כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מסכמים שבוע עמוס

לייבל'ה חושף: היומון החסידי שהפסיק לפרסם התרמות

והשבוע בלייבל'ה: הטלפון הטיפש של בני גנץ, היומון שהפסיק לפרסם את קופות הצדקה בהוראה תמוהה, הגיבוש בליל ה'ניטל' במים המלוחים של ים המלח, היומון הליטאי שהתחיל לכתוב 'בשיתוף' לכתובת היח"צ. וגם: הסיורים בעוטף והיכן חגגו המפורסמים

לייבל'ה חושף: היומון החסידי שהפסיק לפרסם התרמות
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה נערך בימים אלו לעונת ההילולות שבפתח ולשתיית הערק בחצרות בית אבוחצירא והמסתעף, לייבל'ה גם עבר את הניטל הראשון לפי חלק מהשיטות לאחר שצם את צום עשרה בטבת כראוי.

לייבל'ה, שחזר הביתה מבית הכנסת בליל שבת כהרגלו, שם לב כי רעייתו הינדל'ה מתפלאת איך זה יכול להיות שחזרו כל כך מוקדם מהתפילה? מתברר כי הנשים מבינות שבכל ליל שבת מתעכבים לנייעס אחרי התפילה ופעם בכמה שנים הן קולטות בדיוק מתי מסיימים מעריב בדיוק. אגב, בשנה הבאה גם צום עשרה בטבת יוצא ביום שישי. קחו בחשבון. 

כמדי שבוע כמעט, לייבל'ה מביא חדשות מעולם העיתונות הכתובה. בציבור החרדי ה'פרינט', איך נאמר, קיים עדיין, כי אם לא יהיה קיים אין מה לקרוא בשבת. 

אז בעוד ראש הממשלה דן בשם למלחמה, בעיתון 'המודיע' כבר עשו מספר צעדים מעשיים והחליטו לקרוא למוספים 'עסקי ברזל' ו'אמהות מברזל' (מעניין איך המבקר אישר), בקיצור יש כאן עוד שמות שרוה"מ חייב לשקול בכובד ראש.

והחשיפה הגדולה השבוע מגיעה מבית 'המודיע' שם ישנה הפסקת פרסומות מוחלטת  של קופות הצדקה. ישנן הרבה שמועות בעניין מה גרם לצעד הקיצוני, אך לייבל'ה עדיין לא חושף את המידע; אבל הצד השווה הוא שמדובר בלא פחות מצעד דרמטי ותמוה בעיתונות הכתובה המתפרנסת בכבוד מהארגונים ובראשם 'קופת העיר' ו'נחזיק חזק'. 

אז בעוד 'המודיע' חוגג על הברזלים ומפסיק לפרסם קופות צדקה, בעיתון 'המבשר' חגגו השבוע 15 שנה להקמה. (לייבל'ה זוכר ש"עד פסח זה ייסגר") ביומון ארגנו יום גיבוש ואיחוד השורות לכלל עובדי העיתון שם נשא דברים גם השר מאיר פרוש שהתייחס לנעשה באגודת ישראל בימים אלו. לייבל'ה שומר את הציטוטים כרגע צמוד לחזה. 

והסיפור הגדול של השבוע מגיע מיומון 'יתד נאמן' שהחליט לשים סוף באין ברירה לכל כתבות היח"צ כפי שנחשף לראשונה כאן במהדורת לייבל'ה לפני שלושה שבועות. הרקע: מתברר יותר ויותר הם מכתבים למערכת שיווקיים שפורסמו במדור 'רשות הרבים' ביום שלישי למשרד שעוזר וכו' במסווה של תודה.

העיתון נתבע על כך בסכומים גדולים מה שגרם לו לשנות מדיניות ולהתחיל לכתוב בשיתוף עם הארגון המפרסם. עם זאת, לפי המעקב של לייבל'ה כמה מקופות הצדקה כן הצליחו להכניס ידיעות מערכתיות ואחרות לא הצליחו, מה שגרם לטענות לאיפה ואיפה מצד העיתון. הסיפור הזה מדיר שינה מההנהלה שברחוב ז'בוטינסקי שגם כך מתמודדת עם משברים נוספים, כאשר החשש הגדול הוא מהתקדמות התביעה שתגרום נזק כספי עצום לעיתון.  

אפרופו גיבושים, לייבל'ה הצטרף בתחילת השבוע למפוני הדרום והגיע יחד עם צוות 'בחדרי חרדים' ליום גיבוש במלון המפנק לאונרדו פלאזה מבית רשת פתאל בים המלח. לייבל'ה אינו יכול לחשוף את מרבית הפרטים מיום הגיבוש המיוחד - שכלל ארוחת ערב כמו שיודעים להרים רק ברשת פתאל - אך התיעודים מקפיצת בכירי העיתונאים לבריכת הקרח הועברו לשמירה בארכיון. לייבל'ה ממליץ בחום ויודע לספר כי זה היה דווקא ב'ניטל' שאז אסור ללמוד תורה.

בביקור של השר בני גנץ בעיר ביתר - לאחר החגיגה עם הגב' נ. תשבי במגדלים בתל אביב - ראה אותו לייבל'ה מראה לראש העיר רובינשטיין ולאיש התקשורת הבכיר ישראל כהן את המכשיר הטיפש שלו הכולל רק שיחות וסמס ללא וואטספ. גנץ שכבר למוד פריצות, החליט להיות חרדי בעניין פגעי הטכנולוגיה.  

את הביקור יזם הדובר והמזכיר הצבאי של ראש העיר שלומי גיל שעדיין בשירות מילואים. גיל קיבל את פניו של גנץ כיאה לאורח הנכבד.

במלחמת העסקים של אל על פגש לייבל'ה את הגאון רבי שמעון גלאי מברך בחמימות את אברמי גולדשטיין ממלכות בדרכם לחתונה המפוארת של משפחת ביסטריצר בלוס אנג'לס לייבל'ה מבטיח להביא לכם תיעודים עסיסיים מהחתונה. 

לייבלה קלט בזווית עינו השבוע את המשגיח רבי דן סגל בשמחת השבע ברכות לנכדתו משוחח עם ראש ישיבת מיר הגרא"י פינקל, ולפתע מבחין שאליעזר ראוכברגר מ"מ ראה"ע ויו"ר דגל התורה בירושלים נכנס. המשגיח הרים את ידו וקירבו בחביבות מיוחדת. לייבלה תוהה האם המשגיח, שנמנע מלהצביע בבחירות, תומך בראוכברגר.

בברית לבן יועץ שר ירושלים שימי בלוי, כובדו ראש ישיבת סלונים הגאון הרב משה ברזובסקי בברכות והשר מאיר פרוש בעמידה לברכות. כך זה נראה בוידאו. 

מי שכיבד גם את סעודת הברית הוא עסקן העדה החרדית הרב שמעון שישא, שנצפה בשיחה ממושכת עם אבי הבן. יורש העצר לבית משפחת בלוי האזין בקשב רב, אך סירב לאפשר ללייבל'ה לצלם אותו.

לייבל'ה הגיע השבוע לאולמי האצולה באשדוד כדי להשתתף בחתונת בנו של יו"ר הנהלת הידברות הרב אייזיק פריד, עם בת קמב"ץ אשדוד אבא קלויזנר. לייבל'ה ניסה לפלס דרך בין ההמון ולהגיע לברך את הרב אייזיק שנצפה רוקד עם האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא.

לייבלה נסחף ביחד עם הקהל לריקודים סוערים לקול צלילי המוזיקה ועל הבמה ראה את שני האחים האנרגטיים זאבי וארי פריד מקפיצים את הקהל העליז לקול שירת 'בר יוחאי' בשיטת בלוי מהמתמידים. 

גם הזמר יונתן דייטש מהזמרים הגדולים והבולטים של מקהלת 'נשמה' נתן את קולו במעמד החופה ברגש רב ועין לא נותרה יבשה. 

במוצאי שבת האחרון גדולי ישראל שמו את פעמיהם לוועידה הארצית של טהרת המשפחה שנערך באולמי וגשל. לייבל'ה שקפץ להגיד שלום למשבקי"ם תפס את הצלם והאגדה יעקב נחומי מתרענן בשיחה קצרה עם אחד מנאמני ביתו של הגאון רבי מרדכי אויערבאך נשיא 'טהרת המשפחה'.

לייבל'ה שעדיין לא התאושש מהזוועות שראה בעוטף עזה, הגיע למקום פעם נוספת השבוע בכדי לקיים בהידור את מצוות, "זכור אשר עשה לך עמלק". בהגיעו למקום הוא ראה בחדר אוכל בבארי, בו שנרצחו 15 בני ערובה, את דובר זק"א האגדי, מוטי בוקצ'ין, מעניק סיור מודרך וסוחט דמעות לאיש היח"צ הגוראי פנחס פלינקר אשר מדי מספר דקות מחה את הדמעות בזווית עיניו. 

בהמשך ראה את בוקצ'ין מספר את העדויות המצמררות לבכירי מערכת חדשות 12 שלא הפסיקו להתייפח.

וגם זה קרה השבוע: איך אומרים פרו באנגלית? במיאמי שבה שוהה בתקופה זו יו"ר 'נתיב פרו' נתי קרויזר יחד עם משפחתו, הוא נצפה בפגישה עם איש יחצי הציבור יוסי רוזנבוים. חברים טוענים כי בקרוב צפוי מהלך בינלאומי ראשון מסוגו וכי נרקמת פעילות חובקת עולם שבסיסה בארץ ושולחת זרועות ארוכות עד לארה"ב.

עוד בארה"ב: הרקדן יענקלה קורנבליט שהגיע לרקוד מירושלים ברחובות ברוקלין נצפה בקבלת קהל אצל הרבי מלימינוב. במהלך הביקור סיפר יענקל'ה על חייו והריקודים בחתונות. 

עוד בארה"ב, לייבל'ה הגיע גם למונסי לחתונה של בנו של הגאון רבי דוד שפר ראש ישיבת 'אורייתא' עם בתו של הנגיד שמואל באדאנסקי שנערכה בהשתתפות המונים ובראשם הרבי מלעלוב שהגיע מישראל. החתן נקרא 'משה מרדכי' על שם ה'ברכת משה' מלעלוב. 

בחופה ראה לייבל'ה את האסיר המפורסם שלום מרדכי רובשקין בשיחה עם קמב"ץ זק"א בירושלים בנצי אוירינג. 

במרלוג הגדול של כלל ישראל 'ביחד ננצח' הוכנה הפתעה גדולה לשי גראוכר - הפנים של המלחמה. המפיק האגדי אבי חרלפ שמופקד על כל חלוקת הגמרות של 'שוטנשטיין' הכין הפתעה למעצמת החסד שי גראוכר. כך זה נראה בוידאו. 

בשבע ברכות לבנו של יו"ר ארגון "סעד ומרפא" מוטי פריד השתתפו השבוע שר הפנים משה ארבל, השר חיים ביטון וקמב"ץ זק"א חיים וינגרטן.

את הנגיד ר' יוחנן טווערסקי מבורו פארק ראה לייבל'ה השבוע בריקוד עם האדמו"ר מספינקא בשמחת בר המצווה לנכדו. 

לייבל'ה הגיע למעמד קביעת מזוזות בשטיבל של חסידי מודז'יץ בקרית הבעש"ט בפ"ת שם צפה בעסקן המודז'יצאי הערשי לרנר גבאי השטיבל מקבל את האדמו"ר בכניסה לשטיבל ומגיש לו ספל לנטילת ידיים לפני קביעת המזוזה, ללייבל'ה לא נותר אלא לאחל ללרנר רוב הצלחה במבנה החדש שארגן ראש העיר הנמרץ של פתח תקווה רמי גרינרברג.

את העסקן האגדי ר' מרדכי זאב שוומנפלד שהגיע לארה"ב השבוע לרגל חתונת נכדו ראה לייבל'ה בשיחה אחרי שחרית עם הנגיד ר' לייזר איגל בשטיבל בעלזא 43 בבורו פארק. 

ביציאה כמובן פגש הרב שמוונפלד את גדול העסקנים לבית בעלזא הרב ראובן חיים וינברגר. 

הזמר ובעל המנגן יהודה מנהיים התברך השבוע מהגאון הרב שלום ארוש בחתונת נכדו שנערכה בגן האירועים 'נסיה'. על המוזיקה בחתונה הופקדו מנדי סופר ותזמורתו והזמרים יהודה מנהיים ובעל הרגש שמוליק סוכות שנחת היישר מלונדון.

במלאות שנה לטרגדיה הקשה: הזמר יצחק חגירה ריגש את הקהל השבוע כשהקדיש השבוע בחתונה את הניגון 'אתה זוכר', לזכרה של בתו היחידה מיכל ע”ה שנולדה לאחר שנות ציפייה, והסתלקה לב"ע בפתע פתאום לפני שנה. כך זה נראה בוידאו. 

לייבל'ה שולח ברכות לצוריאל פורת לרגל קבלת תפקיד סמנכ"ל בכיר לשירות לציבור במשרד לשירותי דת.

בבית המדרש "יחווה דעת" ראה לייבל'ה את איש היח"צ הצעיר משה רוטנברג מתברך מחבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף.

הכנות להילולת הבבא סאלי זיע"א, נכנסות לישורת אחרונה. מנכ"ל המשרד לשירותי דת יהודה אבידן, וצוריאל פורת ראש אגף בכיר "שירות לציבור", בסיור בציון ה'בבא סאלי' זיע"א, לעקוב אחר העבודות ושיפוץ ושדורג הציון.

במירון ראה לייבל'ה את הזמר ארל'ה סמט בחלאק'ה לבן הזקונים של היועץ הרפואי הרב חזקי ברוין מביקור חולים יד אברהם.

בדרך למירון ראה לייבל'ה על אם הדרך את הרב נחום משה היימליך והרב ישראל יוסף גולדמן עומדים ללמוד בצד ומנצלים כל רגע לאחר שהרכב נתקע.

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב לאפרים ובר חבר מועצת העיר אשדוד ונציג חסידות בעלזא לרגל שמחת נישואי בתו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לר' שייע פקשר מנאמני בית האדמו"ר מויז'ניץ לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכה השבוע לשם הגיע הרבי מויז'ניץ. 

ברכת מזל טוב לרב אשר לבי רב המרכז הרפואי שניידר לרגל שמחת נישואי בנו ביום ראשון הקרוב. הבן מבחירי ישיבת סלבודקה והרב לבי נכנס להזמין את ראש הישיבה הגר"ד לנדו לשמחה. 

ברכת מזל טוב להרשי וינברגר מנהל מקהלת 'שירה' בארה"ב ומגודלי המשוררים שבה לרגל שמחת בר המצווה לבנו השני בשעה טובה ומוצלחת שתיערך הערב במונסי. לייבל'ה שכבר כמעט רכש כרטיס נשאר בארץ עקב המלחמה.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לאיש הפרסום והיח"צ יודי בקשט לרגל הולדת בנו השני בשעה טובה ומוצלחת. 

ולסיום, ברכת מזל טוב חמה ולבבית ללוחם מלחמתה של תורה הבה"ח שמואל פכטמן לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת, עם הכלה תמר בן ישר מסמינר מעלות. 

לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד