ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אחד כבר נפטר

הפטריה על אדמת עזה: לוחמים מאושפזים בטיפול נמרץ

אחרי הפרסום על לוחם צה"ל שנפטר אחרי שנדבק מפטריה מסוכנת שנמצאת באדמת עזה, לוחמים נוספים מאושפזים בבית חולים בארץ לאחר שנדבקו, בהם מאושפזים במצב קשה 

הפטריה על אדמת עזה: לוחמים מאושפזים בטיפול נמרץ
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

15-20 חיילים שנלחמו ברצועת עזה מאושפזים באחד מבתי החולים בארץ לאחר שנדבקו בפטריות וזיהומים שמקורם הוא באדמת עזה, בהם מאושפזים בטיפול נמרץ במצב קשה מאוד. כך פורסם ב'כאן 11'.

השבוע פורסם כי לוחמים נדבקים בעזה בפטריות ובעובש שנמצאים על אדמת עזה, החיילים נפצעים והפצעים מזדהמים, לפני כשבועיים הגיע לוחם פצוע קשה עם פגיעות גפיים לבית החולים אסותא אשדוד, שם גילו הרופאים שהוא נדבק בשני סוגים של פטריות וניסו לעשות כל דבר אפשרי, הביאו מומחים והעניקו לו כל מיני תרופות ניסיוניות, אך לדאבון לב לא הצליחו להציל את חייו. הפטרייה השתלטה על כל אברי גופו והוא נפטר

יו"ר האיגוד למחלות זיהומיות, פרופ' גליה רהב, ציינה אז כי ישנם כעשרה חיילים בבתי החולים בארץ פצועים שנדבקו בעזה בפטריות כאלה שאינן מוכרות ממלחמות קודמות ולכן נבדק קשר אם הן נובעות אולי מהמנהרות.

בשבוע הבא יתקיים דיון חירום של האיגוד למחלות זיהומיות בשיתוף הצבא שבו ינסו למצוא פתרונות, כיצד למנוע את ההידבקות של החיילים בפטריות או לפחות לנסות למזער כי הן ממש מסכנות את חייהם.

פטרייה פטריות מלחמת חרבות ברזל חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד