י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הרגיז את המשטר

איראן שחררה אזרח ספרדי שנעצר לפני יותר משנה

שגרירות איראן בספרד מסרה כי הרשויות שיחררו את סנטיאגו סאנצ'ס: אזרח ספרדי שנעצר במהלך מסע ממדריד לקטאר ב-2022. הוא נעצר באוקטובר 2022 לאחר שביקר בקברה של צעירה שנרצחה על ידי שוטרים באיראן

איראן שחררה אזרח ספרדי שנעצר לפני יותר משנה
סנטיאגו סאנצ'ס במסעו הארוך צילום: אינסטגרם

איראן שיחררה את סנטיאגו סאנצ'ס, אזרח ספרדי שנעצר במהלך מסע ממדריד לקטאר לקראת טורניר ספורט ב-2022. בהצהרה של השגרירות נאמר: כי שיחרורו של סאנצ'ז הגיע הודות ל"יחסים הידידותיים וההיסטוריים" של שתי המדינות.

בהודעה המלאה נאמר: "שגרירות איראן שמחה לדווח על שחרורו של סנטיאגו סאנצ'ז קוגדור, האזרח הספרדי הכלוא באיראן. שחרורו מתבצע במסגרת יחסי ידידות והיסטוריים בין שתי המדינות ותוך ציות לחוקים".

הוא נעצר באוקטובר 2022 לאחר שביקר בקברה של מחסה אמיני, כך דווח בתקשורת הספרדית.

גב' אמיני צעירה בת 22 מתה במעצר לאחר שנעצרה על ידי משטרת המוסר בטהראן על כך שלבשה את החיג'אב שלה "שלא כראוי".

מותה עורר גל של הפגנות באיראן ומחוצה לה בשנת 2022, התייר הספרדי עלה בתמימות לקברה כי לא הבין את המשמעות של עליה לקבר של מתנגדת משטר, ונעצר במקום.

בפוסט ברשתות החברתיות יום לפני שנעצר הוא פרסם סדרת תמונות עם הכיתוב: "הכפר האחרון בצפון עיראק, הר מפריד ביני להגעה לאיראן, המדינה הבאה לפני ההגעה לקטאר".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', סנטיאגו סאנצ'ס, מטייל מנוסה וחייל לשעבר, טייל ​​ב-15 מדינות ושיתף בהרחבה את מסעו בחשבון האינסטגרם הפופולרי שלו במהלך תשעה חודשים עד שנעצר באוקטובר 2022.

הגבר בן ה-42 אמר שכוונתו היתה להגיע לקטאר כדי ללמוד תרבות אחרת בעולם הערבי, "הרעיון של המסע הוא להניע ולעורר אנשים אחרים להראות שהם יכולים להגיע רחוק מאוד עם מעט מאוד", אמר לסוכנות הידיעות AP מסוליימניה, עיר כורדית בצפון מזרח עיראק. משפחתו של סאנצ'ס שמעה ממנו בפעם האחרונה בוואטסאפ ב-2 באוקטובר 2022, יום לאחר שחצה את גבול עיראק-איראן. כאמור הוא שוחרר לאחר יותר משנה בכלא האיראני.

איראן ספרד קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד