כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חרף הסערה

בן גביר קבע - מזכירו הביטחוני ישמש כמ"מ נציב שב"ס

ניצב קובי יעקובי, המשרת כמזכיר הביטחוני במשרד לביטחון לאומי, צפוי להתמנות לתפקיד ממלא מקום נציב שב"ס, חרף הסערה שפרצה בעקבות החלטת בן גביר שלא להאריך את כהונתה של הנציבה, רב גונדר קטי פרי | בן גביר: "יעקובי הוא קצין משטרה מעוטר, מוערך, התקפי, מקצועי וחד - וזה בדיוק מה ששב"ס זקוק לו כעת" | בכיר בליכוד: "מבינים את הקושי של השר לעבוד עם נציבת שב"ס שכפופה לו, לאחר שהתבטאה נגדו"

בן גביר קבע - מזכירו הביטחוני ישמש כמ"מ נציב שב"ס
ניצב קובי יעקובי צילום: באדיבות המצלם

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר החליט היום (חמישי) למנות את מזכירו הביטחוני, ניצב קובי יעקובי, לממלא מקום נציב שב"ס. זאת חרף הסערה שפרצה בעקבות החלטת בן גביר שלא להאריך את כהונתה של נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי.

לפני יומיים, כזכור, הודיע השר לביטחון לאומי, כי החליט שלא להאריך את כהונתה של פרי. לפי בן גביר, ההחלטה התקבלה "בשל חוסר אמון מוחלט ופערים שאינם ניתנים לגישור". בן גביר קיבל את החלטתו בניגוד להסכם הקואליציוני עם 'המחנה הממלכתי' ולפיו כהונות הבכירים לא יופסקו באמצע המלחמה.

בכיר בליכוד התייחס לסערה ואמר כי אנו "מחויבים להסכם על הארכת מינויי בכירים כפי שנעשה עם נגיד בנק ישראל וכפי שצפוי לקרות עם מפכ״ל המשטרה. מנגד, מבינים את הקושי של השר בן גביר לעבוד עם נציבת שב"ס שכפופה לו, לאחר שהתבטאה באופן אישי ופומבי נגדו. רה״מ נתניהו פועל לפתרון הנושא ויביא החלטה לממשלה רק לאחר מיצוי הניסיונות להגיע להבנות".

מהמחנה הממלכתי נמסר: "החלפת ראשי ארגונים ביטחוניים בזמן מלחמה היא פגיעה בביטחון המדינה ואחדות העם. לאור זאת הגיש השר חילי טרופר הצעת מחליטים למזכירות הממשלה להארכת מינוי נציבת שירות בתי הסוהר ומפכ"ל המשטרה. אנו קוראים לראש הממשלה ולשרים לגלות אחריות לאומית ולתמוך בהצעה בישיבת הממשלה הקרובה".

ניצב יעקובי, בן 50, נשוי ואב לארבעה, החל את דרכו במשטרת ישראל לפני כ-26 שנה כלוחם יס״מ, לאחר שהשתחרר מצה"ל כלוחם בחטיבת גולני. יעקובי שירת במגוון תפקידי פיקוד וליבה וביניהם מפקד מרחב ציון, מפקד תחנת מוריה, סגן מפקד תחנת שלם, סגן מפקד וממלא מקום מפקד תחנת הראל, יועץ בכיר למנכ״ל המשרד לביטחון הפנים, עוזר ראש אגף התנועה ועוד.

באוגוסט 2021 זכה ניצב יעקובי בעיטור המופת של משטרת ישראל, כאשר הוביל את פקודיו וקציני משטרה נוספים, תוך חירוף נפש, להציל חיי אדם, מפני שריפת ענק שהתפשטה בהרי ירושלים לכיוון בית חולים ״איתנים״.

מאז חודש ינואר 2023 משמש ניצב יעקובי כמזכירו הביטחוני של השר לביטחון לאומי. הוא בעל תואר ראשון במדעי הרוח והחברה עם התמחות בקרימינולוגיה ובעל תואר שני בקרימינולוגיה בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר מסר: "ניצב קובי יעקובי הוא האיש המתאים להוביל את שירות בתי הסוהר בתקופה זו, כממלא מקום הנציב. יעקובי הוא קצין משטרה מעוטר, מוערך, התקפי, מקצועי וחד - וזה בדיוק מה ששב"ס זקוק לו כעת".

ההחלטה של בן גביר, כזכור, עוררה סערה במערכת הפוליטית. נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, הגיבה במתקפה חריפה נגד השר בן גביר ואמרה: "החלטה לא מפתיעה של שר חסר אחריות המשולבת בטענות מופרכות וחסרות שחר, תלושות מהמציאות וילדותיות המראות את אי הבנתו בשב״ס. הנציבה מודה על הזכות שניתנה לה להוביל את הארגון המשמעותי הזה, ארגון הכליאה הלאומי של מדינת ישראל, ומודה לכלל סגל שירות בתי הסוהר על העשייה המדהימה והמשמעותית בשנות כהונתה וביתר שאת בעת הלחימה. הנציבה תשיב למכתב השר בערכאה הנכונה".

להחלטה שלא להאריך את כוהנת נציבת שב"ס, ישנן השלכות פוליטיות. מסיעת 'המחנה הממלכתי' שבראשות השר בני גנץ נמסר: "החלפת בעלי תפקידים בכירים בכלל, וראשי ארגונים ביטחוניים בפרט, בעת הזו, פוגעת בתפקוד המדינה בעת מלחמה ואינה נכונה. אנו מצפים מראש הממשלה למנוע את הפגיעה הזו בביטחון המדינה ולא לאפשר החלטות משיקולים פוליטיים בניהול המערכה".

איתמר בן גביר שב"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד