ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
עדכונים שוטפים

שני לוחמים נפלו בקרבות ברצועה | נתניהו: "השגת הניצחון דורשת עוד זמן"

במקביל להעמקת התמרון בדרום הרצועה, שני כטב"מים של חיזבאללה התפוצצו היום בשטח פתוח במורדות הר דב – צה"ל תקף בתגובה | במקביל, לפי דיווחים זרים ישראל בסדרת תקיפות על שדות תעופה בסוריה וכן על ציר ההברחות בגבול סוריה-עיראק | 2 חיילים נפלו בעזה

שני לוחמים נפלו בקרבות ברצועה | נתניהו: "השגת הניצחון דורשת עוד זמן"
לוחם ברצועת עזה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בצה"ל מעדכנים הם מעמיקים את התמרון בדרום הרצועה וכי לוחמי חטיבה 7 פשטו על מפקדות של חמאס בלב חאן יונס - כולל על חמ"ל המודיעין הצבאי של ארגון הטרור. במקביל, שני כטב"מים של חיזבאללה התפוצצו בשטח פתוח במורדות הר דב, צה"ל תקף בתגובה בלבנון.

בד בבד, ישראל החלה ליזום תקיפות משמעותיות נגד הציר השיעי. ביום שישי דווח על 11 "בכירים איראנים" שנהרגו בתקיפה שמיוחסת לישראל בסוריה, היום דווח על 19 הרוגים "בתקיפה ישראלית" בגבול סוריה עיראק – ציר ההברחות של המיליציות האיראניות לסוריה וללבנון.

היום אחר הצהריים תקף צה"ל ב-6 טילים את שדה התעופה הבינלאומי בחלב שבסוריה. מוקדם יותר הובילה חדירת הכטב"מים מלבנון להפעלת התרעות באצבע הגליל. צה"ל תקף בתגובה לשיגורים, שהתרחשו אחרי כמה תקיפות של ישראל הבוקר בדרום לבנון.

ביו"ש: גבר נפצע קל-בינוני בפיגוע דריסה בעמדה צבאית סמוך ליישוב בית חגי שבאזור הר חברון. זהו פיגוע הדריסה השני באזור תוך יממה.

עדכונים שוטפים:

23:30 - חיזבאללה הודיע על המחבל ה-134 משורותיו שחוסל במלחמה.

22:50 - צה"ל הודיע על כוונתו להרוס את בתיהם של שלושת המחבלים שביצעו את פיגוע הירי במחסום המנהרות. הלילה נמסרה הודעה על כוונה להחרים ולהרוס את בתיהם של שלושת המחבלים, חסן קאפישה, נצר אללה קוואסמי ועבד אלקאדר קוואסמה, שביצעו את פיגוע הירי שאירע ביום 16 בנובמבר 2023 במחסום המנהרות, בו נפל לוחם צה"ל רב"ט אברהם פטנה ז"ל.

22:00 - המרכז הרפואי הדסה: שלשום בוצע פיגוע נפשע במחסום מזמוריה על ידי עובד חברת קבלן חיצונית, הנותנת שירותי ניקיון למרכז הרפואי הדסה. הנהלת המרכז הרפואי הוכתה בתדהמה והיא מגנה בכל תוקף את הפיגוע הנתעב. הנהלת הדסה הנחתה את חברת הקבלן לבחון את כל המועסקים על ידו כפי שהוא נדרש, על מנת לוודא כי אל בית החולים נשלחים עובדים מתאימים בלבד.

21:55 - בנט משיב על הביקורת של נתניהו בעקיצה: "כאשר יש 1400 הרוגים, 140 ישראלים חטופים, 150,000 ישראלים עקורים, זמן לאחדות, לא לפוליטיקה".

21:00 - נתניהו במסיבת העיתונאים: "אמליץ לדחות את הבחירות המקומיות לפברואר".

20:50 - נתניהו במסיבת עיתונאים מהקריה בת"א: "המלחמה נמצאת בעיצומה, השגת הניצחון דורשת עוד זמן".

עוד מנתניהו: "אנחנו מעמיקים את הפעילות נגד החמאס, חיסלנו עד כה יותר מ-8,000 מחבלים".

עוד מנתניהו: "אם חיזבאללה ירחיב את הלחימה - הוא יספוג מכות שטרם חווה, וכך גם איראן".

נתניהו עוקץ את בנט: "אנחנו פועלים נגד איראן כל הזמן, בכל מקום, בכל דרך, לא אפרט".

עוד מנתניהו: "צוואת הנופלים - שכל זה לא היה לחינם, שאנשים לא נפלו פה סתם".

נתניהו על חשיפת התקיפות באיראן של בנט: "זה חוסר אחריות חמור ביותר, אין לו את הסמכות לעשות את זה".

נתניהו על נציבת שב"ס: "יש קושי רב להמשיך לעבוד עם נציבת השב"ס שכפופה לו ותקפה אותו באופן אישי, זה דבר לא נתפס".

נתניהו: "אנחנו פועלים בצפון בעצימות יתירה, הציבור לא מכיר הכל".

נתניהו על השאלה אם יתפטר: "הדבר היחיד שאני מתכוון להיפטר ממנו זה החמאס".

19:50 - חיזבאללה קיבל אחריות לארבע פעולות היום נגד ישראל בגבול לבנון.

19:40 - דיווח: גנץ וגלנט הוזמנו למסע"ת של נתניהו הערב ב-20:30 וסרבו להגיע.

18:35 - הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל: רס"ר (מיל') קונסטנטין סושקו בן 30, מתל אביב, לוחם בגדוד ההנדסה 7086, חטיבת גולני, נפל בקרב במרכז רצועת עזה. סרן הראל איתח, בן 22 מנתניה, מפקד צוות בסיירת גבעתי, נפטר מפצעיו היום לאחר שנפצע ב-22.12.2023 בקרב בדרום רצועת עזה.

בנוסף, באירוע בו נפל קונסטנטין סושקו, נפצע באורח קשה לוחם מילואים מגדוד 7086, חטיבת גולני. קצין מחטיבת גבעתי, נפצע באורח קשה. לוחם מילואים בגדוד ההנדסה נפצע באורח קשה. לוחם מילואים בפלס"ר 5352, נפצע באורח קשה. בנוסף, לוחם בגדוד 932, חטיבת הנח"ל נפצע באורח קשה. בנוסף לוחם צה"ל במילואים מגדוד 7018 נפצע באורח קשה בפיגוע הדריסה שאירע היום במרחב חטיבת יהודה.

18:20 - ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערב ב-20:30 מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב.

18:10 - השר בני גנץ בשיחה עם קנצלר אוסטריה אולף שולץ: "יש להביא להסרת האיום של חיזבאללה מגבולה הצפוני של ישראל. מדינת ישראל לא יכולה להשלים עם איום כזה".

מלחמת חרבות ברזל סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד