ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
שביתת רעב של 72 יום

לראשונה: איש אופוזיציה איראני יישא נאום בכנסת

איש אופוזיציה איראני ינאם מחר בכנסת. מדובר בביקור ראשון בישראל של והיד בהשתי, עיתונאי עצמאי ופעיל זכויות אדם המתגורר בלונדון. בהשתי מפגין כבר למעלה מתשעה חודשים, תוך כדי שביתת רעב של 72 יום

לראשונה: איש אופוזיציה איראני יישא נאום בכנסת
ואדים מחוץ למשרד החוץ הבריטי צילום: באדיבות המצלם

לראשונה יגיע מחר איש אופוזיציה איראני לכנסת ישראל. מדובר בביקור ראשון בישראל של והיד בהשתי - עיתונאי עצמאי ופעיל זכויות אדם ואופוזיציה איראני המתגורר בלונדון.

העיתונאי הבריטי ממוצא איראני שבת בעבר רעב מול משרד החוץ הבריטי בדרישה להכניס את משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור ונמצא על הכוונת של האיראנים שרוצים לחסלו. בראיון ל'בחדרי חרדים' הוא אמר באוגוסט האחרון "אני לוקח בחשבון שינסו לחסל אותי, אבל אני הולך עם האמת שלי"

כאמור בהשתי מפגין כבר למעלה מתשעה חודשים, תוך כדי שביתת רעב של 72 יום, במחאה כנגד איראן ומשטר האייתולות בקריאה לסיווגם של משמרות המהפכה כארגון טרור. בהשתי מגיע לארץ כדי להביע תמיכה בישראל בשם העם האיראני ולקרוא לישראל לשים את שלטון האייתולות במוקד המלחמה, במקום להילחם בזרועות התמנון שלה- חמאס, חיזבאללה והחות'ים.

בהשתי יישא דברים במסגרת שדולת "חיזוק תודעת הניצחון הישראלי" שכוללת ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה בהובלת חברי הכנסת אוהד טל ("הציונות הדתית") ויבגני סובה (ישראל ביתנו) בשיתוף פרויקט הניצחון הישראלי. הכינוס יעמוד בסימן "איך ייראה הניצחון של ישראל בתום המלחמה"?.

בכינוס השדולה ישתתפו שרת המודיעין גילה גמליאל, שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק, חברי כנסת, בכירים לשעבר במערכת הבטחון (ביניהם רח"ט מחקר לשעבר תא"ל במיל ' יוסי קופרווסר), חוקרים בתחומי הביטחון, ארגונים וגופים חברתיים. במהלך הכנס יוצגו 4 תוכניות ומתווים שונים לבניית מציאות אחרת ברצועת עזה ביום שאחרי.

ואהיד בהשתי נמלט מאיראן לפני 24 שנים. הוא ישב בכלא פעמיים בגלל פעילות נגד המשטר. "הצלחתי לצאת מאיראן ממש בנס", הוא סיפר בריאיון ממקום מושבו בלונדון, "חטפו אותי ועצרו אותי בגלל שאני פעלתי נגד המשטר, הצלחתי להגיע לבריטניה ומאז אני בבריטניה וכמובן לא חזרתי לאיראן".

ואהיד שבת רעב לפני מספר חודשים במשך 72 יום בלונדון במחאה נגד הממשלה הבריטית שלא מכניסה את משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור. ואהיד אומר כי הוא מאמין שבסוף זה יקרה.

לגבי הסיכוי לנפילת המשטר האיראני אמר ואהיד: "ודאי שהמשטר ייפול, אבל זה הרבה תלוי במערב, המערב חייב להפסיק לדבר עם המשטר, המערב חייב להחרים את המשטר, לא לשתף פעולה בכלל. מה שארה"ב עושה עם המשא ומתן איתם זה טעות, צריך להתעלם מהם ולתת להם להתמוטט לבד, הם שורדים כי משתפים איתם פעולה".

איראן בריטניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד