כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נטולות פליטת מזהמים

קנדה: מ-2035 כל המכוניות יהיו ירוקות

השינוי ששוק הרכב הקנדי יעבור אינו מוגבל רק לשנת 2035. לפי עיקרי הדברים, כבר בשנת 2026, כלומר עוד שנתיים בלבד, 20% מהמכוניות שימכרו בקנדה יהיו חייבות להיות נטולות פליטת מזהמים

קנדה: מ-2035 כל המכוניות יהיו ירוקות
מפעל פורד באוטווואה - קנדה - משנת 2035 תותר רק מכירת רכב חשמלי חדש צילום: פורד

כל המכוניות החדשות שימכרו בקנדה משנת 2035 יהיו נטולות פליטת מזהמים, כך הודיע הממשל באוטווה, עם פרסום התקנות החדשות הקובעות כי כל רכבי השטח ומכוניות הנוסעים שישווקו במדינה משנת 2035 יהיו נטולות פליטת מזהמים. חשוב להסביר ש"נטול פליטת מזהמים" אינו אומר בהכרח רק רכב חשמלי, אלא גם רכבים שמונעים למשל במימן, אבל בפועל המשמעות היא כנראה ש"נטול פליטת מזהמים" יתבסס על הטכנולוגיה הכי זמינה, כלומר הנעה חשמלית. עובדתית גם התקנות עצמן נקראות "electric vehicle availability standard" כלומר הסטנדרט לזמינות רכב חשמלי.

בהערת אגב נציין שדווקא מה שמתרחש בשוק הרכב הקנדי הוא חשוב מאוד עבור שוק הרכב הישראלי. מה לנו ולמדינה המושלגת? שוק הרכב הישראלי פועל לפי שלוש תקינות, כלומר מכלולים של חוקים ותקנות שמגדירים מה מותר ומה אסור בכל מכונית שמיובאת לישראל: התקינה האירופית, התקינה האמריקאית – וגם התקינה הקנדית.

ויש לכך סיבה: קנדה היא מדינה שאפשר לרכוש בה מכוניות שהן "אמריקאיות" אבל המידות שמוצגות בהן הן מטריות, כלומר אם ניקח מכונית "אמריקאית" שמשווקת בקנדה אז נגלה ששעון המהירות שלה אינו מוצג במיילים כפי שנהוג בארצות הברית אלא בקילומטרים. גם מיכל הדלק נמדד בליטרים ולא בגאלונים- ולכן מדינת ישראל אימצה את התקינה הקנדית והדגמים שרלוונטיים לשוק הרכב הקנדי הם רלוונטיים גם לישראל, כלומר מה שמוכרים בקנדה אפשר למכור גם כאן.

השינוי ששוק הרכב הקנדי יעבור אינו מוגבל רק לשנת 2035. לפי עיקרי הדברים כבר בשנת 2026, כלומר עוד שנתיים בלבד, 20% מהמכוניות שימכרו בקנדה יהיו חייבות להיות נטולות פליטת מזהמים. בשנת 2030 כבר יהי מדובר ב 60%. וזאת לעומת המצב הקיים כיום בקנדה- בו 12.1% מהמכוניות החדשות שנמכרו במחצית השניה של 2023 היו חשמליות. כיצד שוק הרכב הקנדי יתמודד עם הגזירותצ ומה יעשו יצרני הרכב שרוצים לשווק מכוניות במדינה בה נסיעה של שעתיים בטמפרטורה של מינוס עשר מעלות אינה אירוע נדיר? נצטרך לחכות ולראות.

 

קנדה רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד