסיק להעביר ביקורת על הרמטכ"ל במסגרת ביצוע עבודתי בקבינט, ואיים כי אם לא אעשה כן - הוא "יטפל בי" ואני "אשמע ממנו בטלוויזיה", וכמו כן אמר לי ש"ירדתי מהפסים".

עוד בנושא:

"אכנס בך בשידור" > "אני לא אברמוביץ'": שיחת האיומים של אהוד יערי עם מירי רגב

הפרשן אהוד יערי. (צילום מסך)

מעשי האיומים והסחיטה נעשו לנוכח דברים שיוחסו לי שכביכול נאמרו במסגרת דיוני הקבינט. מצ"ב בנספחים (נספח א') הודעות וואטס אפ שאהוד שלח אלי ואל הדובר שלי דוד סאסי.

6. תרשומת השיחה הטלפונית ביני ובין מר יערי (תמליל שנכתב על ידי העוזרת שלי, הגב' רעות גטה, בזמן אמת כשהיא שומעת את השיחה), עולה לא רק מקרה ברור של סחיטה באיומים, אלא גם כי למר יערי יש מקורות באמ"ן המדליפים לו מתוך דיוני הקבינט. מצ"ב בנספחים (נספח ב').

7. כאמור, מעבר לפגיעה בביטחון המדינה והסכנה לחיי אדם, ההדלפות מהקבינט מהוות בידי מקבלי ההדלפות כלי להפחדה ולסחיטה של חברי הקבינט, ובכך פוגעים ביכולתם לבצע את עבודתם ולהביע את עמדתם בקבינט בצורה ברורה וללא חשש.

8. אבקשך לפעול באופן מיידי לפתיחה בחקירה על מנת לגלות מי הדליף למר יערי את המידע מדיוני הקבינט וכן לחקור את מר יערי בחשד לסחיטה באיומים כלפי.

9. לטיפולך המיידי ובחומרה הראויה אודה.

העתק של המכתב נשלח גם לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר המשפטים יריב לוין, ראש המועצה לביטחון לאומי צחי הנגבי וכן למזכיר הממשלה יוסי פוקס.

מירי רגב גלי בהרב מיארה היועצת המשפטית לממשלה איומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד