כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
האסון בירושלים

הבעלים, הקבלן והעובדים: עצורים בפרשת מותו של יצחק שטיינברגר ז"ל

בית המשפט האריך את מעצרם של ארבעת החשודים בפרשת קריסת הקיר על הבחור יצחק שטיינברגר ז"ל | החשודים: בעל הדירה שבה התקיימו העבודות, הקבלן ושני עובדים. במשטרה מייחסים לארבעה המתה בקלות דעת: "היו אמורים לדעת על הליקויים ועל הסכנה"

הבעלים, הקבלן והעובדים: עצורים בפרשת מותו של יצחק שטיינברגר ז"ל
יצחק שטיינברגר ז"ל, הקיר שקרס צילום: כבאות והצלה

בית המשפט האריך היום (רביעי) את מעצרם של ארבעה חשודים בפרשת מותו של הבחור יצחק שטיינברגר ז"ל, שנהרג אמש מקיר שקרס עליו בשכונת בית ישראל.

החשודים הם בעל הדירה, הקבלן ושני פועלים שעבדו במקום. במשטרה מייחסים לארבעה המתה בקלות דעת וטוענים: "היו אמורים לדעת על הליקויים ועל הסכנה".

במשטרה הסבירו כי במהלך עבודות היציקה קרס הקיר על הקורבן. "מה שקרה זה שהבנייה הייתה באזור הישן של ירושלים", אמר נציג המשטרה בבית המשפט. "בנו שם מבנה ומתכוונים לבנות שם מבנה חדש, מבנה אבן עם עפר בין האבנים. גילחו אבנים מצד אחד של הקיר ומצידו השני השאירו. יצרו קונסטורקציה של ברזל עמ"נ ליצוק קיר חדש אך לא נתנו חיזוק מהצד השני, דבר שגרם לקריסה".

עוד בנושא:
אסון סמוך לישיבת 'מיר': הקיר קרס, בחור בן 24 נהרג
הבחור יצחק שטיינברגר ז"ל נהרג מקיר שקרס

במשטרה אמרו כי במהלך העבודות התגלו ליקווים ואף נשלחו מסמכים כאלה ואחרים גם לעירייה. "בעל המבנה, העובדים, הקבלן היו אמורים לדעת על הליקוים ועל הסכנה, אנחנו לא מדברים על רשלנות אלאעל המתה בקלות דעת", אמרו במשטרה.

עו"ד יאיר אוחיון, המייצג את בעל הנכס, מסר ל'בחדרי חרדים': "מרשי - היזם ובעל הנכס, הקפיד על עבודה מקצועית וחוקית, קלה כבחמורה. בניגוד לפרסומים, העבודה כולה נעשתה בהתאם להיתר בנייה מעיריית ירושלים, כפי שאף עולה מתגובת העירייה עצמה. מרשי פעל על פי כל סטנדרט בנייה מקובל וקיבל את כלל האישורים הנדרשים, וכמו כן, שכר מהנדסים, קבלן, מפקחים ואנשי מקצוע נוספים, כדי להקפיד ולוודא שהבנייה נעשית במקצועיות. למרבה הצער והכאב ארע המקרה הטראגי, ומרשי מצפה כי החקירה תתנהל ביסודיות על מנת שחפותו תצא לאור".

עו"ד אוחיון.

שטיינברגר ז"ל, תלמיד ישיבה כבן 24 תושב בני ברק, נהרג אמש כתוצאה מקיר שקרס עליו ברחוב הבעל שם טוב שבשכונת בית ישראל. האירוע החריג התרחש בדירה שבה מתגוררים בחורים, סמוך לישיבת מיר. לפי הערכות, הקיר קרס כתוצאה מעבודות שיפוצים בדירה סמוכה לבית שבו שהה הבחור.

כוחות ההצלה ביצעו בו פעולות החייאה ופינו אותו לבית החולים, שם נאלצו הרופאים לקבוע מותו. "איזה לב וחיוך ענק היו לו", סיפרו חבריו ל'בחדרי חרדים'. "איזו שמחת חיים. זה לא נתפס. רק הבוקר למד איתנו בבית המדרש, ודיבר על הסוגיות הבאות שצריך ללמוד בחורף, בחור עם חיוך תמידי על הפנים, תמיד חיפש במה אפשר לעזור לזולת".

קריסה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד