י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ידיד ישראל

סעודיה עצרה בלוגר הודי בגין "פעילות נגד האינטרסים של הממשלה"

הבלוגר ההודי זאק טאנביר נעצר בערב הסעודית. הבולגר הוא מפורסם מאד בתמיכה בראש ממשלת הודו ובארגון פוליטי ימני הינדי לאומני התנדבותי, המפעיל כוח חצי צבאי. מעצרו מזכיר לרבים את רציחתו של עיתונאי סעודי שהעביר ביקורת על סעודיה ונרצח בטורקיה על ידי הסעודים

סעודיה עצרה בלוגר הודי בגין "פעילות נגד האינטרסים של הממשלה"
זאק טאנביר צילום: טוויטר

כוחות הביטחון של ערב הסעודית עצרו את הבלוגר ההודי המפורסם זאק טאנביר ב-18 בדצמבר, בשל פעילות שנחשבת "מזיקה לאינטרסים של הממלכה הסעודית". זאק עדיין צייץ בחשבון ה-X שלו ב-18 לדצמבר, אך מאז חשבונו דומם.

זאק, המוכר בשל דעותיו הפרו ראש ממשלת הודו ופרו "ראשטריה סוויאמסווק סאנג" ארגון פוליטי ימני הינדי לאומני התנדבותי, המפעיל כוח חצי צבאי. זאק כאמור נעצר, אך נסיבות מעצרו והאישומים הספציפיים נגדו נמצאים כעת בבדיקה.

מעצרו מעורר דאגה בקרב פעילים פוליטיים לאחר שג'מאל חאשוקג'י עיתונאי, פרשן פוליטי ודירקטור סעודי, נרצח ב-2 באוקטובר 2018 לאחר שנכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול, וגופתו בותרה. ג'מאל היה מבקר חריף של מדיניותו של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ותמך באחים המוסלמים.
זאק פרסם ציוצים נגד פקיסטן ונגד האחים המוסלמים, הוא תקף את חמאס שמוכרים סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה.

זאק טאנביר, אינו אזרח סעודיה אך מתגורר בה, הוא התגלה כדמות בולטת נגד קיצוניות, הוא הקדיש את זמנו לשפוך אור על פלגים איסלאמיסטיים וקיצונים.

במהלך עצרת הסולידריות הווירטואלית היהודית-מוסלמית שאורגנה על ידי התנועה למלחמה באנטישמיות (CAM) ביולי 2023, נשא זאק נאום נגד שריפת הקוראן ויצא נגד איומים לשרוף ספר תורה כנקמה. הוא עודד דיאלוג, אמפתיה והבנה עמוקה יותר של האתגרים העומדים בפני מוסלמים ויהודים כאחד.

זאק טאנביר מוכר בקרב הקהילות היהודיות בארה"ב, ביולי האחרון דיווחנו כי זאק, ביקר בבית הכנסת של צאצאי האנוסים מספרד בניו יורק, בית הכנסת 'שארית ישראל', בית כנסת הוותיק ביותר באמריקה, רבו של בית הכנסת הוא הרב מאיר סולובייציק.

זאק כתב לאחר הביקור: "אני רוצה להעביר מסר שיהודי הוא לא האויב שלי, ביקרתי בבית הכנסת היהודי הוותיק ביותר בניו יורק של קהילת שארית ישראל. אני מודה מעומק הלב לרב אלחנן פופקו על הסיור המיוחד והבלעדי בבית הכנסת, שהוא אכן כל כך מפואר".

זאק גם נפגש עם אליי כהנים ששימשה כסגנית השליח המיוחד למאבק באנטישמיות במחלקת המדינה של ארצות הברית בתקופת ממשל דונלד טראמפ וכתב: "איזו מפגש נפלא בניו יורק עם כבוד הרב פופקו ועם סגנית השליח המיוחד של אמריקה למאבק באנטישמיות תחת ממשל טראמפ. דיברנו על איך אנחנו יכולים לעודד דו קיום והבנה הדדית בין מוסלמים ליהודים".

סעודיה הודו אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד