כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תקף לכ-6,500 מכוניות

התייקרות המכוניות החשמליות נדחית בחודש, אבל לא לכולם

בתחילת שנת 2024, יעלה מס הקניה אשר מוטל על מכוניות חשמליות ועל מכוניות היברידיות. בוועדת הכספים ניסו בימים האחרונים להמתיק את רוע הגזירה, אך לעת עתה ללא הועיל

התייקרות המכוניות החשמליות נדחית בחודש, אבל לא לכולם
מובילות רכב שכבר בים יהנו מדחייה בעליית המיסוי, אלו שעוד לא עזבו את נמל המוצא - לא צילום: רוני נאק

עליית מס הקניה על המכוניות החשמליות נדחית בחודש אחד, אבל זה יקרה רק במכוניות שנמצאות בים בדרך לישראל בגלל האיום החות'י, כך מודיע משרד האוצר.

בתחילת שנת 2024, כלומר ממש השבוע, יעלה מס הקניה אשר מוטל על מכוניות חשמליות ועל מכוניות היברידיות. עליית מס הקניה נובעת ממה שנקרא "המס הירוק" שהוא מתווה הטלת המיסים של מדינת ישראל על מכוניות חדשות. המתווה הזה קבוע בחוק מראש ויש לו עדכונים כל 1 בינואר. לפי מה שאמור לקרות השבוע, במכוניות החשמליות מס הקניה יעלה מ 20% ל 35% ומס הקניה על מכוניות פלאג אין הייבריד יעלה מ 55% ל 83%. בוועדת הכספים ניסו בימים האחרונים להמתיק את רוע הגזירה אך לעת עתה ללא הועיל.

בדרך כלל כאשר יש לנו עליה של מס הקניה, יבואני הרכב מצטיידים מראש במכוניות שמגיעות לישראל בדצמבר ומשחררים אותן ממכס לפני ינואר, אבל הפעם קרה מצב חריג שתקף לפי הערכות לכ-6,500 מכוניות: אוניות לא יכולות לשוט כעת לישראל דרך הים האדום בגלל האיום החות'י לחופי תימן ולכן זמן השיט שלהן מתארך כי הן שטות סביב אפריקה. כלומר המכוניות שעל האוניות יגיעו ארצה רק בינואר ולכן ישתחררו ממכס אחרי שהשינוי במס הקניה כבר יכנס לתוקף. מכיוון שכך, משרד האוצר פעל ויבואני הרכב יוכלו לשחרר את המכוניות האלה ממכס עד ה 31 בינואר לפי שיעור המס של 2023. אבל למדינת ישראל יש תנאי שמתאים למצב: היבואן יצטרך להוכיח שאכן האוניה התעכבה בגלל איום החות'ים.

 

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל משרד האוצר רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד